Ska till och montera insuget som jag har portat.
Ska man använda insugspackning mot topparna torr som den är eller ska man ha på någon packningssmet??
Vet att man ska ha på RTV på fram och bak-väggen imellan topparna samt på bultarna.
//Lasse
Tätning insug
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Tätning insug
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Jag lade orange RTV silicone runt vattenkanalerna och gul demonterbar RTV tätnings gucka runt insugskanalerna.
På alla andra bultar använde jag den gula guckan, kanske skulle jag använt silicon istället??
Lägger du silicone på hela insugt/packningen får du använda spett nästa gång du skall demontera insuget.
På alla andra bultar använde jag den gula guckan, kanske skulle jag använt silicon istället??
Lägger du silicone på hela insugt/packningen får du använda spett nästa gång du skall demontera insuget.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Vilka 10 funkar inte....2QIK4U skrev:här finns det 100 varianter och antagligen funkar 90 av dem bra
mvh R
Är det nåt man ska passa sig för?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
2QIK4U
Kan ju berätta om det enda felet jag gjorde när jag skruvade ihop min motor.. Jag använde GUL RTV (packningsklister) runt vattenkanalerna, och GUL RTV på de små gummibitarna som ligger i fram och bakkant.. Vid uppstart så skvalade det ut olja i bakkant.. Gissa den där gummipackningen höll inte tätt i bakkant.. Av med insuget, tvätta bort all olja, (forfarande en stor ful fläck på garagegolvet), Riva bort de där eländiga gummitflärparna, La RTV BLÅ istället Väntade tills det stelnat och VIPS var motorn tät som ett ¤/!=/!)=¤
...
Min rekomendation, släng de där gimmibitarna och kör med packingssilicon istället, mycket lättare att få tätt.. Dessutom så finns det ganska många anledningar till att cheva gick ifrån de där gummiflärparna för 15 år sedan. Du kan ju gissa vad de använder idag
Min rekomendation, släng de där gimmibitarna och kör med packingssilicon istället, mycket lättare att få tätt.. Dessutom så finns det ganska många anledningar till att cheva gick ifrån de där gummiflärparna för 15 år sedan. Du kan ju gissa vad de använder idag
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
