Ska jag slå till?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Allt under 600HK är ju en startmotor ju, det vet ju alla :wink:

Riktiga män har ju fyrsiffrig effekt tillgänglig 8)

Eller.. :lol:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Våran tvättmaskin har en effekt på 3600! :lol:
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Okejrå, "Under bil-huven" :wink: - :lol: :lol:
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Jo ... va det en smallblock du hade sa du??
Jepp, men jag är glad ändå.
Har ännu inte passerat 150000:- vallen :D :D
Det är väl vad somliga fått pröjsa för en 502:a installerad och klar, kan man tänka......... :wink:
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

touché! :lol:
Fast det va 85'.
Viktiga är ändock att man får vad man vill ha. Så vill du ha en cromad C3:a 68-72 (-73 något mindre) köp inget annat. Sen om man vill ha en speciell färg, tillbehör, orginal, motor m.m. så e det ju bara att välja och vraka. Men förhastade bilköp blir sällan bra, vänta då hellre e mitt tips. Men samtidigt lever man ju bara en gång.
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Men samtidigt lever man ju bara en gång.
Håller med Frisk, förstår inte att jag kunde vara utan en Corvette i 45 års tid bara.

Personligen så skulle jag nog vara lite tveksam att köpa en ombyggd bil för att sedan bygga om den till orginal igen. Känns lite som att kasta pengarna i sjön.
Kanske då hellre vänta ett tag och då köpa en bil med den kaross jag vill ha.
Kolla lite på Ebay, jag lyckades hitta min där till ett lågt pris. Med det är förstås betydligt omständigare/osäkrare att handla i US än i Sverige.
Ett alt. kan ju vara att köpa bilen i Sverige och sedan hitta ett vrak i US som har den framdelen du söker, den får du säkert loss för $3-5000.
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

gbak skrev:
Men samtidigt lever man ju bara en gång.
Håller med Frisk, förstår inte att jag kunde vara utan en Corvette i 45 års tid bara.

Personligen så skulle jag nog vara lite tveksam att köpa en ombyggd bil för att sedan bygga om den till orginal igen. Känns lite som att kasta pengarna i sjön.
Kanske då hellre vänta ett tag och då köpa en bil med den kaross jag vill ha.
Kolla lite på Ebay, jag lyckades hitta min där till ett lågt pris. Med det är förstås betydligt omständigare/osäkrare att handla i US än i Sverige.
Ett alt. kan ju vara att köpa bilen i Sverige och sedan hitta ett vrak i US som har den framdelen du söker, den får du säkert loss för $3-5000.
Mm, det är ett jäkla tilltag att bygga om den.. Jag KAN ju visserligen ta den som den är, då kommer jag undan med 150 lackad besiktad och klar, vilket är en klart bra deal med tanke på bilen.. Men samtidigt känns det som att jag inte vill köra runt i en bil jag inte trivs med så på så sätt känns det värt att projekta lite. MEN, det är ett jäkla jobb, som ni säger.. Inte ens säkert att man nånsin får ihop den även om man försöker :?. Fan va svårt.

Kollade runt lite på e-bay, det fanns ju en hel del billiga bilar där, men blir det inte som på alla auktionssiter att priset brukar stiga lavinartat just innan slutet av budgivningen? Jag ska kolla runt lite mer, det kan ju dyka upp ett alternativ.
Användarens profilbild
Vette 69
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Vette 69 »

för min del så köpte jag en 69a renoveringobjekt för 110000 kr, och lagt ut över 150000 hitils,
men jag ångar inget för nu kan jag bygga den precis som jag vill, från grunden,
fast det skulla va skönt att ha köppt en lite dyrare som va i skapligt skick men då va det ju ingen 69a,
i alla fall så är det skönt att ha den bilen man verkligen vill ha från börgan utan att börg byta upp sig, :wink:
jk
vinna eller försvinna!
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Kermit skrev:En till fråga kring detta.. Jag hittade den här: http://www.vettesmaland.com/tillsalu12-1.html

Visserligen är det en 74, men priset var ju ändå inte speciellt högt för en BB-corvette, 139 000. Är det så stor prisskillnad mellan tidiga (68 i det här fallet) och nyare C3:or? Eller vilka faktorer påverkar priset mest? Matching numbers t ex, vad gör det (eller avsaknaden av densamma) för prislappen? Jag har fått uppfattningen att en tidig C3:a BB i vettigt skick är värd i storleksordningen 200+, men jag kanske är ute och cyklar?

