Ska jag slå till?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Kermit
Rookie
Rookie

Ska jag slå till?

Inlägg av Kermit »

Hej allihop :D

Jag har haft en livslång dröm om en corvette C3, något som blivit mer och mer avlägset desto mer dom skjutit i höjden vad gäller pris (dom ökar ju i pris bra många % per år tyvärr :? ). Nu har det dock dykt upp en som jag är mycket intresserad av, men jag behöver köpråd.

Bilen är en '68 Corvette bigblock (orginal 427, bytt motor till 454 som sedan borrats till 468). Manuell, targa, PS, PB, tiltratt, sidepipes osv. Ej matching #, ej orginallack. Bilen är dock nedplockad för lack, dvs karossen är halvslipad och de flesta delarna ligger löst. Motorn är nyrenoverad med lackat block etc, mycket fin. Inredningen är också i kanonskick (svart). 3 ägare sedan ny!

Tyvärr är det en enormt ful 80-tals-plast-front och huv monterad på den (liknar den här, likadana lysen bland annat: http://www.sylmar.ca/autoville/inventai ... ront-g.jpg). Bortsett från denna våldtäkt på en fin corvette var den i fint skick.

Är det mycket jobb att återställa frontpartiet till orginal? Vad kostar ett nytt frontparti/huv att köpa? Och vad skulle ni ge för ovan nämnda bil, vad är ett bra pris med tanke på det jobb som finns på den?

Alla synpunkter väldigt välkomna!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Ny huv och front + lackjobb runt 20,000 inkl. arbete skulle jag tippa på. 5 för fronten, 5 för hyven, 5 för ögonskuggan och 5 för monteringen. Men detta e lite gissningar :roll: Men sen kanske det tillkommer popuplysen crome-detaljer m.m. och dom kan ju kosta en slant. Bara en cromlist somm sitter runt parkeringsljusen kostar över 2000kr :shock:
Ett pris över 200,000kr får man nog ändå räkna med på den bilen så e det lägre, slå till!! :D
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

frisk skrev:Ny huv och front + lackjobb runt 20,000 inkl. arbete skulle jag tippa på. 5 för fronten, 5 för hyven, 5 för ögonskuggan och 5 för monteringen. Men detta e lite gissningar :roll: Men sen kanske det tillkommer popuplysen crome-detaljer m.m. och dom kan ju kosta en slant. Bara en cromlist somm sitter runt parkeringsljusen kostar över 2000kr :shock:
Ett pris över 200,000kr får man nog ändå räkna med på den bilen så e det lägre, slå till!! :D
Hmm, jag hade räknat med att fronten skulle kosta typ 10-15 (man måste väl byta från bakom hjulen, nästan hela vägen från dörrarna och frammåt)? Lack tror jag också går på 15-20 bara den, men jag kanske har överskattat priserna :). Lister etc lär jag måsta köpa till runt om (dörrar, targaluckor etc), och t ex kromstötfångaren fram. Vad får man räkna med för sådana detaljer?

Jo, priset jag fick var mycket bra, så jag kan komma undan med en billig corvette här.. det vore bara kul att veta ungefär vilken slutkostnad man kan räkna med att landa på inkl "allt".

Fler som kan försöka sig på en gissning på vad det kostar att få den "klar"?
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Jag vet inte heller säkert men tror det blir betydligt dyrare...

Byte av hela frontpartiet med grillar / kofångare / luftutsläpp samt ny motorhuv mm, mm kostar nog en bra slant det om man skall köpa det nytt. Tror inte heller att det skulle bli så hemskt mycket billigare att köpa beggat tex, från EAT eller dyl.

Skall du ha nån annan som utför bytet så tillkommer det ju då åxå, går nog inte i en fis-blink att utföra det bytet med allt som kommer till.

Vet inte vad kompletta pop-ups (lysena) kostar men du behöver säkert massor av delar till detta om det är helt rensat tex, vacum osv.

Sen tillkommer allt det man alltid glömmer vid en första beräkning.

