Vacuum actuators

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Vacuum actuators

Inlägg av Sandberg »

Hej,
Har lite problem med mitt vacuumsystem.

Jag har demonterat ena actuatorn till luckorna för lysena.
Bild

Min fråga,

Ska det vara helt tätt när man suger eller blåser och kolven står still?

När jag suger eller blåser och har kolven i ändläget så att den ej kan röra sig så är det visst korsdrag detta bör väl betyda att membranet är trasigt.

Kan man göra nått åt dessa eller är det bara att köpa nytt?

Den verkar ju vara valsad ihop och verkar ej vara demonterbar.[/img]
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Hånta
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 957
Blev medlem: sön maj 15, 2005 16:09
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Hånta »

Hej Sandberg

Har själv haft samma problem som du och enda lösningen verkar vara att köpa nya klockor.Min klocka var trasig på det sättet att jag ena sidan fungerade medan den sidan som tätar mot armen/kolven var trasig,läckte ut genom tätningen som tätar mot armen/kolven.Så jag fick tag på en ny klocka på Ebay som jag köpte och sedan funkade det perfekt.

Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 15, 2004 18:09
Ort: Skärmarö

Inlägg av Sandberg »

På min så verkar det vara membranet för om jag suger i ena slanganslutningen så blir det undertryck i den andra även om kolven står still.
Måste vara membranet som är trasigt, underligt för dom ser helt nya ut :cry:
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Skriv svar