Sådärja, då var bilen igenom besiktningen denna gång också. Även nu prickfritt med beröm på utsläppsnivåerna!
Denna gången kanske skall tilläggas för intresserade för första gången med sidepipes och glasspackdämpare. Inte ett ord om det, trots att besiktningsmannen varvade upp den till en sisådär en 4000 varv inne i besiktningshallen när han skulle backa ut den.
Safe i två år till alltså!
Besiktningen fixad
Nix. Men den ska ha kommit till Göteborg idag. Tyvärr så lyckades posten slarva bort min Bill Of Sale från säljaren och tydligen är staten väldigt noggrann med att det kommer med vid importdeklarationen. Så nu måste jag vänta in ett nytt sådant.
Förut trodde jag också att jag var tvungen att tillfälligt importregistrera bilen eftersom jag trodde att den var avställd i staterna, men nu tänkte jag försöka importregga den direkt. Går det så går det.
Räknar med att hämta den någon gång under denna eller nästa vecka.
Hur gick du tillväga med reggningen? Din var väl bara köpt rakt av och skeppad över? Du registrerade den slutgilitgt och direkt i hamnen?
Förut trodde jag också att jag var tvungen att tillfälligt importregistrera bilen eftersom jag trodde att den var avställd i staterna, men nu tänkte jag försöka importregga den direkt. Går det så går det.
Räknar med att hämta den någon gång under denna eller nästa vecka.
Hur gick du tillväga med reggningen? Din var väl bara köpt rakt av och skeppad över? Du registrerade den slutgilitgt och direkt i hamnen?
Sidepipes hmmm "drömmer sig iväg" synd man just köpt nya hookers spekulanter?vett74 skrev:trevligt! besiktade min me sidepipes i början av juni,gick också igenom med blankt papperBesiktaren tyckte bara det var häftigt å såg ut som en unge när han körde iväg för bromstestet
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Se bara till att bilen står säkert samt under tak i hamnen!Erik Beijnoff skrev:Nix. Men den ska ha kommit till Göteborg idag. Tyvärr så lyckades posten slarva bort min Bill Of Sale från säljaren och tydligen är staten väldigt noggrann med att det kommer med vid importdeklarationen. Så nu måste jag vänta in ett nytt sådant.
Förut trodde jag också att jag var tvungen att tillfälligt importregistrera bilen eftersom jag trodde att den var avställd i staterna, men nu tänkte jag försöka importregga den direkt. Går det så går det.
Räknar med att hämta den någon gång under denna eller nästa vecka.
Hur gick du tillväga med reggningen? Din var väl bara köpt rakt av och skeppad över? Du registrerade den slutgilitgt och direkt i hamnen?
Har en polare som tog hem en gammal kabb, och var också tvungen att vänta med att hämta ut den, När han väl kom för att hämta den så hade dom inte fällt upp kabben, så det var två veckors regn och snö glopp i hela bilen, inredningen var bara att slänga ut.
Ok för att det jick på försäkringen men bra onödigt!!
kul att den är i Sverige i varge fall
Ja min reggades direkt, från tullen gick papper till vägverket detta hanterades för min räkning av US Automotive i Tomelilla, dom fixade även Regbesiktning ombesiktning pga. 2-a samt besiktning för helförsäkring.Erik Beijnoff skrev:Nix. Men den ska ha kommit till Göteborg idag. Tyvärr så lyckades posten slarva bort min Bill Of Sale från säljaren och tydligen är staten väldigt noggrann med att det kommer med vid importdeklarationen. Så nu måste jag vänta in ett nytt sådant.
Förut trodde jag också att jag var tvungen att tillfälligt importregistrera bilen eftersom jag trodde att den var avställd i staterna, men nu tänkte jag försöka importregga den direkt. Går det så går det.
Räknar med att hämta den någon gång under denna eller nästa vecka.
Hur gick du tillväga med reggningen? Din var väl bara köpt rakt av och skeppad över? Du registrerade den slutgilitgt och direkt i hamnen?
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.