En seriös hel-lack på bilen kostar ju fläsk den åxå. kanske 20-40,000:-

Frågan är väl mycket om du kan göra allt arbete själv eller om du skall leja bort det,
-Göra själv : Kanske ok med ett köp,(Underskatta inte tidsåtgången bara)
-Leja bort : Köp en bil som är färdig & som passar din smak istället, du kan lägga på massa pengar då på den andre som du iaf, hade fått pumpa in i denna nu tilltänkta. :idea:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... %5Fid=1737
Fronten kostar lite mer sry... hitta ingen bild på nätet men den ligger ju på nästan 20 tusen bara den... du har rätt. Lackning vet man ju inte vissa har ju lackat om sin vette för 30-40,000kr medans vissa betalar över 100 lakan.
det vore bara kul att veta ungefär vilken slutkostnad man kan räkna med att landa på inkl "allt".
Det va nån som sa nått i stil med... En fru och 2000 öl har renoveringen kostat! :lol: Du kan alltså plöja ner hur mycket som helst och troligtvis kommer du att göra det också hehe
STINGRAY454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av STINGRAY454 »

Snoka runt på Ecklers tex, så kan du ju se vad allt kostar ungefär, ta sedan alla dessa belopp ca: * 12 per dollar så har du lite mer verklighet här hemma.

Sen snackar du med din seriösa lackare, lägger på minst ca: 5papp på vad han säger att ha "tror" det skall kosta färdigt.

Kom ihåg ALLT som skall till bara varenda liten pinal, så slipper du överaskningar sen.

Ta tidsåtgången du nu gissar på gånger Pi så brukar sanningen komma lite närmare.
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

Jag tror att en bra hellackering som den här bilen ändå behöver så skulle jag nog räkna med ca 20-30 tusen om du vill ha den fin med ett bra underarbetet som håller i längden för en glasfiberkaross, sen beror det naturligtvis på kvalitet och vad du kan göra själv, men personligen så skulle jag låta ett proffs göra även underarbete för kvalite och garanti.

Sedan är det ju frågan om hur mycket du vill återställa till orginal. Om du är ute efter orginalbil så tror jag det är bättre och billigare att leta efter en sån direkt än att försöka återställa en tidigare customiserad bil.

Om du nöjer dig med att byta front sätta dit kofångare etc för att få en bil som ser ut som du tycker den ska se ut, då kan det nog vara en vettig lösning. Men jag tror det drar i väg en hel del med kostnader för att återställa.

Man kan ju också fråga sig varför dom bytt front och motor?
Har bilen varit krockad? om ej så vart är orginaldelarna?
om det bara är 3 ägare så borde den frågan vara ganska enkel att få besvarad.
Kolla åtminstonde så att ramen ej är sned.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Keller »

är det första corvetten du tittat på? om det är det kan du ju kolla på fler innan du bestämmer dig så du får lite perspektiv på vad du kan få för dina pengar..

är själv mitt uppe i ett projekt som kostar en hel del pengar, men tack vare vänner och bekanta kostar det mig inte hälften så mycket som det skulle göra utan dom.. utan dem hade jag inte haft råd med en sån omfattande renovering som jag håller på med (motor, växellåda, lack, delar av inredningen)

tänk att om du inte kan göra jobbet själv, eller har någon som kan göra det, så kostar det REJÄLT med pengar, och då kan det i vissa fall vara värt att köpa en bil som redan är "färdigfixad" och slippa flera månader med löpande utgifter..

men det är ju samtidigt kul och lärorikt att göra det själv, och här på forumet finns det ändlöst med kunskap (från andra än mig) och dom flesta är rörande hjälpsamma..!
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
http://photobucket.com/albums/a165/jako ... _Corvette/
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Tack allihop för mycket bra svar!

Jo, har frågat runt lite och lacken ser ut att bli mer än jag trodde också (hade räknat på ca 20, men minst 30 är nog närmare sanningen).

