Jag har hittat både ARP och SPS bultar till min 327:a.
ARP's kostar $50 och SPS $16, dvs en tredjedel av ARP priset.
Men hur är kvaliteten på SPS bultarna.
Vad ARP går för det vet jag redan.
Är det någon som har testat SPS bultar?
SPS tycks vara ett företag som ursprungligen tillverkat flyg skruvar/muttrar och som försöker slå sig in på ARP's marknadssegment.
Det borgar ju för någon form av kvalitetstänkande.
Bultarna är gjorda av 8740 stål vad det nu är för nåt?
ARP eller SPS?
ARP eller SPS?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Brukar inte Carillo ha SPS bultar som std?
Det är väl ganska bra grejor har jag för mig?
Det är väl ganska bra grejor har jag för mig?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Re: ARP eller SPS?
ss-8740 är en stålsort, viket borgar för att bulten i det här fallet klarar en viss last innan den börjar töjas och så småningom går av.. hur som helst så är det samma matreal som ARP använder i sina bultar.. Har dom sedan rullade gängor och en sträckgräns (tensile strength) på minst 170000 psi (man har ju korkade måttenheter i jänkeland), så är dom lika bra som ARP elller bättre.. justja 12-point nuts måste det också varagbak skrev:Jag har hittat både ARP och SPS bultar till min 327:a.
ARP's kostar $50 och SPS $16, dvs en tredjedel av ARP priset.
Men hur är kvaliteten på SPS bultarna.
Vad ARP går för det vet jag redan.
Är det någon som har testat SPS bultar?
SPS tycks vara ett företag som ursprungligen tillverkat flyg skruvar/muttrar och som försöker slå sig in på ARP's marknadssegment.
Det borgar ju för någon form av kvalitetstänkande.
Bultarna är gjorda av 8740 stål vad det nu är för nåt?
ARP började också sin bana med att tillverka flygbult, och SPS är långtifrån nya, har för mig att smokey körde SPS i sina motorer (orkar inte kolla upp det, men han körde uteslutande carillo så....)
Vidare, hållar jag med morgan, står det Billet dra öronen åt dig
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
2QIK4U
Jag frågade också säljaren av bultarna detsamma.
Men han hävdar att det är högsta kvalitet på dessa.
Jag kan ju inte kolla vare sig kvaliteten på SPS eller ARP när jag köper dessa.
SPS kostar f.ö 99 cent stycket och säljaren har ett parti på 1000 st.
Men han hävdar att det är högsta kvalitet på dessa.
Jag kan ju inte kolla vare sig kvaliteten på SPS eller ARP när jag köper dessa.
SPS kostar f.ö 99 cent stycket och säljaren har ett parti på 1000 st.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h

