Hej, Tore från Norge här - från Ørje, närmare bestämt, strax över gränsen från Töcksfors/Årjäng. Någon av er känner säkert igen mitt namn från tiden då jag var redaktör för norska Corvette-klubbens tidning, och kanske har vi talats vid någon gång också.
Har en silverfärgad 80:a som jag köpte som ett misshandlat vrak i -94, renoverade den med fabriksny motor (ZZ3) och allt i övrigt i originalskick från -94 till -00. Sparsamt körd sen dess, men lika kul varje gång. Hur som helst verkar det som att nånting alltid skal börja strula, nu senast har jag fått et antal oljud från bakaxeln och/eller bakhjulsnaven. Både nav, difflameller i axeln och fjädern är renoverade/utbytta för bara några enstaka hundra mil sedan, och min fasta mekaniker undrar vad som kan ha skett. Han har nu bett meg resa hem och ta reda på min trogna shop manual, men den har inte varit framme på flera år, och kommer säkerligen inte att synas till förän efter at detta har rett ut sig. Har aldrig postat här förut, men letade upp svenska klubbens internett-forum med hopp om att få hjälp från grannfolket: Har någon en shop manual til 80:ans Corvette att sälja?
Tack så mycket i förhand för hjälpen!
Tore, Norge
Behöver 80 Shop Manual
-
Tore, Norge
- Nykomling

Behöver 80 Shop Manual
80 Corvette
75 Continental Mk IV
76 Eldorado Conv
78 Seville Elegante
74 Volvo 144 GL