Lars
Motor problemet verkar aldrig ta slut
Motor problemet verkar aldrig ta slut
Som ni kanske har läst förut så var det monterat 2st olika toppar på bilen då jag köpte den.Men där slutade inte problemena,och nu kan man bara konstatera att det verkar finnas riktigt stora idioter.Hade precis en kille här hemma hos mig som ska hjälpa mig med motor renoveringen.Han mätade loppena i blocket för att se om jag skulle behöva borra eller om det skulle räcka med honing.Och det blir borrning
.För det är någon idiot som har borrat 6:ans cylinder med 0,30 och låtit de andra cylindrarna vara
,hur jävla du kan man bli
.Endera så borrar man alla,eller så letar man rätt på en ny motor och kastar bort den gammla.Fan vad iriterad man bli.Enda trösten är att det kommer att bli bättre sedan då man har fått repa motorn
.
Lars
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Den gick riktigt dåligt
Lars
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
-
2QIK4U
Re: Motor problemet verkar aldrig ta slut
Minns mycket väl ett tillfälle när en god vän importerade en Skiboat med 454. Det betalades då extra dollars för att få en "garanti" att motorn skulle vara nyrenoverad och tiptop. Observera att båten köptes via en "importör" och skulle garanteras vara schysst. Trot eller ej.....men när båten kom hem så gick den bara på 5 cylindrar. Motorn, utanpå snygg och vacker med krom och nymålad var totalt slut, inte ens kamnockarna orkade lyfta ventilerna. Fullständigt slut i loppen och, ja allting faktiskt.Hånta skrev:Som ni kanske har läst förut så var det monterat 2st olika toppar på bilen då jag köpte den.Men där slutade inte problemena,och nu kan man bara konstatera att det verkar finnas riktigt stora idioter.Hade precis en kille här hemma hos mig som ska hjälpa mig med motor renoveringen.Han mätade loppena i blocket för att se om jag skulle behöva borra eller om det skulle räcka med honing.Och det blir borrning.För det är någon idiot som har borrat 6:ans cylinder med 0,30 och låtit de andra cylindrarna vara
![]()
![]()
,hur jävla du kan man bli
.Endera så borrar man alla,eller så letar man rätt på en ny motor och kastar bort den gammla.Fan vad iriterad man bli.Enda trösten är att det kommer att bli bättre sedan då man har fått repa motorn
.
Lars
Så den sommaren blev helt förstörd för min gode vän.
Efter det, har jag ingen tilltro alls till att importera en bil från andra sidan, framförallt inte med tron om att allt ska vara schysst.
För massor av år sedan arbetade jag som ansvarig för Folksams Hobbybilsförsäkring. Inte helt ovanligt var att bilar kom hem helt annorlunda än vad som utlovats. Vid några tillfällen vet jag att folk tom varit över och kikat och allt varit bra, men väl hemma här så var det mesta bytt.......I ett fall kom inte ens samma bil hit.
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
Lars!
Tycker nog att du gnetar på bra, det kommer att bli klart vad det lider.
Angående taskiga reparationer så har jag i en del frustrerade ögonblick kraftfullt uttryckt att Corvettemekaniker måste vara tidernas sämsta mekar.
Så mycket skitreparationer som jag har åtgärdat på min bil trodde jag inte var möjligt att hitta på EN (1) bil. Och jag är inte klar än...
Men det är nog inte juste att tycka så, bilarna är >35 år och har fått utstå en omild behandling under tiden. Det är inte så många år sedan de betraktades som nästan värdelösa, och då lade man nog inte ner så mycket pengar på rearationer.
Inte nog med det, dessutom har de behandlats av diverse hempulare som inte har vetat vare sig hur eller varför, och har haft en rostig hammare som enda verktyg.
Jag blir nästan imponerad av bilen som har lyckats överleva detta!
Hoppas att raderna kan vara till lite tröst när du rusar runt i garaget och svär nästa gång.
//Frasse
Tycker nog att du gnetar på bra, det kommer att bli klart vad det lider.
Angående taskiga reparationer så har jag i en del frustrerade ögonblick kraftfullt uttryckt att Corvettemekaniker måste vara tidernas sämsta mekar.
Så mycket skitreparationer som jag har åtgärdat på min bil trodde jag inte var möjligt att hitta på EN (1) bil. Och jag är inte klar än...
Men det är nog inte juste att tycka så, bilarna är >35 år och har fått utstå en omild behandling under tiden. Det är inte så många år sedan de betraktades som nästan värdelösa, och då lade man nog inte ner så mycket pengar på rearationer.
Inte nog med det, dessutom har de behandlats av diverse hempulare som inte har vetat vare sig hur eller varför, och har haft en rostig hammare som enda verktyg.
Jag blir nästan imponerad av bilen som har lyckats överleva detta!
Hoppas att raderna kan vara till lite tröst när du rusar runt i garaget och svär nästa gång.
//Frasse
-
2QIK4U
Frasse/
det Du säger stämmer väldigt väl...dessutom var Corvetterna hårt åtsatta under den stora customvågen...
Du skulle bara sett vilket skick det var på min dotters bil då vi fick hem den....
Den har vart en customdröm som gått hårt i UNGERN!!!
men det är en orginal 427 cab -68 så det är värt att satsa på och som 15 åring hade hon inte råd med annat
mvh R
det Du säger stämmer väldigt väl...dessutom var Corvetterna hårt åtsatta under den stora customvågen...
Du skulle bara sett vilket skick det var på min dotters bil då vi fick hem den....
Den har vart en customdröm som gått hårt i UNGERN!!!
men det är en orginal 427 cab -68 så det är värt att satsa på och som 15 åring hade hon inte råd med annat
mvh R