Orsaken är såklart att jag helst inte lägger 150-200 på en bil om jag kan köpa en likvärdig för samma peng eller mindre, och till på köpet slippa göra allt jobb som lackning och montering innebär.
Ja innan du bestämer dig titta runt lite mer.
Bilpriser är inte att lite på idagens lägge. Oftast står det en sak på prislappen men slutpriset stämer inte alltid så bra överäns med det. Trist nog för båda parter oftast. Sen är ju inte Corvetter det som man förlorar mest på tur nog. Tänk vilka förluster man gör på nya Tyska lyxbilar då brukar det ju röra sig om en halv miljon som gå upp i rök på några år.

Och ombyggnader brukar ju kosta betydligt mer än man tänkt sig i slutänden, när man räknat in alla små pryllar som brukar "glömas" i den första kalkylen, för att man inte ska bli avskräkt direkt.

Vettesmåland är trevliga killar ta absolut en titt hos dom innan du köper en.

Hade flera väldigt fina när jag var där i sommras.

Lycka till med bilköpandet!

Mvh
MrV8
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Jo, jag tror ju inte att jag gör någon direkt förlustaffär oavsett hur jag gör, att köpa en corvette är ju som att ha pengarna på bank, fast roligare ;)

Det fanns en del vettiga till bra pris i USA måste jag säga, men då är frågan - vad kostar det att ta hem en? Vad får man räkna med i fraktavgifter, inregistrering etc, är det någon här som importerat en och vet ungefär? Det kan ju helt klart vara ett alternativ.
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Kermit skrev:Det fanns en del vettiga till bra pris i USA måste jag säga, men då är frågan - vad kostar det att ta hem en? Vad får man räkna med i fraktavgifter, inregistrering etc, är det någon här som importerat en och vet ungefär? Det kan ju helt klart vara ett alternativ.
Jag kan ta min som exempel.

Inköp $31,5 ca 220 Ksek med den kursen som var då 7kr/$
Total pris hemma i Sverige besiktigad och klar. 280Ksek
Således ca 60 Ksek i extra kostnader eller ca 27%
Dock så var ca 15 Ksek i detta kostnader för ett företag i USA som ordnade hela affären plus att dom inspekterade totalt 4 bilar på olika ställen i USA innan jag hittade rätt bil och var nöjd.
Sedan så var ca 10 Ksek kostnader i Sverige för att få bilen besiktigad detta utfördes av ett företag i Sverige.

Så dom rena extra kostnader för att ta hem bilen var ca 35 KSEK eller ca. 16%

Kostnaden i sverige för besiktning kan man ju lätt undvika om man har möjlighet att göra det själv vilket jag inte hade.

Kostnaderna i USA för inspektion o. dyl. beror ju på hur stor risk man vill ta med att köpa grisen i säcken så att säga.
Personligen så skulla jag kunna tänka mig att ta mer risk om jag skulle köpa ett renoveringsobjekt, men om man vill köpa en bil fint skick så tror jag det är värt att lägga lite pengar på kvalitetskontrollen för att slippa få en obehaglig överaskning och bli besviken.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Sandberg skrev:
Kermit skrev:Det fanns en del vettiga till bra pris i USA måste jag säga, men då är frågan - vad kostar det att ta hem en? Vad får man räkna med i fraktavgifter, inregistrering etc, är det någon här som importerat en och vet ungefär? Det kan ju helt klart vara ett alternativ.
Jag kan ta min som exempel.

Inköp $31,5 ca 220 Ksek med den kursen som var då 7kr/$
Total pris hemma i Sverige besiktigad och klar. 280Ksek
Således ca 60 Ksek i extra kostnader eller ca 27%
Dock så var ca 15 Ksek i detta kostnader för ett företag i USA som ordnade hela affären plus att dom inspekterade totalt 4 bilar på olika ställen i USA innan jag hittade rätt bil och var nöjd.
Sedan så var ca 10 Ksek kostnader i Sverige för att få bilen besiktigad detta utfördes av ett företag i Sverige.

