bromsar
bromsar
hej har kott o grublat på bromsar ett bra tag funderar att köpa c5ans bromsar det biligaste . men hur mycket bätre är c5ans en c4ans tvo kolvsok mot c5ans 10 prosent
vad jag förstår ar det kolvens diameter som har störst inverkan på bromsverkan
finns det någon bra lösning med fyrkolvs 
Re: bromsar
från www.Vetteforum.orgroy skrev: finns det någon bra lösning med fyrkolvs
lite om Wilwood på C4a http://www.vetteforum.org/showthread.php?t=3268
Å C5ans på C4an
http://www.vetteforum.org/showthread.php?t=42
http://www.vetteforum.org/showthread.php?t=843
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Kolla gärna tråden om willwoodbromsarna där är det mycket teknik på samma ställe..
Men som regel så är P =F/A (Trycket i bromsystemet = Kraften på beläggen/arean på kolven). Öka arean och bromskraften ökar med D_efter/D_före..
Sedan så har arean på bomsbelägget en viss inverkan samt matrealet i bromsbelägget..
Diametern på skivan har även den en viss inverkan på bromskraften.
Tjokleken på skivan påverkar hur snabbt bromsarna drabbas av värme utmattning.. Även diametern på skivan har viss inverkan (mer volym skivan tar längre tid att värma upp..
Men som regel så är P =F/A (Trycket i bromsystemet = Kraften på beläggen/arean på kolven). Öka arean och bromskraften ökar med D_efter/D_före..
Sedan så har arean på bomsbelägget en viss inverkan samt matrealet i bromsbelägget..
Diametern på skivan har även den en viss inverkan på bromskraften.
Tjokleken på skivan påverkar hur snabbt bromsarna drabbas av värme utmattning.. Även diametern på skivan har viss inverkan (mer volym skivan tar längre tid att värma upp..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707


