För och nackdelar?
Stötstänger
Stötstänger
Kan ngn förklara för mej varför man har långa stötstänger ?
För och nackdelar?
För och nackdelar?
_________________________
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Hej Målarn
Har du provkört motorn?Blev du nöjd?Själv så väntar jag med spänning till dess att jag får vrida igång min nya motor
Lars
Har du provkört motorn?Blev du nöjd?Själv så väntar jag med spänning till dess att jag får vrida igång min nya motor
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare

- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
Stötstångens längd avgör vilken anläggning vippan får mot ventilen.
Man byter alltså inte stötstängers längd för att det är fräckt eller ska ge mer hk eller nått, utan för att geometrin (anläggningsytan) ska stämma mellan vippa och ventil.
Anledning till att denna geometri ändras kan vara många.
Byte av kamaxel, lyftare, toppar, vippor eller ventiler. Men oxå av maskinarbeten såsom topdeckning på blocket samt ventilsätesjobb i topparna. Eller att man rent av byter tjocklek på sin topplockspackning...
/ Micke
Man byter alltså inte stötstängers längd för att det är fräckt eller ska ge mer hk eller nått, utan för att geometrin (anläggningsytan) ska stämma mellan vippa och ventil.
Anledning till att denna geometri ändras kan vara många.
Byte av kamaxel, lyftare, toppar, vippor eller ventiler. Men oxå av maskinarbeten såsom topdeckning på blocket samt ventilsätesjobb i topparna. Eller att man rent av byter tjocklek på sin topplockspackning...
/ Micke