Bilen är iaf inte krockad, den har varit utställningsbil och är byggd som en av tre bilar sådana bilar av nån känd svensk kille i södra sverige (numer avliden). Då hade den även helt ombyggd / plastad bakdel, men det har nuvarande ägaren återställt till orginal. På den tiden var det väl snyggt med en massa plast :roll: . Jag fick det berättat för mig och det finns papper på allt, men jag har inte hunnit kolla på detta än, bara sett själva bilen och snackat med ägaren. Nuvarande ägaren har gott om bilder etc från tidigare, fanns även med i reportage i nån gammal biltidning (har inte sett den än, men han har den uppenbarligen).

Tanken är inte att få den orginal in i minsta detalj, men gärna så att den iaf SER orginal ut (standard BB-huv, standardfront, popup-lysen etc).

Jag börjar inse att det är en jäkla massa delar (för att inte tala om jobb), så jag får klura lite på detta.. Det som lockar är ju såklart priset. Även om det blir så dyrt som ni gissar tror jag att jag kan ha den i orginalskick för en slutkostnad på 150-200, vilket är mycket bra pris med tanke på vilken bil det faktiskt rör sig om. Däremot kan det ju såklart dra iväg mer, och om det börjar närma sig t ex 250 är det såklart bättre att köpa "rätt" bil på en gång, helt klart. Mitt stora problem är att jag kan ta mig råd att köpa denna nu, men en "klar" vette får jag spara några år till :? . Jag tror inte banken ger mig så pass mycket lån.

EDIT: Jag är ingen mästermekaniker, men jag tror jag fixar rätt mycket själv. Det är ju inte så mycket avancerad finmekanik i dom här bilarna ;) Sedan är tanken (som någon sa) att lära sig lite också, jag har stort varmgarage och skruvar gärna! Motor / låda behöver jag inte röra som tur är, och resterande BÖR gå klara själv (förutom frontbytet).. Men det uttalandet kanske jag får äta upp :)
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Köp :!:
Chansa.
Du kan ju inte förlora allt om det inte lyckas. Med lite flyt så behåller den värdet, det är bra bara det med tanke på att bilar är förluster för det mesta. Köp en ny bil och se värdet minska 30000 bara du kör hem den.

Och tänk vad du skall fundera resten av ditt liv om du inte köpte den :wink:
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

ornet skrev: Och tänk vad du skall fundera resten av ditt liv om du inte köpte den :wink:
Haha, det är det som är största dilemmat! :D Om man ångrar sig i efterhand kommer man ju att gräma sig bra länge.. Men det verkar ju inte som att corvetter sjunker direkt mycket i pris, när jag började kolla på dom låg en standard 350 på typ 100-120 i snitt, nu ligger ju tillåme dom upp emot 200 :)

Har föressten en fattigmans-corvette redan, får väl trösta mig med den om det inte blir av ;) : http://www.rallymedia.nu/gt.jpg
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

bara en tanke på vägen.... Min va just i tiptop och jag skulle inte göra nått med den va tanken. betalade 220,000kr. 3månader senare rasa motorn... :evil: Men jag e jätteförälskad i den och ångrar inga utav alla tusen jag har laggt ytterligare på den. Det e bara frugan som grinar men de e man ju van vid :)
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

frisk skrev:Det e bara frugan som grinar men de e man ju van vid :)
Det var faktiskt frugan (nåja, sambon) som grävde upp denna på en fest när hon snackade med ägaren och nämnde att jag var ute efter en, och han sa att han ska sälja.. Så hon får skylla sig själv i så fall ;)
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Hittade en ny framdel här. Dom verkar gå att få loss för ca 10.. Men däremot behövs ju resterande saker, t ex grillen med lister och lampor etc, någon som har kolla på vad sådant kan kosta?
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

En till fråga kring detta.. Jag hittade den här: http://www.vettesmaland.com/tillsalu12-1.html

Visserligen är det en 74, men priset var ju ändå inte speciellt högt för en BB-corvette, 139 000. Är det så stor prisskillnad mellan tidiga (68 i det här fallet) och nyare C3:or? Eller vilka faktorer påverkar priset mest? Matching numbers t ex, vad gör det (eller avsaknaden av densamma) för prislappen? Jag har fått uppfattningen att en tidig C3:a BB i vettigt skick är värd i storleksordningen 200+, men jag kanske är ute och cyklar?

