Jag beställde en Corvette assembly Manual 1969 från USA för att jag skulle kunna skruva lite i bilen.Men där står det ej hur många Ampere säkringarna ska vara på.Finns det någon här som har en 69 vette.Jag skulle vilja ha reda på vad varje säkringa ska vara på för Ampere.På instrument belysningen finns det ingen säkring nämligen,och det börjar att vara lite jobbigt att åka utan belysning nu när det börjar att vara mörkt på kvällarna.
Säkringar till 69 cab
Säkringar till 69 cab
Hej
Jag beställde en Corvette assembly Manual 1969 från USA för att jag skulle kunna skruva lite i bilen.Men där står det ej hur många Ampere säkringarna ska vara på.Finns det någon här som har en 69 vette.Jag skulle vilja ha reda på vad varje säkringa ska vara på för Ampere.På instrument belysningen finns det ingen säkring nämligen,och det börjar att vara lite jobbigt att åka utan belysning nu när det börjar att vara mörkt på kvällarna.
Jag beställde en Corvette assembly Manual 1969 från USA för att jag skulle kunna skruva lite i bilen.Men där står det ej hur många Ampere säkringarna ska vara på.Finns det någon här som har en 69 vette.Jag skulle vilja ha reda på vad varje säkringa ska vara på för Ampere.På instrument belysningen finns det ingen säkring nämligen,och det börjar att vara lite jobbigt att åka utan belysning nu när det börjar att vara mörkt på kvällarna.
Kai P
Ja det kan stämma att man kan skruva på ljus knappen.Problemet är att det satt ingen säkring där då jag köpte bilen.Så det är därför jag undrar vilken Ampere det ska vara på säkringen så att jag kan sätta dit en så att jag kan prova om det ihuvudtaget fungerar.På min bil ska det vara en mindre modell av glas säkring än dom övriga i säkring dosan.Är det så på din också Kai P,isåfall vilken Amp har din säkring?
Ja det kan stämma att man kan skruva på ljus knappen.Problemet är att det satt ingen säkring där då jag köpte bilen.Så det är därför jag undrar vilken Ampere det ska vara på säkringen så att jag kan sätta dit en så att jag kan prova om det ihuvudtaget fungerar.På min bil ska det vara en mindre modell av glas säkring än dom övriga i säkring dosan.Är det så på din också Kai P,isåfall vilken Amp har din säkring?
Kai P skrev:Hej Hånta
Har du provat att skruva på lys-knappen, men den kan man ställa ljus-styrkan på instrumentbelysningen, åtminstone på min. Vet ej hur det är på en 69:a.
Kai P™
Instrumentbelysningen fungerade när jag köpte den, men efter ett verkstadsbesök, så lyste inget längre...
Ganska frustrerande tills jag insåg att ljusknappen även kunde vridas
Ingen aning, men jag kan alltid ta en titt imorgon när det är lite ljusare.Hånta skrev:Nexxus
Vad har du för styrka på din säkring?
Till instrumentbelysningen har jag för mig att det är den där lilla korta glassäkringen, den är inte helt enkel att få tag i men har för mig jag köpte en på Hansen Racing.
Det ska vara 5 ampere och inte ett dugg mer, det är inte roligt med kabelbrand under instrumentbrädan. Om säkringen går så kolla att det sitter 2 watts glödlampor till instrumentbelysningen och inte 5 watt, som många sätter dit. Det är många lampor och ökar man effekten med 150% så går det åt mycket ström. Det är inte helt ovanligt att att en av kablarna bak instrumenten ligger i kläm, och har fått höljet skadat, och orsakar en liten kortslutning, med större säkring skapar man bara värme, känns lite onödigt då det är mitt i sommaren.
Mvh Janne 289
Mvh Janne 289
Lite som den där skrönan om killen som svarvade egna säkringar i mässing och skruvade i säkringstavlan för dom löste så oftafrisk skrev:Beijer och liknande byggvaruhus har även dom.... i olika utföranden. 2,5" 3" 4" m.m. 5" kan dock bli svår att få i.... Jag skulle rekomendera en 2,5" då den e lätt att klippa till med en avbitare i lagom storlek. Bör hålla för upp till en 100A minst....
Kasta inte bäver i trähus.



