För mycket vrid..eller "the never ending story" om

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Jodå fästet var sönder hade helt delat sig vid vulkningen. Märkligt att nya grejor inte ska tåla mer...
Vågar man lyfta med domkraften under tråget eller ska jag ta motorlyften och lätta ena sidan när jag byter? Kanske säkrast med lyften.

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

Mina nya var bara spruckna på ytan, de var ju inte slut :roll: + de är till en C4a å de är plåt runt så de tillåter inte motorn att ta luftfärder då å då som era :lol:
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Lägg en plankstump under tråget som fördelar tyngden...och lyft när kantan så är det lugnt
mvh R
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

Terner skrev:
2QIK4U skrev:Terner/
Så det är Du som är lam??...*blink*
Interlockfunktionen funkar åt båda håll kan man säga...ifs har jag aldrig vart med om att någon mosat sönder ett motorfäste...*s*
jag skulle ändå valt solida,,,,,,*räknar*...jag har det i 5 av mina 6 hobbybilar....stor risk det även blir det i 7:an
men inget fel alls på poly heller.....
mvh R
Haha R iofs bangar jag inte för att köra med en gul/svart huv till en röd bil den ser ju klart lite racebetonad ut. Men ska ner i garaget och lyfta eländet idag och ta reda på vad exakt som hänt. Har du polyuretanfästen i lager?

/Terner
Eftersom huven ej kommit till lackeraren misstänker jag dig...*blink*
Som jag skrev har alla välsorterade det.... är man kaxig och sticker ut hakan måste man ju även ha täckning för det....*smyger iväg och kollar för säkerhets skull.......*
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Såja nu är jag på gatan igen och motorn sitter som svetsad i ramen :)
Nåja nästan i alla fall vart jäkligt bra med dom nya polyuretanfästena.
Tack Robban !

Ähum får väl lacka huven nu oxå då :oops: :oops: Ska ju till Hässleholm nästa Lördag...

/Terner

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
2QIK4U

Inlägg av 2QIK4U »

U R welcome!!
Alltid kul att å hjälpa en duktig och trevlig kille som Du....

Sen innebär det en viss reklam oxå att få bistå dig....tänk när man läser att Du testar 5 par beggade headers som Du köper/lånar ihop från halva Sverige/forumet....och när inget annat funkar mailar Du till firman...och vips!! funkar det!! Sånt värmer och är verkligen bra reklam...*blink*

Även om det kostar nån krona mer så är sommaren så kort i det här landet att man har inte tid att stå och trilsas med skitproblem...lös det och ha kul!! Det är därför vi finns här(ops!! hoppas detta ej låter som reklam??)
ALLTID VÄLKOMMEN!!
mvh R
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Nu ni har jag fått tid till lack av huven oxå. Om 12 dagar är den klar hoppas jag så Hässleholm får bli röd bil med Gul/Svart huv hehe.

http://www.carandit.se/Vetten/gulhuv.jpg

/Terner

Skriv svar