Ett litet smakprov av min nylackade Corvette.
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Ett litet smakprov av min nylackade Corvette.
Om någon är intresserad av att se ett litet smakprov på min nylackade Corvette kan ni klicka på nedanstående länk.
http://www.garaget.org/?car=2242&image=80260
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
http://www.garaget.org/?car=2242&image=80260
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Senast redigerad av Mr SIXPACK den fre aug 05, 2005 22:30, redigerad totalt 3 gång.
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Kontakt:
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Hej Nexxus,
Lackeraren och jag hittade tyvärr inte receptet på orginalfärgen hos dom färgtillverkare som finns idag (4 år sedan när mina dörrfalsar lackades) så vi letade upp en färg som är så nära orginalet som det är möjligt. Min är lackad med en GM Europa 495/D som är så nära orginalfärgen Corvette Bronze (992) man kan komma.
Grannen såg en Corvette som var lackad i samma färg som min i Sollentuna, då var det kanske din?? Kom annars förbi med din så kan vi jämföra för du bor väl också i Sollentuna?
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Lackeraren och jag hittade tyvärr inte receptet på orginalfärgen hos dom färgtillverkare som finns idag (4 år sedan när mina dörrfalsar lackades) så vi letade upp en färg som är så nära orginalet som det är möjligt. Min är lackad med en GM Europa 495/D som är så nära orginalfärgen Corvette Bronze (992) man kan komma.
Grannen såg en Corvette som var lackad i samma färg som min i Sollentuna, då var det kanske din?? Kom annars förbi med din så kan vi jämföra för du bor väl också i Sollentuna?
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Jo, jag bor ju i Sollentuna - Rotebro.
Här finns ju som sagt minst 5 C3:or... Killarna som driver Mekonomen vid Coop Forum har ju varsin 68:a och 69:a.
Sedan är det ett lite äldre par som har en likadan 74:a som jag har i samma röda lack. Fast den är helt orginal med en 195 hästars motor i. Sedan har ju jag 80:ans bakdel på min.
Dessutom är lacken verkligen kass på min. Någon lackade ju om den när bakdelen sattes dit, och det var inget bra jobb ska jag säga.
Så det finns 2 st. 74:or i Sollentuna med samma färg
Fast det är en Väldans fin färg om det är fräsh lack! Och din ser ju onekligen fin ut!
Visst kan jag väl komma förbi nån dag... var håller du hus?
Här finns ju som sagt minst 5 C3:or... Killarna som driver Mekonomen vid Coop Forum har ju varsin 68:a och 69:a.
Sedan är det ett lite äldre par som har en likadan 74:a som jag har i samma röda lack. Fast den är helt orginal med en 195 hästars motor i. Sedan har ju jag 80:ans bakdel på min.
Dessutom är lacken verkligen kass på min. Någon lackade ju om den när bakdelen sattes dit, och det var inget bra jobb ska jag säga.
Så det finns 2 st. 74:or i Sollentuna med samma färg
Visst kan jag väl komma förbi nån dag... var håller du hus?
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Kontakt:
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Jamen då är det ju inte alls långt.Mr SIXPACK skrev:Hej Nexxus,
Jag bor i Viby, inte speciellt långt från dig i såfall.
Jag kan svänga förbi istort sett vilken kväll som helst, ikväll, imorgon eller övermorgon...
Har ju fortfarande semester.
Bara att du hör av dig om nån tid som passar och adress givetvis