Orsaken är såklart att jag helst inte lägger 150-200 på en bil om jag kan köpa en likvärdig för samma peng eller mindre, och till på köpet slippa göra allt jobb som lackning och montering innebär.
Keller
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Keller »

på de flesta annonser man ser verkar det vara dyrare destå äldre det är.. dom ser ju lite olika ut så du får väll bestämma vilken du vill ha.. 74 skiljer sig en hel del från en 68 när det gäller utseende.. mer krom - mindre plast på en 68..

du lär ju ångra dig bittert om du inte skaffar dig en :wink:

om du köper en färdigrenoverad kan du ju gasa redan i sommar, kanske blir svårt att hinna klar med den andra?
Medlem nr 1909
c3 -75
Volvo V70 - 97
http://photobucket.com/albums/a165/jako ... _Corvette/
sh454
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av sh454 »

Köp en som är färdig det kostar mer pengar och svett och tårar än du tror att få ordning på skiten. :evil: :evil:
Stefan
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

[quote="Kermit"]

Visserligen är det en 74, men priset var ju ändå inte speciellt högt för en BB-corvette, 139 000. Är det så stor prisskillnad mellan tidiga (68 i det här fallet) och nyare C3:or? Eller vilka faktorer påverkar priset mest? Matching numbers t ex, vad gör det (eller avsaknaden av densamma) för prislappen? Jag har fått uppfattningen att en tidig C3:a BB i vettigt skick är värd i storleksordningen 200+, men jag kanske är ute och cyklar?
[quote]

Jag tror att 68-72 (Chromebumpers) är betydligt dyrare än senare C3'or.
Jag tror också att Matching number ökar värdet väldigt mycket, dock menar jag då hela bilen i orginalskick med matching numbers och inte bara att orginal motor sitter kvar vilket är en tolkning som ofta görs av detta uttryck.

Det är dock mycket mer som krävs för att bilen ska vara Match# info finns här om någon är intreserad.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Keller skrev:på de flesta annonser man ser verkar det vara dyrare destå äldre det är.. dom ser ju lite olika ut så du får väll bestämma vilken du vill ha.. 74 skiljer sig en hel del från en 68 när det gäller utseende.. mer krom - mindre plast på en 68..

du lär ju ångra dig bittert om du inte skaffar dig en :wink:

om du köper en färdigrenoverad kan du ju gasa redan i sommar, kanske blir svårt att hinna klar med den andra?
Jo, jag är självklart ute efter en så tidig C3:a som möjligt (mycket snyggare). Orsaken till att jag frågade om ovan nämnda bil för 139 var mest att jag hellre köper en färdig bil för det priset än ett objekt som kommer att kosta mer, för att inte tala om jobbet.. Men det kan ju vara värt ifall priset på 68:or ligger väldigt högt.

Jo, det där med att man kommer att få ångra sig känns ju inte helt omöjligt tyvärr. Fattig ett tag nu, eller gräma sig resten av livet? :roll: Det är frågan.

