Generatorfästet måste bytas!
Generatorfästet måste bytas!
Generator fästet sitter på höger sida nu och är nåt hembygge som inte linjerar upp alls.
Vilka olika eftermarknads fästen funkar under en smallblockhuv och tillsammans med power steering?
Det finns ju en massor med olika kromade snygga fäste att köpa, men knappast alla passar.
Det är ju en risk att generatorn krockar med huven eller mot servopumpen.
Vilka olika eftermarknads fästen funkar under en smallblockhuv och tillsammans med power steering?
Det finns ju en massor med olika kromade snygga fäste att köpa, men knappast alla passar.
Det är ju en risk att generatorn krockar med huven eller mot servopumpen.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
- Don Tomaso
- Corvetteälskare

- Inlägg: 477
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 7:56
- Ort: Torsås By utanför Växjö
Hej!
Jag kör med det här http://store.summitracing.com/default.a ... 01&FROM=MG då jag tröttnade på att mr gasket fästet gick sönder varje år (har headders på bilen). Detta fästet monteras på vänster topplock och det tar inte i huven.
Jag kör med det här http://store.summitracing.com/default.a ... 01&FROM=MG då jag tröttnade på att mr gasket fästet gick sönder varje år (har headders på bilen). Detta fästet monteras på vänster topplock och det tar inte i huven.
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
Det där såg ju riktigt snyggt ut.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Det vore kanon om du har nåt överblivet i dina lådor!
Det enda som möjligen kan återanvändas är den övre bygeln.
Vad jag framförallt behöver är nedre fästet, gjutjärn eller plåt.
Jag tror det finns lite olika varianter på infästningen.
Med mina nya toppar så kan jag även skruva fast nåt där också om det skulle behövas.
Vet inte om det spelar någon roll men jag kommer ju att montera på headers, det kan möjligen komplicera infästningen.
Det enda som möjligen kan återanvändas är den övre bygeln.
Vad jag framförallt behöver är nedre fästet, gjutjärn eller plåt.
Jag tror det finns lite olika varianter på infästningen.
Med mina nya toppar så kan jag även skruva fast nåt där också om det skulle behövas.
Vet inte om det spelar någon roll men jag kommer ju att montera på headers, det kan möjligen komplicera infästningen.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Har undre servopumpsfäste, övre/undre generatorfäste, dom gjutna fästena för AC-pumpen, diverse remskivor mm så det är nog inga problem.
Med headers får du ha en distans för att kompensera det tjockare godset i grenrören
/Terner
Med headers får du ha en distans för att kompensera det tjockare godset i grenrören
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Ja, ta med dig lådorna!
Den 30:e passar alldeles utmärkt!
Det kanske finns en del andra kul prylar i dina lådor som jag kan komplettera min bil med.
Hör av dig när det närmar sig så slår jag på kaffebryggaren.
Den 30:e passar alldeles utmärkt!
Det kanske finns en del andra kul prylar i dina lådor som jag kan komplettera min bil med.
Hör av dig när det närmar sig så slår jag på kaffebryggaren.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Jepp!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
http://store.summitracing.com/default.a ... 01&FROM=MG
har ett till salu om nån e intresserad, i sverige och sthlm helt nytt.!!
900:-
har ett till salu om nån e intresserad, i sverige och sthlm helt nytt.!!
900:-


