Schysst bil Jyrgil
cool fontän!
cool fontän!
Vi skulle få i ordning på mitt lilla oljeläckage ifrån oljetrycksmätarn vid motorn idag. Och det tog tid innan vi fick ordning på det. Först så var slangen för mjuk så när man drog åt lite så blev det stopp, sen försökte vi med locktite(?) hjälpte inte. Sen fick vi tag på riktig slang.... Men då fick vi inget tryck i mätarn??? Efter en del meckande tog vi bort slangen och startade motorn och ut komm ingen olja alls??? förens efter nåra sek då Jonas var på väg att luta sig över och kolla, Poff sa det
Tror det e 5-6 m till taket och den strålen nådde inte bara taket utan försökte komma igenom hehehe
Kändes som vi borrade efter olja nästan. Så det satt en liten propp där i, förmodligen locktiten(?). Nu funkar allt jätte bra utan oljeläckage
Fick dessutom hjulspinn på hemvägen i ca 90 km/h vilket va mindre kul när det kom mötande bilar.... 
Schysst bil Jyrgil
Schysst bil Jyrgil
Lars så är det när 2:an går i och man inte har fuskantispinn...Lars J skrev:Hjulspinn i 90 km låter inte så kul med mötande trafik men det borgar väl för att du har ordentligt med pulver i motorn om det nu inte var olja på däcken!![]()
![]()
![]()
/Lars/
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
[Lars så är det när 2:an går i och man inte har fuskantispinn...

/Terner[/quote]
Aha.... såna problem har inte jag då jag inte ÅKER invalidbil (automat).
Dock blev bromsbeläggen fram lite slitna i somras..............
/Lars/
/Terner[/quote]
Aha.... såna problem har inte jag då jag inte ÅKER invalidbil (automat).
Dock blev bromsbeläggen fram lite slitna i somras..............
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Jo bromsbelägg är sådant man behöver när man har 2st C-3:or framför sig som drar på. När man kommer ikapp dom så måste man bromsa för att inte köra in i bakändan på dem.
Trevliga killar som kör dom så man vill ju inte skada deras bilar.
Ha de gött Frisken!
/Lars/
Trevliga killar som kör dom så man vill ju inte skada deras bilar.
Ha de gött Frisken!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Gör då gärna en "tune up" på motorn så man slipper bromsa så mycket då ni ligger ivägen, eller får vi hoppas att det är bredare väg till nästa träff i Vansbro så det går att blåsa om er
/Lars/!
/Lars/!
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Glömde att ansluta oljetrycks slangen och gjorde en minifontän.
Jag lyckades också nå upp till taket när jag drog runt motorn med hjälp av startmotorn för att få ut olja till alla lagren, lyftarna mm.
Frisk:
Vad använde du för slang till oljetrycksmätaren.
Min slang är väldigt spröd och det känns som den kan spricka vilken dag som helst, och då har jag fontänen inne i kupen.
Jag lyckades också nå upp till taket när jag drog runt motorn med hjälp av startmotorn för att få ut olja till alla lagren, lyftarna mm.
Frisk:
Vad använde du för slang till oljetrycksmätaren.
Min slang är väldigt spröd och det känns som den kan spricka vilken dag som helst, och då har jag fontänen inne i kupen.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h