Så dom rena extra kostnader för att ta hem bilen var ca 35 KSEK eller ca. 16%

Kostnaden i sverige för besiktning kan man ju lätt undvika om man har möjlighet att göra det själv vilket jag inte hade.

Kostnaderna i USA för inspektion o. dyl. beror ju på hur stor risk man vill ta med att köpa grisen i säcken så att säga.
Personligen så skulla jag kunna tänka mig att ta mer risk om jag skulle köpa ett renoveringsobjekt, men om man vill köpa en bil fint skick så tror jag det är värt att lägga lite pengar på kvalitetskontrollen för att slippa få en obehaglig överaskning och bli besviken.
Mycket informativt, tackar!

Man har ju hittat flera st i USA i vettig prisklass som man skulle kunna ha råd med i en inte allt för avlägsen framtid, så det var intressant. Då har man chans att hinna spara ihop lite mer pengar också kanske ;)

Om jag köper från USA blir det i så fall "the real thing" och inte något renoveringsobjekt. Orsaken till att jag var sugen på ett objekt nu var enbart pris och tillgänglighet (bra pris, känner ägaren, tar en timme att få hem bilen till garaget och har även blivit erbjuden hjälp av ägaren att skruva ihop den).. Men såklart köper man helst en körklar.

Om du / någon annan här har förslag på företag i USA som kan förmedla bilar till en rimlig kostnad får ni gärna tipsa.
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Jag importerade min själv för ett år sedan.
Kolla på Nordtrafiks hemsida så ser du vilka kostnader som är förknippade med en import.
Sedan tillkommer ju ev resa om du själv vill se bilen innan köpet, kostnader för registrering besiktning mm.

Jag köpte min för 60' och hade den besiktad och körklar för 85', så det går att komma undan ganska billigt om man gör det mesta av jobbet själv.
Räknar man in US resan så stiger total kostnaden med 10'.

Jag hade en kille i US som kunde åka och kolla in bilen innan jag köpte den. Annars skulle jag inte vågat att köpa den.

Jag bestämde mig också för att köpa en bil dit det var enkelt/billigt att flyga och där det fanns en utskeppningshamn (låg transportkostnad) t.ex San Francisco området.
Men visst, det är många pusselbitar som måste falla på plats för att det skall lyckas.
Har man problem ingen lust att själv åka till US, så finns det ju svenska agenter som åker runt och för en summa hittar just den bilen som du vill ha.
En stor fördel med att själv åka över är att man kan proppa bilen full med reservdelar som man slipper tull/moms på. Här går det lätt at "spara" 10' om man redan när man köper bilen vet vilka delar man behöver.
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Jag använde Vikingtransportoch är mycket nöjd med deras arbete jag kollade e-bay och andra försäljningställen på internet och levererade sedan vilka bilar jag var intreserade av dom tog kontakt ordnade inspektion osv.

Jag kan varmt rekomendera dom.

Jag vet att många använder Nordtrafikför transport osv. men har ingen egen erfarenhet av dom. Dock så har dom en bra sida där man kan gå in och kolla kostnader själv.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
johan lu

Inlägg av johan lu »

Stingray 454 vad har du gjort med motorn. Är mycket nyfiken förståss.

vette 70 bb
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Mycket att skriva då isf, så jag klippte ut & lånade det viktigaste från faktarutan i ett äldre garagereportage på Streetrace402.com forumet, därav den stor texten osv, men det går väl att läsa endå.

