Besiktning

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Bosse
Nykomling
Nykomling

Besiktning

Inlägg av Bosse »

Hej.
Jag skall besiktiga min 72.a för första gången om några veckor.
Vad säger besiktningsgubbarna när det inte går att kränga över någon slang på avgasutsläppen (fyrkantiga original) Någon med erfarenhet?
Mvh Bosse
eriksson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av eriksson »

det ska inte vara några problem alls, när jag besiktigade min med sidepipes så skippade dom bara sina slangar, dock så kollade dom Co-halten utomhus
Användarens profilbild
Fredriksson
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Besiktning

Inlägg av Fredriksson »

Bosse skrev:Hej.
Jag skall besiktiga min 72.a för första gången om några veckor.
Vad säger besiktningsgubbarna när det inte går att kränga över någon slang på avgasutsläppen (fyrkantiga original) Någon med erfarenhet?
Mvh Bosse
det är ju original så det är ju inget att göra åt... dom struntar i slangarna om dom inte passar och så har dom inte igång bilen i onödan... :wink:
Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Plus att många stationer nuförtiden har en liten CO-mätare som bara är en pinne som man sticker in i avgasröret, d.v.s. det spelar ingen roll vilken form avgasrören har.
Björn Leidelöf
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Björn Leidelöf »

Det ska inte vara några problem. Precis som dom skriver i tidigare svar så har dom en liten mätare som dom sticker in.

I mitt fall har jag Supertrapp ljuddämpare monterade så då kan dom varken ansluta slangen eller sätta dit den lilla CO mätaren....jag har besiktigat bilen sen 1991 utan att dom någonsin har gjort en avgaskontroll på den. Har aldrig varit något problem. Dom skriver bara en kort notering om att mätning ej möjlig.

Mvh, Björn
Skriv svar