Jag får börja mitt första inlägg med att tacka alla i detta forum som bidragit med kunskap och inspiration vilket varit till stor hjälp inför mitt första köp av en Corvette!
Har länge letat efter en C3:a i skapligt skick mellan årgångarna 1968 och 1973 och till slut slog jag till på denna 454:a från 1973.

Förre ägaren - sedan 12 år tillbaka - sade att den förmodligen blivit lite ändrad under årens lopp, så jag har gett upp hela grejen med "number matching" och det var väl det samma egentligen.
Nu har jag börjat riva lite och kontrollera gjutnummer osv. Det är här det hela börjar bli lite mysko och som nybörjare på detta har jag inte helt koll på vad som skall vara vad på en 73:as 454 och definitivt inte vilka knep som man brukar ta till.
Skulle därför behöva er hjälp med att reda ut om modifieringarna jag hittat verkar vara utförda av någon med koll eller om det är hash mek utan dess like...?
Motorblocket har suffix CWR och så lång är allt väl, stämmer överens med en LS4:a med automat enligt den litteratur jag köpt på mig.
Såg sedan att insuget var av aluminium och med gjutnummer #3963569.....borde inte höra hemma här eftersom det skall vara gjutjärn av vad jag förstått, rätta mig om jag har fel.
Nyfiken och klåfingrig som man är tog jag bort ventilkåpan och kollade gjutnumret på toppen...#3917215...men vet inte om detta hör hemma här eller ej. Någon som vet ?
mvh
Mr. Beam