MOTOR: CHEVROLET 454CUI 4-BULTAT TRUCKBLOCK,RENOVERINGSBORRAD TILL 461".
LUFTFILTER- K&N MED HI-FLOW INSUGSPLATTA & FILTERLOCK.
FÖRGASARE- HOLLEY AD DOMINATOR,LÄTT-MODDAD FÖRUTOM BESTYCKNING.
MODIFIERAT NOS BIG-SHOT LUSTGAS SYSTEM.
INSUG- DART ALU, PORTAT & LITE OMBYGGT INV.
TOPPAR- CHEVY JÄRN LS-6 STORPORT ,PORTADE AV SLOVERS I US, & SEN YTTERLIGARE PUTTSADE AV MIG, FÖRBRÄNNINGSRUM AV APPELGREN.
VENTILER- MANLEY SEVERE DUTY ROSTFRIA, "STORA".
VIPPARMAR- COMPCAMS HI-TECH ROSTFRIA RULLVIPPOR.
STÖDGÖRDLAR-COMPCAMS BILLET ALU.
STÖTSTÄNGER- COMPCAMS CUSTOM.
GUIDEPLATES- COMPCAMS.
KAMDRIVNING- COMPCAMS HI-TECH RACEROLLER.
KAMAXEL- APPELGREN RULLE, SPECIALSLIPAD LUSTGASKAM FÖR MITT BEHOV .
LYFTARE- LUNATI RULL.
FJÄDRAR- FERREA ENDURO MODELL.
TITANRETAINERS,KNASTER,TÄTNINGAR- FERREA.
KOLVAR&BULT- ROSS RACING SMIDDA LUSTGAS MOD, MODDADE AV APPELGREN, "HÖGT" KOMP & LUSTGASRINGAR.
VEVSTAKAR- MANLEY SMIDDA 4340 STÅL H-BEAM.
VEVAXEL- COLA / TRICK-FLOW SMIDD 4340 STÅL .
ÖVERFALL- SPECIALTILLVERKADE ONE-OFF I BILLET SPEC,STÅL.
OLJEPUMP- MOROSO DRAGRACE BLUEPRINT.
TRÅG- CHEVY, OMBYGGT ENLIGT MOROSO DESIGN + VEVNÄT OSV.
SVÄNGDÄMPARE- FLUIDAMPR.
VATTENPUMP- MOROSO PRO-STOCK REM, MODELLEN.
BULTAR- RUBBET ARP PINNBULT INVÄRTES & ROSTFRIA IN-6 UTV.
HEADDERS- HEDMAN, RENOVERADE SAMT LITE OMBYGGDA.
TÄNDSYSTEM- MSD VÄRSTING BOX & SPOLE & MALLORY COMP FÖRDEL, & TAYLOR OSV.
SOPPASYSTEM- ALLT FRÅN BG, KING ENDURO PUMP AN-12 MATNING OSV.

MOTORN ÄR IHOPMONTERAD & BROMSAD HOS APPELGREN MOTORSPORT, BOTTENDELENS MASKINBEARBETNING ÄR UTFÖRD AV MMR RACING.
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av KrilleN »

Då var det ju bara kamvärdena och hur många hästar du har kvar då ;)
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Kamvärdena e ju "hemlis du vet", å lill-puffran ger nästan exakt 700HK "gatvänliga" utan gas på vanlig 98oktan & skall kunna ge upp till ca:1050-1100HK med gas å VP i tanken.

Men jag tar det luuungt till att börja med 8) , så det är långt kvar innan det blir sådana effektutnyttjanden isf. :?

Blir nog bara naturell maskin till sommaren ev, :wink:
till att börja med iaf, sen får man väl se hur det känns osv. :roll:
men har då planerat att få tillfälle att utnyttja allt fullt ut senare längre fram nångång. :D
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av KrilleN »

Jo vet allt att det var hemligt ;) ville bara se om du kunde försäga dig :) Det kommer bli bra drag i bilen.

Fast oj, nu kom vi visst lite off tropic
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av StingrayRacing »

Om du inte vill visa kamvärdena, så kan du väl visa bromsprotokollet iaf 8)
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

För att återgå lite till ämnet.. ;)

Jag har försökt ta reda på lite hur mycket jobb det skulle vara att återställa fronten på den vette som diskuterades tidigare, men jag har lite svårt att hitta info om popup-strålkastarna. Jag hittar dem inte "löst" någonstans, vet någon var dessa finns att köpa som reservdel? Pris?

De lysen som sitter där är samma typ som stingray454 har (om jag inte ser fel på bilden) och är, vad jag vet, någon slags standard-ersättnings-sats som varit rätt poppis till corvette.. Brukar vakumstyrning och liknande sitta kvar när man monterar den typen av lysen? Eller får man räkna med att dra nytt sådant också?

