cool fontän!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

cool fontän!

Inlägg av frisk »

Vi skulle få i ordning på mitt lilla oljeläckage ifrån oljetrycksmätarn vid motorn idag. Och det tog tid innan vi fick ordning på det. Först så var slangen för mjuk så när man drog åt lite så blev det stopp, sen försökte vi med locktite(?) hjälpte inte. Sen fick vi tag på riktig slang.... Men då fick vi inget tryck i mätarn??? Efter en del meckande tog vi bort slangen och startade motorn och ut komm ingen olja alls??? förens efter nåra sek då Jonas var på väg att luta sig över och kolla, Poff sa det :shock: Tror det e 5-6 m till taket och den strålen nådde inte bara taket utan försökte komma igenom hehehe :lol: Kändes som vi borrade efter olja nästan. Så det satt en liten propp där i, förmodligen locktiten(?). Nu funkar allt jätte bra utan oljeläckage :) Fick dessutom hjulspinn på hemvägen i ca 90 km/h vilket va mindre kul när det kom mötande bilar.... :twisted:

Schysst bil Jyrgil :D
jyrgil
Rookie
Rookie

Inlägg av jyrgil »

Tackar, inget oljespill på min leksak???he he.Det va skönt att lämna in den idag så man får ordning på hjulinställningen.Du får ta det lugnt på bondvägarna så du inte kör på några kreatur där på bondvischan.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

:lol: Och vägarna e ju inte plana direkt hehe men men... Nä din bil stod inte i närheten hehe
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Hjulspinn i 90 km låter inte så kul med mötande trafik men det borgar väl för att du har ordentligt med pulver i motorn om det nu inte var olja på däcken! :lol: :lol: :lol:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Lars J skrev:Hjulspinn i 90 km låter inte så kul med mötande trafik men det borgar väl för att du har ordentligt med pulver i motorn om det nu inte var olja på däcken! :lol: :lol: :lol:

/Lars/
Lars så är det när 2:an går i och man inte har fuskantispinn...

:)

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

[Lars så är det när 2:an går i och man inte har fuskantispinn...
:)
/Terner[/quote]

Aha.... såna problem har inte jag då jag inte ÅKER invalidbil (automat).
Dock blev bromsbeläggen fram lite slitna i somras.............. :roll: :roll: :roll:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Dock blev bromsbeläggen fram lite slitna i somras..............
Bromsbelägg?? Det vet vi C3-ägare inte vad det är. Låter som nått man behöver när man ska bromsa haha vem sysslar med sådana dumheter? Bensinen tar ju slut strax efter det att man kommit upp i toppfart med bilen! :twisted:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jo bromsbelägg är sådant man behöver när man har 2st C-3:or framför sig som drar på. När man kommer ikapp dom så måste man bromsa för att inte köra in i bakändan på dem.

Trevliga killar som kör dom så man vill ju inte skada deras bilar.

Ha de gött Frisken!

/Lars/ 8)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

jo det vill jag vara med om fler gånger! Lars o Terner :D Gärna er andra med... :wink:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Gör då gärna en "tune up" på motorn så man slipper bromsa så mycket då ni ligger ivägen, eller får vi hoppas att det är bredare väg till nästa träff i Vansbro så det går att blåsa om er :twisted: :twisted: :twisted:

/Lars/!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

loool om jag inte missminner så fick vi vänta in dig i en halvtimme... va det inte så Terner? :wink: :D
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Mja.... en halvtimme tar väl inte ett rödljus. Men den där stunden tog ni väl igen när ni tankade två gånger innan min hade passerat halv tank!!

/Lars/ :roll:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

jo och det säger ju allt hehe vi e ju inga fiskörare! :wink: :lol:
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Glömde att ansluta oljetrycks slangen och gjorde en minifontän.
Jag lyckades också nå upp till taket när jag drog runt motorn med hjälp av startmotorn för att få ut olja till alla lagren, lyftarna mm.

Frisk:
Vad använde du för slang till oljetrycksmätaren.
Min slang är väldigt spröd och det känns som den kan spricka vilken dag som helst, och då har jag fontänen inne i kupen.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Oj... Vågar inte svara på det för vi använde en slangbit som fanns i verkstaden där jag brukar lämna in bilen.
Skriv svar