Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
Mest trimmade/snabbaste C3an?
Mest trimmade/snabbaste C3an?
Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
Tja.. direkt från besiktningen körde min garagepolare. till strippen utan några som helst modifieringar!!
Körde 10.5 med 220 km/h i slutfart på säve..
Säkert inte den vassaste bilen här inne, men en utav dem kan jag tänka mig!
Bilen är en -73:a helt olättad.
3.73 i bakaxel (använder inte fullt varv på strippen än.. blir mer gas till våren!)
Motorn är bromsad till 592 sughästar + 250 hk gas...
Körde 10.5 med 220 km/h i slutfart på säve..
Säkert inte den vassaste bilen här inne, men en utav dem kan jag tänka mig!
Bilen är en -73:a helt olättad.
3.73 i bakaxel (använder inte fullt varv på strippen än.. blir mer gas till våren!)
Motorn är bromsad till 592 sughästar + 250 hk gas...
-69, 502, Coupé
-
2QIK4U
Re: Mest trimmade/snabbaste C3an?
Det vet Du redan,,,,,*blink*KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar. :)
Re: Mest trimmade/snabbaste C3an?
Vad har du för tid då? Och den är ju inte lättad..nä då ...inte2QIK4U skrev:Det vet Du redan,,,,,*blink*KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
-
STINGRAY454
- Corvetteälskare

- Inlägg: 288
- Blev medlem: fre apr 16, 2004 1:44
- Ort: Gävleborg.
- Kontakt:
Robban har ju en C3:a åxå som han gasar med på gatan har jag sett,
E väl ingen replika det tror jag som de andra han har/haft.
Vet däremot inte om den e besiktigad, (Garanterat inte i det utförande jag sett den i iaf,
),
Vet ej heller hur fort den gått eller hur många HK den numer har.
Men robban som e en öppen kille fyller säkert i här
Jag hoppas då kunna matcha tiden på ovanstående snabba bil & lite bättre åxå då kanske, men min bil är inte färdig ännu så några tider med ny drivlina finns det ej ännu så det får väl visa sig sen, men puffran är då klar iaf, å den har då tot mer än 250HK mera än den snabbe besiktigade här ovanför,
Andvänder fortfarande orginalkonfigurationen till en Corvette på bilen 454"/TH-400/Delad axel, fast "lite" modifierat då...
& min skall "ärligt" besiktigas på SBP den åxå & tankas som vanligt med blyfritt på närmaste mack, är byggd för att palla normalåkning/cruising etc, samt är helt olättad, snarare nertyngd istället...
Bilen ser i dag INTE helt ut som på bilden, har blivit mer ändamålsenlig så att säga.
Skall vara kul att höra om andra liksinnade, kul tråd, hoppas att den fylls på.
E väl ingen replika det tror jag som de andra han har/haft.
Vet däremot inte om den e besiktigad, (Garanterat inte i det utförande jag sett den i iaf,
Vet ej heller hur fort den gått eller hur många HK den numer har.
Men robban som e en öppen kille fyller säkert i här
Jag hoppas då kunna matcha tiden på ovanstående snabba bil & lite bättre åxå då kanske, men min bil är inte färdig ännu så några tider med ny drivlina finns det ej ännu så det får väl visa sig sen, men puffran är då klar iaf, å den har då tot mer än 250HK mera än den snabbe besiktigade här ovanför,
Andvänder fortfarande orginalkonfigurationen till en Corvette på bilen 454"/TH-400/Delad axel, fast "lite" modifierat då...
& min skall "ärligt" besiktigas på SBP den åxå & tankas som vanligt med blyfritt på närmaste mack, är byggd för att palla normalåkning/cruising etc, samt är helt olättad, snarare nertyngd istället...
Bilen ser i dag INTE helt ut som på bilden, har blivit mer ändamålsenlig så att säga.
Skall vara kul att höra om andra liksinnade, kul tråd, hoppas att den fylls på.
-
2QIK4U
Re: Mest trimmade/snabbaste C3an?
KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar. :)
Här kan jag inte läsa nåt om att det måste vara besiktat,,,eller olättat.
olättat innebär att man ska ha org. reservhjul och så va?( nu föll de flesta bilar bort här inne tror jag)
frågan gällde bara snabbaste C3:an på gatan.
Någon som vill satsa en peng och testa??...*blink*
-
Stingray-75
- Corvettefantast

- Inlägg: 118
- Blev medlem: fre jan 07, 2005 15:00
- Ort: Uppsala
Muhahaha
Tjena!!
Robban ser du en röd 75a dyka upp i backspegeln som blinkar tre gånger då kan du lika gärna hålla till höger och ge upp alla tankar på att försöka sätta den på plats
för jag gasar mest och bromsar sist och vinner alltid.......varför vaknar jag alltid när drömmen är som bäst....
mvh t
Robban ser du en röd 75a dyka upp i backspegeln som blinkar tre gånger då kan du lika gärna hålla till höger och ge upp alla tankar på att försöka sätta den på plats
mvh t
20" E ballt!!!!
Re: Mest trimmade/snabbaste C3an?
jajaja, berätta vad du kör för tid nu då2QIK4U skrev:KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
Här kan jag inte läsa nåt om att det måste vara besiktat,,,eller olättat.
olättat innebär att man ska ha org. reservhjul och så va?( nu föll de flesta bilar bort här inne tror jag)
frågan gällde bara snabbaste C3:an på gatan.
Någon som vill satsa en peng och testa??...*blink*
MVH Krille
-
2QIK4U
-
STINGRAY454
- Corvetteälskare

