Är det nu kanske dags att kika över bitarna där bak, troligen är det väl "lamellerna" i differentialen (ja det är diffbroms, finns väl bara det eller?)som inte är som dom ska, eller? Ställer frågan till er betydligt kunnigare.
Har bytt hypoidolja samt "knäppolja" men vid kraftiga svängar, tex en korsning knakar det i differentialen, men bara när man kört en längre sträcka och diff är varm. Det borde vara det däringa paketet där bak, är det en vanlig sak och lätt att åtgärda?
Knak i differentialen
Knak i differentialen
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
Hur såg oljan ut när du bytte? Va det spån i? va den gråaktig? Då e det förmodligen slitna lameller. Det va det i min. Innan du tar ner hela paketet så se om du kan lossa axlarna o kardanen och pröva med momentnyckel så kan du se om den e frisk eller inte.Har bytt hypoidolja samt "knäppolja" men vid kraftiga svängar, tex en korsning knakar det i differentialen, men bara när man kört en längre sträcka och diff är varm.
Beror nog på vem du frågar hehe Det e ju den jag har stångats med ett tag nu. Har gått en del svordomar .....är det en vanlig sak och lätt att åtgärda?
Nix, hittade inget spån i eller att den var gråaktig.frisk skrev:Hur såg oljan ut när du bytte? Va det spån i? va den gråaktig? Då e det förmodligen slitna lameller. Det va det i min. Innan du tar ner hela paketet så se om du kan lossa axlarna o kardanen och pröva med momentnyckel så kan du se om den e frisk eller inte.Har bytt hypoidolja samt "knäppolja" men vid kraftiga svängar, tex en korsning knakar det i differentialen, men bara när man kört en längre sträcka och diff är varm.
Beror nog på vem du frågar hehe Det e ju den jag har stångats med ett tag nu. Har gått en del svordomar .....är det en vanlig sak och lätt att åtgärda?
Du skriver att man kan kolla med en momentnyckel, verkar listigt. Men ska det vara något visst moment för att anse den som frisk?
Full fart spar tid i en 73:a coupe´