Sånt kan ju väldigt lätt irritera upp företag som faktiskt betalar för sin reklam på hemsidan.
Hjälp vad skulle ni ha gjort
Det e en sak att hjälpa till med att ge råd om vilken produkt man ska ha men om man börjar peka åt ett specifikt företag som man har lite självintresse i så lyser det tyvärr lite väl mycket "smygreklam" över det hela.
Sånt kan ju väldigt lätt irritera upp företag som faktiskt betalar för sin reklam på hemsidan.
Så öppna lädret och köp lite reklamutrymme nu 
Sånt kan ju väldigt lätt irritera upp företag som faktiskt betalar för sin reklam på hemsidan.
Kasta inte bäver i trähus.
-
2QIK4U
kan tyvärr inte öppna lädret.... på firman har vi som policy att aldrig betala för reklam.
Alla bilar med våran logo och alla som talar väl om oss gör det utan att få en krona för det.
Skulle vara taskigt mot dem som ger något tillbaks om vi betala på ställen som inte ger något att annonsera på.
Du känner mkt väl till att denna diskussionen förts på andra forum och jag ser inget annat motiv från Din sida än att orsaka skada och dålig stämning genom att dra upp det här också.
Vänligen lägg ner den diskussionen/inställningen.
uvh R
Alla bilar med våran logo och alla som talar väl om oss gör det utan att få en krona för det.
Skulle vara taskigt mot dem som ger något tillbaks om vi betala på ställen som inte ger något att annonsera på.
Du känner mkt väl till att denna diskussionen förts på andra forum och jag ser inget annat motiv från Din sida än att orsaka skada och dålig stämning genom att dra upp det här också.
Vänligen lägg ner den diskussionen/inställningen.
uvh R
Fortfarande ganska dyrt om jag får säga vad jag tycker...gbak skrev:Sorry, såg inte att du hade en för 23000:-
Förutsätter att allt är billigare i US, ibland stämmer det inte.
Vad sitter det för komponenter i den motor du säljer?
Samma motor hittar du på Summit för ca 13.000:- och inte f*n ska någon imbilla mig att frakten gå loss på 10.000, det mesta är som alltid om man väljer att låta någon annan ta hand om det - profit.
Bäst är att plocka hem själv skulle jag tro.
GBAK: Själv har jag äntligen beställt min nya motor, en nerstrokad 310, som kommer att ge ca 400 bromsbänkade ponnisar... DET kommer att bli roligt...
/Nexxus
"Våga vägra big-blocks!"
-
Lars-Henrik
- Corvettefantast

- Inlägg: 102
- Blev medlem: tor apr 21, 2005 6:55
- Ort: Bollebygd
Ingen du ide,är det någon som har eller känner någon med en trimmad 350 .hör gärna av er...Henke...Frisk vore kul att se ditt monster någon gång .Själv så jobbar jag i kungsbacka,men har aldrig sett din bilfrisk skrev:Du hittar säkert nån här på forumet som tröttnat på sin trimmade sb. Hör med dom isf.... sätt in en annons och se vad du får för svar.
Kollar du NITROZ med jämna mellarum?? där brukar det segla upp motorer med jämna mellanrum..Lars-Henrik skrev:Ingen du ide,är det någon som har eller känner någon med en trimmad 350 .hör gärna av er...Henke...Frisk vore kul att se ditt monster någon gång .Själv så jobbar jag i kungsbacka,men har aldrig sett din bilfrisk skrev:Du hittar säkert nån här på forumet som tröttnat på sin trimmade sb. Hör med dom isf.... sätt in en annons och se vad du får för svar.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Nexus:
Vill oxå veta vad en nerstrokad 310 är för nåt?
Personligen vill jag hellre stroka åt andra hållet.
Ju fler cui, ju mera hk/vrid.
Angående sandlådedebatten här på forumet:
Hela ide'n med forumet är ju att vi Corvetteägare skall kunna dela med oss av erfarenheter och tips till varandra.
Som relativt nybliven Corvettägare så är det här en guldgruva för mig.
Därför är det är lite trist när när man får läsa
Det är liksom inte det svaret jag ville ha. Då är det bättre att inte svara alls!
Robert, du bör välja om du skall agera som en god/bra rådgivare (för erfarenhet och kunskap är jag övertygad om att du har) eller som säljare. Du kan inte sitta på bägge stolarna samtidigt. Om du är säljaren så finns det som Peter säger ett annat forum för det.
Person angrepp likaså reklam hör inte hemma här, visst kan det vara ok att "hacka" lite på någon om man gör det med glimten i ögat.
Vi som skriver här gör det för att det är kul och givande, låt oss fortsätta med det.
Så där ja, nu har jag fått "tjöta" lite jag också!
Vill oxå veta vad en nerstrokad 310 är för nåt?
Personligen vill jag hellre stroka åt andra hållet.
Ju fler cui, ju mera hk/vrid.
Angående sandlådedebatten här på forumet:
Hela ide'n med forumet är ju att vi Corvetteägare skall kunna dela med oss av erfarenheter och tips till varandra.
Som relativt nybliven Corvettägare så är det här en guldgruva för mig.
Därför är det är lite trist när när man får läsa
Hemskt ledsen Gbak....
Har tyvärr ej tid,,,vi har fullt upp med att ställa in tändkurvor på de fördelare vi säljer åt våra kunder,,,vill ej riskera att sinka leveranserna.
