El problem!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Mattias
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

El problem!

Inlägg av Mattias »

Oki el problem är ett hett ämne just nu!
Så här kommer ett till att sätta tänderna i.

Problemet är som följer;

Vänster blinker funkar inte? lampan i bilen lyser hela tiden till vänster! och när man blinkar vänster så blinkar lampan, och man slutar att blinka och lampan lyser..
är det jord fel?? Vart ska jag börja att leta??

Även en fråga till angående montering av lys reläet (alltså på och av reläet till lyserna samt instrument belysningen)
Det finns ett litet bleck skall detta fästas mellan reläet samt hastighets mätaren??

Samt vad är felet om jag vrider på instrument belysningen så är helljus lampan på och ändrar "lys" styrka med att jag vrider på spaken??

Kan man utgå ifrån att alla svarta kablar är jord på bilen??

Mvh
Matte
Hemmet för Vetten! www.vetten.tk

STINGRAY for ever!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Låter som ett jordfel. Mät kablarna, följ kablarna. Har det varit så hela tiden?? E det felkopplat?
Kan man utgå ifrån att alla svarta kablar är jord på bilen??
:lol: Lurar på att dra om all el och byta ut färgerna till en egen variant, vilket många inte skulle gilla då elschemat inte skulle stämma mer men det gör det ju inte nu ändå.... hmm... tror det e många "Händiga" som har gjort sitt i mitt elsystem och som elektriker så har jag aldrig funnit någon logik med el i bilar. Visst svart brukar vara jord och röd plus, men ibland e det ju tvärtom... och ibland helt andra färger. Usch!!
Skriv svar