huvspärr
huvspärr
Huven verkar ha låst sig på en sida och går inte o öppna med spärren från kupe´n. Ngn som har en bra lösning.Hur får jag spärren att släppa på v-sida

_________________________
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Jo jag hade samma problem efter att huven va nylackad. När du lossat huven så kan du lägga ner den på (ovanpå) hållarna och stick in handen och känn åt vilket håll du behöver flytta fästerna som sitter i motorrummet. (vid rutan alltså). Bara att höfta ung. man kan flytta dom i sidled ganska mycket. sen kommer den att smälla igen fint. Om nu inte vajern e för hårt spännd eller liknande. Jag spände min ett pinnhål.
men jag får ju inte loss den hur får jag den o släppa
_________________________
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
jaha.... det va ju värre
Lossar den på ena sidan så kan du dra och slita samtidigt som du lyfter på den sidan som inte vill loss. har den kommit ner så kan den komma upp igen hehe kolla om nån kan dra i "huvöppnarn" och hålla den så långt ut det bara går medans den andra drar och sliter så mycket du vågar. Ta en wisky först så du blir lite mjukare i handlederna
Lossar den på ena sidan så kan du dra och slita samtidigt som du lyfter på den sidan som inte vill loss. har den kommit ner så kan den komma upp igen hehe kolla om nån kan dra i "huvöppnarn" och hålla den så långt ut det bara går medans den andra drar och sliter så mycket du vågar. Ta en wisky först så du blir lite mjukare i handlederna
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Om du hissar upp bilen så når du med handen underifrån. Har gjort det två ggr och det funkar.
//Lasse
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Loss o fin, tack det hjälpte med wiskye 
_________________________
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/