- Inlägg: 288
- Blev medlem: fre apr 16, 2004 1:44
- Ort: Gävleborg.
- Kontakt:
IRS = Independent Rear Suspension, Delad bakaxel, kanske inte en Corvette orginal då, -men det har ju inte jag heller, men min bygger då iaf, på en Corvette axel fast kraftigt omgjord, men det ser nog bara de som kan sin vetteaxel, svennarna ser nog ingen skillnad förutom att drivaxlarna är monster.KrilleN skrev:IRS ???2QIK4U skrev:BB- TH400- IRS
2QIK4U's Axlar var om jag inte minns fel, feta som på en lastbil och kommer väl ifrån en sådan...STINGRAY454 skrev: IRS = Independent Rear Suspension, Delad bakaxel, kanske inte en Corvette orginal då, -men det har ju inte jag heller, men min bygger då iaf, på en Corvette axel fast kraftigt omgjord, men det ser nog bara de som kan sin vetteaxel, svennarna ser nog ingen skillnad förutom att drivaxlarna är monster.
(alltså inte de axlar som sitter jämsides med huvudet
Senast redigerad av Nexxus den tor nov 10, 2005 17:42, redigerad totalt 2 gång.
-
STINGRAY454
- Corvetteälskare

- Inlägg: 288
- Blev medlem: fre apr 16, 2004 1:44
- Ort: Gävleborg.
- Kontakt:
Re: Mest trimmade/snabbaste C3an?
Han skrev ju faktiskt "Gatbil", sen är ju defenetionen på det lika stor som antalet ägare2QIK4U skrev:KrilleN skrev:Vem har mest trimmat utav alla C3 ägare här inne? Vem är snabbast?
Inte några dragracingbilar nu, utan gatbilar.
Här kan jag inte läsa nåt om att det måste vara besiktat,,,eller olättat.
olättat innebär att man ska ha org. reservhjul och så va?( nu föll de flesta bilar bort här inne tror jag)
frågan gällde bara snabbaste C3:an på gatan.
Någon som vill satsa en peng och testa??...*blink*
Han kanske skulle ha defenierat det till vem har den snabbaste besiktigade normalt gatkörda C3-vetten...
Min egen defenetion på "Ärlig Gatbil" är en bil som är besiktigad av SBP utan en massa fusk/förändrade saker, tankas normalsoppa på macken,
kan köras likt en normal gatbil på cruising osv, utan de problem som en ren racer brukar medföra.
Har man modifierat något så skall det isf, vara inreggat så osv.
Det är MIN personliga defenetion iaf.
Men vet åxå att det finns de som tycker en gatbil kan vara en superlättat totalt ombyggd racerbil körandes på icke DOT godkända slicks med vågig raceplast/kolfiberkaross som aldrig skulle kunna tas igenom besiktningen utan gigantiskt arbete på att dölja sanningen så att säga, har repiga platsrutor utan torkare / defroster, Skramlande alu-inredning med springor ut till backen, däck som sticker en dec utanför skärmkanterna, körs på trailer till utgångsplatsen för ev, race sen hankar sig fram mellan sträckorna, måste köras på racesoppa i medtagna dunkar, går varm i både motor & låda vid en cruise
Alla tänker vi ju olika, men jag tycker bilen i ex, ovan mer är en racerbil än en "Gatbil" oavsett att den i vissa sällsynta fall vid streetrace framförs hjälpligt på gatan efter mörkrets inbrott.
Men alla är vi ju olika...
& ja jag har inte heller nåt reservhjul kvar
-
STINGRAY454
- Corvetteälskare

- Inlägg: 288
- Blev medlem: fre apr 16, 2004 1:44
- Ort: Gävleborg.
- Kontakt:
De jämsides med huvudet är lite tunna har jag sett...Nexxus skrev:2QIK4U's Axlar var om jag inte minns fel, feta som på en lastbil och kommer väl ifrån en sådan...STINGRAY454 skrev: IRS = Independent Rear Suspension, Delad bakaxel, kanske inte en Corvette orginal då, -men det har ju inte jag heller, men min bygger då iaf, på en Corvette axel fast kraftigt omgjord, men det ser nog bara de som kan sin vetteaxel, svennarna ser nog ingen skillnad förutom att drivaxlarna är monster.
(alltså inte de axlar som sitter jämsides med huvudet)
Men det kan väl inte vara nån hemlis kan man tycka, så Robban fyller säkert i.
-Robban har du en av ovanstående, eller är det kanske ett eget hopkok ??.
-
STINGRAY454
- Corvetteälskare

