Håller på att ska skruva fast diffklumpen på ramen,men blev lite fundersam.Vet inte riktigt hur mycket jag ska dra åt gummi bussningen som håller fast klumpen mot ramen,alltså den som sitter under ingående yoke.I boken som jag har står det 55-75LBS FT men hur mycket är 1LBS mot jämnfört mot Kilo?
Någon vet var det finns översättning tabeller att hitta på nätet?
Lars
Mått,vikt mm
Mått,vikt mm
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Sringray
Tack och bock.Super bra.Att jag inte tänkte på din sida,ibland så stirrar man sig blind
.Jäkla bra sida du har där
.
Lars
Tack och bock.Super bra.Att jag inte tänkte på din sida,ibland så stirrar man sig blind
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
OK Boys,
eftersom ni har haft ned klumpen så har ni säkert blästrat och grejat för att lacka med ngn bra färg ! Vad använder ni för färg för detta ?
Jag ska byta bladfjädern mot en glasfiber så jag tänkte passa på att fräscha upp klump och drivaxlar på samma gång.. Stoppar även in nya camberstag när jag ändå håller på.
Ska även byta styrsnäcka och alla P-ändar samt renovera servoventilen och servocylindern så jag hoppas på lite vassare styrning på premiärturen när snön väljer att försvinna !
Hånta, måste säga att du gör ett kanonjobb med din kärra, det är också kanon att du dokumenterar renoveringen och visar upp den för oss andra halvsmeder ! Din Corvette kommer att bli kanonfin, önskar att jag hade samma garageutrymme som du har
Den ultimata renoveringen är ju trots allt att göra en "body-lift" och göra som du har gjort, gneta igenom varenda detalj och sedan skruva ihop allt och känna att, Wow, jag har byggt en ny bil ! Coolt, en ny bil som är ca 30 år gammal fast ny.. Synd att motorn var "renoverad" av ngn tok. Å andra sidan släng ut skiten och peta in en ny eller en schysst renoverad.
Nåja, följer utvecklingen på din sajt, spännande !
Men tillbaka till min fråga, vad lackar ni prylarna under chassit med för nåt´ ?
Ha en trevlig helg och vänd er mot Mecka !
//Hagge
eftersom ni har haft ned klumpen så har ni säkert blästrat och grejat för att lacka med ngn bra färg ! Vad använder ni för färg för detta ?
Jag ska byta bladfjädern mot en glasfiber så jag tänkte passa på att fräscha upp klump och drivaxlar på samma gång.. Stoppar även in nya camberstag när jag ändå håller på.
Ska även byta styrsnäcka och alla P-ändar samt renovera servoventilen och servocylindern så jag hoppas på lite vassare styrning på premiärturen när snön väljer att försvinna !
Hånta, måste säga att du gör ett kanonjobb med din kärra, det är också kanon att du dokumenterar renoveringen och visar upp den för oss andra halvsmeder ! Din Corvette kommer att bli kanonfin, önskar att jag hade samma garageutrymme som du har
Den ultimata renoveringen är ju trots allt att göra en "body-lift" och göra som du har gjort, gneta igenom varenda detalj och sedan skruva ihop allt och känna att, Wow, jag har byggt en ny bil ! Coolt, en ny bil som är ca 30 år gammal fast ny.. Synd att motorn var "renoverad" av ngn tok. Å andra sidan släng ut skiten och peta in en ny eller en schysst renoverad.
Nåja, följer utvecklingen på din sajt, spännande !
Men tillbaka till min fråga, vad lackar ni prylarna under chassit med för nåt´ ?
Ha en trevlig helg och vänd er mot Mecka !
//Hagge
Hagge
Tack för de fina ordena
.Jag har ju haft den fina turen att jag har gjort ett bytes jobb med en lackerare.Så det han har gjort är att han har blästrat.Sedan så har han sprut zinkat ramen och diverse andra saker och sist men inte minst lackat.Kan inte såga exakt vad han har använt för färg förutom att det är 2komponents färg.
Verkar som att det är många som ska åka med komposit fjäder
,själv klart ska även jag åka med det,när nu bilen blir klar
.
Få se hur det blir med motorn.Han som har hjälpt mig med växellåds och diff renoveringen ska kolla vad det kommer att kosta att renovera motorn.Blir det inte så mycket dyrare att bygga en 383:a så blir det en sådan.Jag åker ju ändå på att borra cylindrarna,nya kolvar,slipa vevaxeln och det är ju inte billigt så det är väl kanske ide att köpa en ny vev så att man kan bygga en 383:a.Men vi får se
.
Lars
Tack för de fina ordena
Verkar som att det är många som ska åka med komposit fjäder
Få se hur det blir med motorn.Han som har hjälpt mig med växellåds och diff renoveringen ska kolla vad det kommer att kosta att renovera motorn.Blir det inte så mycket dyrare att bygga en 383:a så blir det en sådan.Jag åker ju ändå på att borra cylindrarna,nya kolvar,slipa vevaxeln och det är ju inte billigt så det är väl kanske ide att köpa en ny vev så att man kan bygga en 383:a.Men vi får se
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1



