Riktiga män har ju fyrsiffrig effekt tillgänglig

Eller..

Jepp, men jag är glad ändå.Jo ... va det en smallblock du hade sa du??
Håller med Frisk, förstår inte att jag kunde vara utan en Corvette i 45 års tid bara.Men samtidigt lever man ju bara en gång.
Mm, det är ett jäkla tilltag att bygga om den.. Jag KAN ju visserligen ta den som den är, då kommer jag undan med 150 lackad besiktad och klar, vilket är en klart bra deal med tanke på bilen.. Men samtidigt känns det som att jag inte vill köra runt i en bil jag inte trivs med så på så sätt känns det värt att projekta lite. MEN, det är ett jäkla jobb, som ni säger.. Inte ens säkert att man nånsin får ihop den även om man försökergbak skrev:Håller med Frisk, förstår inte att jag kunde vara utan en Corvette i 45 års tid bara.Men samtidigt lever man ju bara en gång.
Personligen så skulle jag nog vara lite tveksam att köpa en ombyggd bil för att sedan bygga om den till orginal igen. Känns lite som att kasta pengarna i sjön.
Kanske då hellre vänta ett tag och då köpa en bil med den kaross jag vill ha.
Kolla lite på Ebay, jag lyckades hitta min där till ett lågt pris. Med det är förstås betydligt omständigare/osäkrare att handla i US än i Sverige.
Ett alt. kan ju vara att köpa bilen i Sverige och sedan hitta ett vrak i US som har den framdelen du söker, den får du säkert loss för $3-5000.
Ja innan du bestämer dig titta runt lite mer.Kermit skrev:En till fråga kring detta.. Jag hittade den här: http://www.vettesmaland.com/tillsalu12-1.html
Visserligen är det en 74, men priset var ju ändå inte speciellt högt för en BB-corvette, 139 000. Är det så stor prisskillnad mellan tidiga (68 i det här fallet) och nyare C3:or? Eller vilka faktorer påverkar priset mest? Matching numbers t ex, vad gör det (eller avsaknaden av densamma) för prislappen? Jag har fått uppfattningen att en tidig C3:a BB i vettigt skick är värd i storleksordningen 200+, men jag kanske är ute och cyklar?
Orsaken är såklart att jag helst inte lägger 150-200 på en bil om jag kan köpa en likvärdig för samma peng eller mindre, och till på köpet slippa göra allt jobb som lackning och montering innebär.
Jag kan ta min som exempel.Kermit skrev:Det fanns en del vettiga till bra pris i USA måste jag säga, men då är frågan - vad kostar det att ta hem en? Vad får man räkna med i fraktavgifter, inregistrering etc, är det någon här som importerat en och vet ungefär? Det kan ju helt klart vara ett alternativ.
Mycket informativt, tackar!Sandberg skrev:Jag kan ta min som exempel.Kermit skrev:Det fanns en del vettiga till bra pris i USA måste jag säga, men då är frågan - vad kostar det att ta hem en? Vad får man räkna med i fraktavgifter, inregistrering etc, är det någon här som importerat en och vet ungefär? Det kan ju helt klart vara ett alternativ.
Inköp $31,5 ca 220 Ksek med den kursen som var då 7kr/$
Total pris hemma i Sverige besiktigad och klar. 280Ksek
Således ca 60 Ksek i extra kostnader eller ca 27%
Dock så var ca 15 Ksek i detta kostnader för ett företag i USA som ordnade hela affären plus att dom inspekterade totalt 4 bilar på olika ställen i USA innan jag hittade rätt bil och var nöjd.
Sedan så var ca 10 Ksek kostnader i Sverige för att få bilen besiktigad detta utfördes av ett företag i Sverige.
Så dom rena extra kostnader för att ta hem bilen var ca 35 KSEK eller ca. 16%
Kostnaden i sverige för besiktning kan man ju lätt undvika om man har möjlighet att göra det själv vilket jag inte hade.
Kostnaderna i USA för inspektion o. dyl. beror ju på hur stor risk man vill ta med att köpa grisen i säcken så att säga.
Personligen så skulla jag kunna tänka mig att ta mer risk om jag skulle köpa ett renoveringsobjekt, men om man vill köpa en bil fint skick så tror jag det är värt att lägga lite pengar på kvalitetskontrollen för att slippa få en obehaglig överaskning och bli besviken.
Jo man hoppas ju på "Shit in the pants" performance...KrilleN skrev:Jo vet allt att det var hemligtville bara se om du kunde försäga dig
Det kommer bli bra drag i bilen.
Fast oj, nu kom vi visst lite off tropic
Näe kamvärden e väl inget speciellt att se heller, den e ju ändå spec till just min puffra/bil & de krav/behov jag hade.StingrayRacing skrev:Om du inte vill visa kamvärdena, så kan du väl visa bromsprotokollet iaf
Ämnet igen dåKermit skrev:För att återgå lite till ämnet..
Jag har försökt ta reda på lite hur mycket jobb det skulle vara att återställa fronten på den vette som diskuterades tidigare, men jag har lite svårt att hitta info om popup-strålkastarna. Jag hittar dem inte "löst" någonstans, vet någon var dessa finns att köpa som reservdel? Pris?
De lysen som sitter där är samma typ som stingray454 har (om jag inte ser fel på bilden) och är, vad jag vet, någon slags standard-ersättnings-sats som varit rätt poppis till corvette.. Brukar vakumstyrning och liknande sitta kvar när man monterar den typen av lysen? Eller får man räkna med att dra nytt sådant också?
Iofs kan man ju låta dom sitta kvar om det blir renovering, men popups är ju snyggast
PS! StingrayRacing: Är det din vette som finns på bild på corvettearos galleri? En av dom snyggaste corvetter jag sett!
Jo tack, det är det.Kermit skrev:PS! StingrayRacing: Är det din vette som finns på bild på corvettearos galleri? En av dom snyggaste corvetter jag sett!