- Inlägg: 288
- Blev medlem: fre apr 16, 2004 1:44
- Ort: Gävleborg.
- Kontakt:
Jamen de e väl inte illa pinkat det med en gatcruiser, är ju inte många som hänger på dåfrisk skrev:Precis som Frisk säger är inte min -68 helt org. den är lite "krocklagad"![]()
A ja... jag kommer inte långt jämfört med många andra men jag e ändå jätte nöjd med min strippentid på 12.41. Va ju ändå första gången för mig
Re: Mest trimmade/snabbaste C3an?
Jag håller helt med, det var liksom så jag menade.STINGRAY454 skrev:
Min egen defenetion på "Ärlig Gatbil" är en bil som är besiktigad av SBP utan en massa fusk/förändrade saker, tankas normalsoppa på macken,
kan köras likt en normal gatbil på cruising osv, utan de problem som en ren racer brukar medföra.
Har man modifierat något så skall det isf, vara inreggat så osv.
Det är MIN personliga defenetion iaf.
-
2QIK4U
*klart generad över den uppmärksamhet som en gammal slö gatsloda som min tycks ge*
Det var inte alls min mening.
Min gatbil är uppenbarligen mkt mer gatbil än de flesta här inne på forumet och jag är grymt imponerad över vilka tider Ni presterat.
Då jag betonar gatbil när talar om min gamla sunkiga -68 är det för den är och förblir så mkt gatbil att jag aldrig kommer få köra den på strip och få tid på den. Den saknar allt som ERA stripmonster uppenbarligen har( som gör att man kan köra på stripen) jag kör mest härikring, till kiosken och ICA Maxi/ OBS för inköp.
MIn bil har det mesta som bilarna hade från fabrik såsom kofångare runt om, fästen till dem, kylarram,krockbalk, strålkastarluckor (som uppenbarligen Stingray har lättat på sin bil) innerskärmar kort sagt det mesta man kan begära av en gatbil , förutom reservhjulsbalja(men den motsvarande vikten finns där i form av ett par gjutjärnBB storportstopppar som får ersätta baljan.....(som nexxus har lättat bort på sin)
Nä den här gamla hinken kör NI säkert ifrån med era preppade stripmonster......
men bara för att jag har en elakt stark tävlingsdrift och är väldigt givmild av naturen erbjuder jag vem som helst på forumet att langa upp en tusing så ser vi vem klarar flest armhävningar (axeldiskussionen)alternativt kör snabbast till våren.....any takers?
place Your bets hos admin före årsskiftet....
mvh R
Det var inte alls min mening.
Min gatbil är uppenbarligen mkt mer gatbil än de flesta här inne på forumet och jag är grymt imponerad över vilka tider Ni presterat.
Då jag betonar gatbil när talar om min gamla sunkiga -68 är det för den är och förblir så mkt gatbil att jag aldrig kommer få köra den på strip och få tid på den. Den saknar allt som ERA stripmonster uppenbarligen har( som gör att man kan köra på stripen) jag kör mest härikring, till kiosken och ICA Maxi/ OBS för inköp.
MIn bil har det mesta som bilarna hade från fabrik såsom kofångare runt om, fästen till dem, kylarram,krockbalk, strålkastarluckor (som uppenbarligen Stingray har lättat på sin bil) innerskärmar kort sagt det mesta man kan begära av en gatbil , förutom reservhjulsbalja(men den motsvarande vikten finns där i form av ett par gjutjärnBB storportstopppar som får ersätta baljan.....(som nexxus har lättat bort på sin)
Nä den här gamla hinken kör NI säkert ifrån med era preppade stripmonster......
men bara för att jag har en elakt stark tävlingsdrift och är väldigt givmild av naturen erbjuder jag vem som helst på forumet att langa upp en tusing så ser vi vem klarar flest armhävningar (axeldiskussionen)alternativt kör snabbast till våren.....any takers?
place Your bets hos admin före årsskiftet....
mvh R
-
2QIK4U
-
STINGRAY454
- Corvetteälskare

- Inlägg: 288
- Blev medlem: fre apr 16, 2004 1:44
- Ort: Gävleborg.
- Kontakt:
-
2QIK4U
Snabba C3:or
Tja, för egen del så kör jag med orginal TH 400 (med shiftkit givetvis) samt org bakaxel.Den kördes dessutom för egen maskin 22 mil hem i ösregn till Växjö från Säve, med bilen i exakt samma skick som den gick på strippen, förutom däcken då. Det är väl en gatbil om något...Mvh/Frank
Naturligtvis fullgas hehe nä ingen lustig gas här inte... det vågar jag inte ännuJamen de e väl inte illa pinkat det med en gatcruiser, är ju inte många som hänger på då , kördes det med eller utan gas ??.
Härlig tid du fick Frankyboy. Grattis?

