Hej igen!
Var ett tag sedan nu...
Jag är sugen på att fylla min AC efter att ha renoverat kompressorn. När jag tittar under huven så finns där en blå lapp som säger att den skall vara R134-konverterad men en verkstad jag pratade med blev fundersam när de stod R12 på kompressorn. Kan den ta skada?
Efter att ha tittat lite på Youtube fattar jag för att gör man det själv så får man bara en blå lapp att sätta dit. Ingen lapp för kompressorn.
Inget var skrivet på den blåa lappen (eller borta)
Min undran: Skall jag köra på och fylla med R134 ändå? I en video pratade killen om en olja för smörjning som skall i systemet.
Nån tidigare ägare hade svetsat fast kompressorns koppling i ständigt avstängt läge, varför gör man så? Är systemet tomt fattar jag för att det sitter en sensor på lågtryckssidan som förhindrar kompressorn att starta om det är tomt.
Jag har en 1993 40th ed.
Tacksam för svar!
//Törnis
Luftkonditionering fundering
Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Hoppa till
- Välkommen till vårt forum
- ↳ Info om forumet och registrering
- ↳ Nya Medlemmar Läs Här
- EFTERLYSNING
- ↳ Efterlysning
- ↳ Stulet
- Tekniska frågor och svar
- ↳ Corvette C1
- ↳ Corvette C2
- ↳ Corvette C3
- ↳ Corvette C4
- ↳ Corvette C5
- ↳ Corvette C6
- ↳ Corvette C7
- ↳ Corvette oavsett generation
- Annonsblocket
- ↳ CCS annonsörers annonsforum
- ↳ Corvetter Säljes
- ↳ Corvetter Köpes
- ↳ Delar, tillbehör mm. Säljes/Uthyres
- ↳ Delar, tillbehör mm. Köpes
- Diskussions forumet
- ↳ Ordet är fritt
- ↳ Nya ämnen i forumet
- ↳ Feedback
- ↳ Sommarmötet
- ↳ Garaget
- ↳ Handla på nätet och importera
- ↳ CCS Racing
- ↳ CCS Oldies C1-C3
- ↳ In Memoriam
- Club Corvette Sweden
- ↳ Förslag till CM
- ↳ Förslag till Styrelsen
- Distrikt
- ↳ Mälardalen
- ↳ Nord
- ↳ Dalarna Gävleborg
- ↳ Great Lake District
- ↳ Syd
- ↳ Sydöst
- ↳ Väst
- ↳ Öst
- Evenemangskalendern
- ↳ Träffar och utställningar
