Baksäte i C4? Har någon byggt det för småbarn?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
john
Nykomling
Nykomling

Baksäte i C4? Har någon byggt det för småbarn?

Inlägg av john »

Hej, jag är på väg att köpa mig en Corvette igen, hade Stingray cab med manuell låda från 72 tidigare, men nu måste jag få med mig fru och barn. Jag har kikat lite på utrymmet bakom franstolarna och tycker att det borde finnas plats att bygga ett litet baksäte för småbarn. Att hela familjen kan åka är liksom ett krav för inköp..
Har någon gjort dett tidigare?

Är tacksam för info /John
Användarens profilbild
Doktor-T
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

F

Inlägg av Doktor-T »

Det är väl bättre att du köper en Camaro eller Trans AM istället, mer utrymme, lägre pris alltså mer pengar till trim.

Mvh: Tobbe 8)
MB 560 SEC
BMW 525
john
Nykomling
Nykomling

Inlägg av john »

Tack för förslaget, men det är liksom utseendet jag vill åt.
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

Ska det vara lagligt så börja med att ta kontakt med www.vv.se alt. www2.bilprovningen.se och se om de går med på något sådant :wink:
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Baksäte

Inlägg av Ingo »

Tycker inte du ska fråga storebror om du får eller inte,utan jag antar att de flesta vuxna har bättre omdöme än en kompromissad regelbok.
Har sett att folk spänt fast barnstolar i bagageremmar i couper,men det blir rätt trångt bak ien C4 ändå.(coupe hoppas jag du menar ,för i caben är det bara att glömma) I de äldre bilarna vet jag att folk hade barn bak stolarna,men då var dom helt lösa,allting går väl att lösa men personligen tycker jag att barnvakt är bättre.
Skriv svar