Iofs kan man ju låta dom sitta kvar om det blir renovering, men popups är ju snyggast 8)

PS! StingrayRacing: Är det din vette som finns på bild på corvettearos galleri? En av dom snyggaste corvetter jag sett!
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Kompletta popup lysen kostar flis,skulle gissa på på 5-7000 styck..
Kasta inte bäver i trähus.
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Peter skrev:Kompletta popup lysen kostar flis,skulle gissa på på 5-7000 styck..
Finns det nån som säljer nytillverkade satser (i sverige eller utomlands)? Eller måsta man hitta nån skrotbil att handla från? Om någon vet var dom säljs, skicka gärna länk
Frasse
Rookie
Rookie

Inlägg av Frasse »

http://www.corvetteactioncenter.com/for ... .php?f=204
här är en som säljer en 72 i delar.
Annars har bl.a Ecklers renoverade för $600/ st
Dyrt blir det i alla fall.
//Frasse
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Ok, verkar ju finnas en del begagnat att få tag på :) Tack för länkarna.
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

KrilleN skrev:Jo vet allt att det var hemligt ;) ville bara se om du kunde försäga dig :) Det kommer bli bra drag i bilen.

Fast oj, nu kom vi visst lite off tropic
Jo man hoppas ju på "Shit in the pants" performance... :lol:

Men det lär bli som det blir, jag har gjort det jag kunnat sålänge, å nu får det räcka på ett bra tag, motormässigt iaf. :idea:
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

StingrayRacing skrev:Om du inte vill visa kamvärdena, så kan du väl visa bromsprotokollet iaf 8)
Näe kamvärden e väl inget speciellt att se heller, den e ju ändå spec till just min puffra/bil & de krav/behov jag hade.

Visst skulle jag kunna visa bromspappret om det finnes intresse för det, men HUR hade du tänkt att det skall visas då ??.
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Kermit skrev:För att återgå lite till ämnet.. ;)

Jag har försökt ta reda på lite hur mycket jobb det skulle vara att återställa fronten på den vette som diskuterades tidigare, men jag har lite svårt att hitta info om popup-strålkastarna. Jag hittar dem inte "löst" någonstans, vet någon var dessa finns att köpa som reservdel? Pris?

De lysen som sitter där är samma typ som stingray454 har (om jag inte ser fel på bilden) och är, vad jag vet, någon slags standard-ersättnings-sats som varit rätt poppis till corvette.. Brukar vakumstyrning och liknande sitta kvar när man monterar den typen av lysen? Eller får man räkna med att dra nytt sådant också?

Iofs kan man ju låta dom sitta kvar om det blir renovering, men popups är ju snyggast 8)

PS! StingrayRacing: Är det din vette som finns på bild på corvettearos galleri? En av dom snyggaste corvetter jag sett!
Ämnet igen då :oops: :wink:

Jo det är nog samma lysuppsättning jag har på min, de kallas av en del för "Monza" headlights, är väl en av några versioner som blev poppis först & främst för racing som jag förstått det, detta för att slippa undan luftmotståndet med grodögonen uppfällda om man behövde se när det skymde, finns nån variant med bubbel-plexi cover & runda lysen under åxå vet jag.

Det finns alltså genomskinlig plexiglas täck cover som man sätter ovan dessa, sitter precis som ytter luckan till grodisarna, men dom öppnas aldrig då utan du lyser igenom dem,

Tycker du att dessa är fula eller liknande, men har inte råd att byta tillbaka etc, så kan du ju köra med dessa covers på så tar du bort lite av det synbara på Monzerna, har du mörk bil samt lite tonade glas så syns det knappt alls, vet flera som har det.

Här är "Monza" lysen jag har iaf. :
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... %5Fid=1353

Här är EN variant på täck-glas till dessa :
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... %5Fid=1353

Kostar ju en bra hacka det här åxå :roll: , men vill man inte ha så går det säkert att sälja.

& ALL mekanik / Vacum osv, är borttaget till lysena på min, så det är det säkert på den tilltänkte åxå då.

& jo det är nog StingrayRacings bil där du menar, jag tycker åxå den e fiiin 8) , mest lik min av alla jag sett så för mig är den då hel-rätt iaf, :D
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av StingrayRacing »

Kermit skrev:PS! StingrayRacing: Är det din vette som finns på bild på corvettearos galleri? En av dom snyggaste corvetter jag sett!
Jo tack, det är det. :lol: Finns några fler bilder på min hemsida om du vill se: http://web.telia.com/~u21203717/stingraylinks/myown.htm

Dock så är motorn renoverad så allt motordata + motorbilder + ljud är gammalt. Skulle väl fixa till det någon gång då det är tre år sen som jag rev motorn totalt. :wink:
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Skriv svar