gul corvette ???
gul corvette ???
Står en gul 74a på blocket i göteborg på firma med popup lysena borttagna,kan det vara ett objekt ändå??Ser halv skapligt fräsch ut tycker jag,nån som kan hjälpa en vilsen själ ???Köpa eller inte köpa,tyck till nu alla experter. kenta södertälje

-
Stingray73
- Corvetteälskare

- Knightrider
- Rookie

-
Johan Fräjdin
- Corvetteälskare

Neeeej dom hör ju till stuket lite....En bit motorhistoria....Johan Fräjdin skrev:Köp den, men lova att du slänger slotmagsfälgarna med lågprofildäck på tippen...
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
-
Johan Fräjdin
- Corvetteälskare

Njaae, Ibland ser man ju gamla bilder från det glada 70 talet med -59 or med slotmags... Idag skulle det kännas som helgerån tycker jag.Terner skrev:Neeeej dom hör ju till stuket lite....En bit motorhistoria....Johan Fräjdin skrev:Köp den, men lova att du slänger slotmagsfälgarna med lågprofildäck på tippen...
I vilket fall som helst så är jag allergisk mot hjul/däck som inte fyller ut hjulhuset, men smaken är ju som baken...
Jo du kan ju kolla min avatar...Johan Fräjdin skrev:Njaae, Ibland ser man ju gamla bilder från det glada 70 talet med -59 or med slotmags... Idag skulle det kännas som helgerån tycker jag.Terner skrev: Neeeej dom hör ju till stuket lite....En bit motorhistoria....
I vilket fall som helst så är jag allergisk mot hjul/däck som inte fyller ut hjulhuset, men smaken är ju som baken...
Är ju lite utfyllt utan att överdriva
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Kan bara hålla med....Keller skrev:skulle jag vart du skulle jag kolla runt på så många olika som du kan så du får en uppfattning om vad du kan få för dina pengar.. första är inte alltid bästa =)
Såhär i efterhand så ångrar jag att jag inte kollade marknaden innan jag köpte min.
Hade jag lagt 140.000 istället för 90.000 så hade det nog sparat mig exempelvis byte av motor och behov av ny lack etc, etc ...
för hur man än vrider och vänder på det, så kommer du komma upp i de siffrorna iallafall.
Så antingen lägger du ut pengarna direkt och slipper det mesta jobbet, eller så lägger 80-90.000 och blir tvungen att lägga massa jobb och dessa pengar lite senare.
Det är vad jag tror efter min egen erfarenhet.
Fast du kan ju också ha tur och hitta ett fynd...
Nexxus! Du har så rätt att man blir ju rädd för vad man håller på med.
Nu tillhör jag ju den kategorin bilägare så finner en sjuklig tillfredställelse att skruva. Man att det skulle vara ekonomiskt försvarsbart är helt out of question.
Själv gjorde jag drömmars drömfynd som köpte min för 50´
Och som i ett lyckorus har väl nya delar + motor + två omgångar lack (skall göra ett tredje försök) rundat 100´. Skall vi fortsätta med optimering av vetten behövs väl ytterligare mer än 50´
Men den tillfredställelse det gett är värt mycket mer.
Att sedan få tillhöra en klubb som denna med detta forum gör att man kan se denna tid som en av livets höjdare
Nu tillhör jag ju den kategorin bilägare så finner en sjuklig tillfredställelse att skruva. Man att det skulle vara ekonomiskt försvarsbart är helt out of question.
Själv gjorde jag drömmars drömfynd som köpte min för 50´
Och som i ett lyckorus har väl nya delar + motor + två omgångar lack (skall göra ett tredje försök) rundat 100´. Skall vi fortsätta med optimering av vetten behövs väl ytterligare mer än 50´
Men den tillfredställelse det gett är värt mycket mer.
Att sedan få tillhöra en klubb som denna med detta forum gör att man kan se denna tid som en av livets höjdare
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Jo Ornet! Men även om man köper en i fint skick..... iaf som kostar mycket mer så kan man ju plöja ner dom summorna på typ dekaler bara hehe. Corvette gör ju inte bara hål i garage-golvet om man säger så!
Hittar ju inte ens plånboken längre...
Sen e jag ju mer för att köra en skruva, kanske beror mer på mina enorma körkunskaper än mina mekaniska kunskaper hehe. (jag har ju körkort.... än så länge.
Ang. klubben så ska jag försöka få mer tid till evenimangen, har inte hunnit med så många träffar ännu ju.
Sen e jag ju mer för att köra en skruva, kanske beror mer på mina enorma körkunskaper än mina mekaniska kunskaper hehe. (jag har ju körkort.... än så länge.
Ang. klubben så ska jag försöka få mer tid till evenimangen, har inte hunnit med så många träffar ännu ju.
Näää... då ska man nog börja fundera på en helt annan sorts bil...ornet skrev:ekonomiskt försvarsbart
Det är bara att inse att Vetten kommer att sluka pengar.
Om inte, för att man behöver det, så bara för att man kommer att vilja lägga en massa pengar på saker till den.
Låter ju lite sjukt, men har man fått det i blodet, så är man väl fast i träsket...
Det är väl bättre att han lät pölen va kvar istället för att torka upp den och inte informera om att den läcker som visa gammelsvenska bilhandlare skulle gjortpareagle skrev:Va nere i götet och spana in den gula 74an i fredags,den va i skapligt skick men under lådan en stor pöl,hur fan kan man försöka sälja en bil på firma med en pöl under,behöver väl inte säga att det va en nysvensk....man blir så trötttttttt![]()
Hälsningar från nypolsk
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Sant SandbergSandberg skrev:Det är väl bättre att han lät pölen va kvar istället för att torka upp den och inte informera om att den läcker som visa gammelsvenska bilhandlare skulle gjortpareagle skrev:Va nere i götet och spana in den gula 74an i fredags,den va i skapligt skick men under lådan en stor pöl,hur fan kan man försöka sälja en bil på firma med en pöl under,behöver väl inte säga att det va en nysvensk....man blir så trötttttttt![]()
![]()
![]()
Hälsningar från nypolsk
I själ och hjärta är det mer värt att veta om en brist än köpa och komma hem med en negativ överaskning i bagaget.
Sen kan man kanske överdriva felet och pruta ytterligare. Kan ju oftast vara nåt enkelt som att byta en packning bara.
Man det bästa är ju att du får mer erfarenhet ju mer bilar du ser på, och det är oväderligt och gratis kunskap. (Ja resekostnader då förstås).
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518