Jag har ingen som helst brådska att hinna klart till i sommar, jag har som sagt min "minicorvette" som snart är klar som får bli sommarens glidarbil :) Så det får ta den tid det tar ifall det blir affär.
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Sandberg skrev: Jag tror att 68-72 (Chromebumpers) är betydligt dyrare än senare C3'or.
Jag tror också att Matching number ökar värdet väldigt mycket, dock menar jag då hela bilen i orginalskick med matching numbers och inte bara att orginal motor sitter kvar vilket är en tolkning som ofta görs av detta uttryck.
Ok.. Nån som har en ungefärlig uppskattning vad en färdigställd bil med dom specar jag nämnt kan vara värderad till i dagsläget om man får ihop den? För att sammanfatta; en '68 med 468-motor, manuell låda, nylackad, targa, PS, PB, tiltratt, sidepipes (ej orginal), bilen är inte matching #.. Och rätt mycket kromdetaljer etc kommer ju att köpas nytt.
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Kermit skrev:
Sandberg skrev: Jag tror att 68-72 (Chromebumpers) är betydligt dyrare än senare C3'or.
Ok.. Nån som har en ungefärlig uppskattning vad en färdigställd bil med dom specar jag nämnt kan vara värderad till i dagsläget om man får ihop den? För att sammanfatta; en '68 med 468-motor, manuell låda, nylackad, targa, PS, PB, tiltratt, sidepipes (ej orginal), bilen är inte matching #.. Och rätt mycket kromdetaljer etc kommer ju att köpas nytt.
Jag har under alla de år jag haft Corvetter haft ett tiotal BBcab 68-69 som gjorts iordning i toppskicka....samtliga har jag sålt för 175-325.000:-
De som jag sålde för länge sen var i det lägre prisläget(priserna var lägre då) och de senare i högre segmentet.....
Den bästa penninginvestering Du kan göra- massor av kul under tiden!!
mvh R
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

2QIK4U skrev: Jag har under alla de år jag haft Corvetter haft ett tiotal BBcab 68-69 som gjorts iordning i toppskicka....samtliga har jag sålt för 175-325.000:-
De som jag sålde för länge sen var i det lägre prisläget(priserna var lägre då) och de senare i högre segmentet.....
Den bästa penninginvestering Du kan göra- massor av kul under tiden!!
mvh R
Ok, tack för intressant svar!

Huvudsyftet är ju självklart inte att tjäna pengar, utan att ha roligt och förhoppningsvis få brumma runt i sin drömbil.. Men man vill ju försäkra sig om att man inte gör en dum affär samtidigt, köper ett isärplockat objekt för bara lite mindre än en körklar.. men då verkar det inte som att det är fallet i alla fall :)

PS: detta är inte en cab, visst brukar cabbarna ligga en bit högre i pris än en vanlig targa?
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Det går i princip att plöja ner hur mycket pengar som helst i en äldre Corvette.
När jag köpte min Corvette för ca ett år sedan så tyckte jag att den var i ett utmärkt skick.
Nu när jag summerar mina kostnader så har jag nog ändå lagt ut kanske 80' på den.
Och det är i stort sett bara motor/tank/styrning/tätningslister/broms som jag renoverat.
Dessutom har jag verkligen snålat och köpt en massa delar billigt på Ebay o.dyl, kostnaden skenar iväg ändå.....
Bara tätnings listerna har kostat 3-4000 kr, man vill ju inte att det skall regna in.

Att byta front, lyktinsatser, huv samt alla småpinaler som du måste ha kommer bara det att kosta dig 50-100'.
En realistisk gissning är att du kommer att få punga ut med 100-200' utöver inköpspriset innan du blir nöjd med Corvetten.
Fördelen att köpa den nu är ju att då har du en bil och kan i lugn och ro byta ut de delarna.
Det som är dyrt att renovera på en Corvette är inredningen och kaross.
Bakaxeln är ju också unik eftersom den är delad.
Styrning och broms är väl så där halvdyrt.
Motorn är std och det finns en uppsjö med delar nya som beg.
Dock så kostar det betydligt mera att köpa delar till en bigblock än en smallblock och det är också sämre utbud på delar.

Jag var i ungefär samma situation som du när jag köpte min Corvette.
För att ha råd med mitt köp så valde jag en smallblock Corvette som var billigare i inköp än bigblock.
Jag prioriterade inredningen i första hand och kaross i andra hand. Mina krav på det övriga var att det skulle vara i hyggligt bruks skick.

Jag ångrar dock ingenting med mitt bilköp, roligaste tiden är faktiskt i garaget, (där jag är nästan varje kväll och natt) och när man får ta ut den första gången på våren.