Det är liksom inte det svaret jag ville ha. Då är det bättre att inte svara alls!
Robert, du bör välja om du skall agera som en god/bra rådgivare (för erfarenhet och kunskap är jag övertygad om att du har) eller som säljare. Du kan inte sitta på bägge stolarna samtidigt. Om du är säljaren så finns det som Peter säger ett annat forum för det.
Person angrepp likaså reklam hör inte hemma här, visst kan det vara ok att "hacka" lite på någon om man gör det med glimten i ögat.
Vi som skriver här gör det för att det är kul och givande, låt oss fortsätta med det.
Så där ja, nu har jag fått "tjöta" lite jag också!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
skulle gärna ha en ännu mer varvvillig småblockare i min tex som denna som var på blackracet här i umeå:
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000
Håller med er gbak, Peter, frisk mm. Det känns som att man inte kan säga här att man ska beställa grejjer från Ebay eller firmor i USA för då känns det som att man blir "idiotförklarad" ?
För det finns ju faktiskt firmor i landet som säljer samma grejjer bara det att det oftast är högre pris?
Jag säger inte att det är fel att handla från sverige, det har jag även gjort men dom flesta gångerna jag har köpt grejjer så har det varit betydligt billigare att ta från USA inklusive tull, moms och frakt hem till dörren på 3-4 dagar!?!
För det finns ju faktiskt firmor i landet som säljer samma grejjer bara det att det oftast är högre pris?
Jag säger inte att det är fel att handla från sverige, det har jag även gjort men dom flesta gångerna jag har köpt grejjer så har det varit betydligt billigare att ta från USA inklusive tull, moms och frakt hem till dörren på 3-4 dagar!?!
Corvette 427 -69
Det är ungefär en sådan motor som kommer att hamna i min Corvettevett74 skrev:skulle gärna ha en ännu mer varvvillig småblockare i min tex som denna som var på blackracet här i umeå:
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000
Hoppas du inte misstycker att jag postade det här Christianfrisk skrev:
Hej Christian!
Tycker du har helt rätt. Tycker själv det e roligt att gnabbas med Robban eftersom han själv inte e långsam med tykna komentarer. Så nu när jag får chansen att jävlas tillbaka så tyckte jag det va roligt. Tror om nån inte att Robban tar illa upp då han e och härjar på alla möjliga tänkbara forum och promotar sig själv och sin speedshop som världens bästa (vilket den kanske e vad vet jag!?) Men han har ju faktiskt sagt själv att färdiga motorer från GM e dynga så nu vill jag bara att han får äta upp lite utav det Hoppas inte nån tar illa upp i detta förövrigt mycket grymma forum men lite skratt, bus förlänger livet eller? Tycker du att det inte faller in i din humorsmak så kan du hoppa över att läsa mina inlägg. Då jag inte e nån mekaniker själv så har jag inte mycket annat än min "dåliga humor" att ge tillbaka till alla som hjälper mig. Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har förolämpat någon eller på annat sätt burit mig dumt åt. Ska bättra mig isf m v h Christian
Hej frisk (du heter alltså också Christian?)
Jag måste säga att jag blev mycket positivt överraskad över detta mail... Jag har nog bedömt dig lite fel men det blir lätt så när man bara får läsa några få rader från dig vid vissa tillfällen, och då jag har träffat Robert några gånger antar jag att jag automatiskt tog hans sida.
Han håller en väldigt kaxig sida utåt på forumet, och det är tråkigt, för han är helt annorlunda i verkligheten. Och ja, han har sagt onödigt många kaxiga saker om crate-motorer.
Trevligt att du svarade här på detta sätt, jag kunde inte vara mer nöjd och ska sluta störa mig på dina inlägg nu när jag vet att du inte är så barsnlig som jag tolkat det tidigare
Mvh
Christian
Och nu när vi äntligen kom tillbaka till ämnet, Ursäkta!, men jag tyckte det blev så gulligt. En fin försoning liksom
perfekt motorval isåfall!Nexxus skrev:Det är ungefär en sådan motor som kommer att hamna i min Corvettevett74 skrev:skulle gärna ha en ännu mer varvvillig småblockare i min tex som denna som var på blackracet här i umeå:
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000
Lät riktigt häftigt!! Undrar om min kan varva så mycket med annan kam m.m.?skulle gärna ha en ännu mer varvvillig småblockare i min tex som denna som var på blackracet här i umeå:
http://media.savarturbo.se/mats/z28.avi
Tror det är en 302´a som sitter i den och oj va den sjunger varvstopp vid 9000
Skillnaden är ju inte gigantisk... en 5.1L istället för 5.7...pappi skrev:Vett74:a!! Vilken sång öviks killen hade under huven, helt otroligt!Här kan man snacka om en motor som är välbalanserad, men frågan kvarstår. Var det en 302:a eller var det en 350 motor?
Enligt utsagor så satt det tydligen en 350 motor i den, men någon här på forumet kanske vet svaret?
MVH Pappi
-
Lars-Henrik
- Corvettefantast

- Inlägg: 102
- Blev medlem: tor apr 21, 2005 6:55
- Ort: Bollebygd
ny
Så nu vet jag hur jag skall göra, det blir en helt ny motor.Kommer med bilder och info
tack för alla goda råd och tipps 