Lycka till med ditt Corvette köp!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

gbak skrev: Att byta front, lyktinsatser, huv samt alla småpinaler som du måste ha kommer bara det att kosta dig 50-100'.
En realistisk gissning är att du kommer att få punga ut med 100-200' utöver inköpspriset innan du blir nöjd med Corvetten.
Huga :shock:

Men tyvärr har du nog rätt. Front 10-15, huv 5, popups med alla tillbehör ca 5/st, lister 2-3, övriga frontdetaljer 5-10.. där har man nästan 50, och då kommer det säkert att skena iväg också. Sen saknas ju lacken på det. Men, det är ju samtidigt skönt att kunna lägga pengar på bilen när man känner för det / har råd istället för att måsta punga ut med en ordentlig klumpsumma.

Inredningen och motorn var iaf i toppskicka, och även bromsar och bakaxel hade nyligt fått en genomgång, så vad jag vet är det bara karossen som behöver fixas.. Men det uttalandet lär jag väl bitter få äta upp :)

Nåja, har helt klart fått mig en tankeställare, ska fundera på detta. Mycket bra och trevliga svar här iaf, bra att veta att det finns bra svenska corvetteforum ifall (=när) man kör fast med något i framtiden!

PS, jäkligt fin bil du hade, det var ingen dålig renovering!
Frasse
Rookie
Rookie

Inlägg av Frasse »

Synd att du inte har någon bild på bilen.
Angående korossen förhåller det sig nämligen så här:
Antingen har man köpt en helt ny front och limmat dit, fall 1.
Eller så har man plastat på lösa bitar för att få den att se "fränare" ut, fall 2.
I fall 1 är det väl bara att köpa nya paneler och limma ihop.
I fall 2 finns fler möjligheter, de gamla konturerna kan finnas kvar under "grannlåten". Detta fall blir billigare, kan möjligen repareras med glasfiber/ polyester eller om man vill ta till "overkill" glasfiber/ epoxi. Till bägge varianterna behövs i alla fall aceton för att tvätta med. Kan köpas hos lokala båtbyggaren, kostar inte mycket men luktar mycket illa. Använd skyddsutrustning och var noggrann så blir resultatet utmärkt.
Vad gäller det här med Original eller inte så har det debatterats i all oändlighet. En sak är i alla fall säker: EN ORIGINALBIL HAR INGEN VARIT OCH ROTAT I, FÖRUTOM VANLIG SERVICE.
Skulle du hitta en sådan så är den förmodligen så dyr att den inte går att lösa ut, jag vet mig förresten inte ha sett någon. Har sett sådana som ägaren hävdar är original men...
Med detta vill jag bara säga dig att hur du än renoverar så blir det ingen ORIGINALBIL i alla fall.
Angående köp, är du en som trivs i garaget och priset är rätt: slå till!Garaget är en kul och viktig del av livet!
//Frasse
72/ 454/ inte original/ i delar
Kermit
Rookie
Rookie

Inlägg av Kermit »

Jag ska förbi han som äger bilen om en vecka, jag ska se om jag kan ta lite bilder då. Kanske man bör posta nån bild så att ni får se vad det rör sig om, ni som vet mer om corvetter kanske kan säga ifall det är något att ha då.

Vad gäller karossen vet jag inte hur det är gjort, och förmodligen inte nuvarande ägaren heller eftersom han köpte den med fronten på.. Men man får väl rota lite i det och se hur illa det verkar vara.

Nä, självklart får jag ingen orginalbil i ordets rätta bemärkelse, jag menade bara en bil i orginalutförande :) Jag tycker dom är klart snyggast med standard front / bakdel / huv, och det är så jag vill att en corvette ska se ut.
Frasse
Rookie
Rookie

Inlägg av Frasse »

För F-n!
Jag menade inte att komma med pekpinnar. Men det finns så mycket missuppfattningar om det här med original.
Jag tycker också att en C3 ser bra ut i sitt ursprungsutförande.
Har dock en annan huv på min, för annars får inte motorn plats.
//Frasse
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

roligaste tiden är faktiskt i garaget
Jo ... va det en smallblock du hade sa du?? :lol: :P
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker