Kan corvette göra en lycklig???

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Stingray-75
Corvettefantast
Corvettefantast

Kan corvette göra en lycklig???

Inlägg av Stingray-75 »

Svaret är ja denna dag till ära hämtade jag stingray`n med lillgrabben (3år) hos morsan och farsan,på väg därifrån säger lillen pappa din bil låter mycket;ja det gör den svarar jag med ett belåtet flin på läpparna och låter gas pedalen sjunka lite närmare golvet motorn svarar fint,närmar mig en t-korsning saktar in kollar att allt är grönt trycker pedalen mot golvet ser huven resa sig mot kvällshimlen motorn vrålar lacken blänker allt är så förbaskat skönt.låter bilen sudda ut lite gummi mot asfalten rullar sedan hemåt i lugn takt parkerar kliver ur beundrar formerna står sedan och dum flinar i duschen somnar sött............ja en corvette gör mitt liv lyckligare :roll:
20" E ballt!!!!
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

:D :D :D kan inte annat än att hålla med
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Mmmmmm.....CORVETTE!

Berätta mer så jag kan få drömma lite innan jag får hem min. :D
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

jopp startade min i helgen efter en dvala sen i oktober och ja man får ett konstigt flin :D
längtar tills snön förvunnit framför dörren så man kan ta ut den å bränna lite gummi!
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Det börjar närma sig för mig också!
Försäkrade bilen idag och har bara lite småpyssel kvar.
Ett larm vill jag gärna fixa innan jag tar ut den, hittade ett hyggligt billigt som är godkänt av SSF (Foxguard 10 CL). Larmet har både immobilizer och rörelsedetektor.
Lite rostskydd inne i balkarna är kvar.
Reservdäck kanske?
Ja reg.besiktningen förstås.
Annars är nog det mesta på plats nu.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Mattias
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Mattias »

mmmmmmmmmmmmmmmm 8) :shock: :lol:
Hemmet för Vetten! www.vetten.tk

STINGRAY for ever!
Lars Nilsson
Rookie
Rookie

Inlägg av Lars Nilsson »

Allt som tar en massa bensin, accelerar hårt och lever om gör väl livet lyckligare... abstinensbesvären tilltar då asfalten börjar tina fram...
Har förstås hälsat på bilen ett antal gånger under vinterförvaringen, (står varmt och gott i källaren på ett hyreshus). Efter några Jack Daniels vill man förstås försäkra sig om att 427:an lever och det gör den!!! Vid ett par tillfällen har jag startat den, varmkört och varvat upp den. Hostat i avgasdimman och längtat efter våren. (Lyckliga hyresgäster som har möjlighet att få höra 427-sång en fredagnatt vid 02-tiden..... :roll: :roll: :roll: :roll: )
Sista tiden har besöken blivit tätare. Efter beställningen av sidepipes mm har jag ofta något ärende till bilen.. Står där och drömmer och framkallar bilder om hur den ska se ut med ett par feta kromade stuprännor vid sidan, och hur brutalt det ska låta med öppna rör.... :twisted: :twisted:
Våren är ju tidig, har ställt undan skotrarna och tagit fram utemöblerna, så jag hoppas kunna ta premiärturen nästa helg...
Givetvis gör en corvette livet lyckligare ...
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

suck

Inlägg av Ingo »

Det snöar ute ,riktigt rejäla "lapphandskar".
Hade tänkt omdiponera lite grann(corvetten till min egen verkstad),men nu lär ju montering av sommardäck på de andra bilarna få skjutas upp..
Jonathan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Jonathan »

Besiktigade min -69:a sb igår helt blanka papper. sånt är alltid skönt.
var ute och åkte en sväng. svarvade lite däck som alltid... och blev förvånad över accet. har inte kört nåt nämnvärt motorstarkt sedan förra sommaren!
in med den till jobbet. tvätta av noggrant och vaxa upp. solen försöker pressa sig fram genom molnen. härligt tänker jag!

äntligen klar... hinner köra 10 min. sedan tokregnar det..
ligger i 100 och plattar fullt.. th400 lådan gån ner på tvåan med ett bestämt ryck.. motorvarvet vrålar och hjulen spinner loss! tar inte lång tid innan trean flyger i.. fortfarande hjulspinn och bilen börja dansa. lite obehagligt i farter över 120! släpper av gasen. pulsen hög!

kör hem till garaget och parkerar en nyvaxad, men blöt/skitig stingray..

:lol:
-69, 502, Coupé
Stingray-75
Corvettefantast
Corvettefantast

ahh

Inlägg av Stingray-75 »

f**n som sagt jag älskar min bil hoppas det blir många trevliga mil med vetten i sommar kommer om vädret är ok att försöka ta mig till power meet och kolla in fler vettar och insupa inspiration för fortsatt utveckling av pärlan!!! alltid kul att se och höra om andras renoveringar/erfarenheter så man lär sig lite mer :lol:

jonathan ta det lugnt :wink: gillar folk som använder bilen,som liten hoppades jag alltid på ett tryck på gaspedalen när någon grym bil åkte förbi så om man ser någon liten kille med stora uppspärrade ögon och gapande mun bjud på lite musik :lol:

mvh t
20" E ballt!!!!
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det har man ju inte råd med.... Lågstadie-skolan ligger ju 500m härifrån!! :lol:
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Jo lycklig blir man och som besatt av den med.... Alla utgifter som man normalt skulle övervägt noga motiveras med att "va fan kan ju inte fuska med vetten" och så handlar man...

Dom flesta jänkare jag haft har alltid haft en pristagg på sig liksom om någon bjuder det så säljer jag. Vettens tag är så hög så den kommer garanterat att stanna i min ägo haha.

Och känslan att plocka ut något man ägnat hela vintern åt fast det inte syns ett skit på utsidan är härlig. Man har ju intecknat minst 2 vintrar till i garaget innan man äe sysslolös.

Så lycklig ja :D

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Kai P »

Lars Nilsson skrev:Allt som tar en massa bensin, accelerar hårt och lever om gör väl livet lyckligare... abstinensbesvären tilltar då asfalten börjar tina fram...
Har förstås hälsat på bilen ett antal gånger under vinterförvaringen, (står varmt och gott i källaren på ett hyreshus). Efter några Jack Daniels vill man förstås försäkra sig om att 427:an lever och det gör den!!! Vid ett par tillfällen har jag startat den, varmkört och varvat upp den. Hostat i avgasdimman och längtat efter våren. (Lyckliga hyresgäster som har möjlighet att få höra 427-sång en fredagnatt vid 02-tiden..... :roll: :roll: :roll: :roll: )
Sista tiden har besöken blivit tätare. Efter beställningen av sidepipes mm har jag ofta något ärende till bilen.. Står där och drömmer och framkallar bilder om hur den ska se ut med ett par feta kromade stuprännor vid sidan, och hur brutalt det ska låta med öppna rör.... :twisted: :twisted:
Våren är ju tidig, har ställt undan skotrarna och tagit fram utemöblerna, så jag hoppas kunna ta premiärturen nästa helg...
Tjena

Tror inte att du bör starta den med headders 02.00 sen om du vill ha garaget kvar :oops:

Men jag förstår dig. Vette är Kärlek. Varför är man singel tro...¿ :roll:
Var ute medmin idag, den går skit, men jag gasar till det rasar ! Har snart ett bojsänke iaf.
Väntar fortfarande på en ny *startmotor*

Vette Rockar™
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Kai P skrev:
Lars Nilsson skrev:Allt som tar en massa bensin, accelerar hårt och lever om gör väl livet lyckligare... abstinensbesvären tilltar då asfalten börjar tina fram...
Tjena

Tror inte att du bör starta den med headders 02.00 sen om du vill ha garaget kvar :oops:

Var ute medmin idag, den går skit, men jag gasar till det rasar ! Har snart ett bojsänke iaf.

Vette Rockar™
Men åh motorn kommer snart annas får du låna min gamla 350 över sommaren. :D

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Kai P »

Terner skrev:
Kai P skrev: Tjena

Vette Rockar™
Men åh motorn kommer snart annas får du låna min gamla 350 över sommaren. :D

/Terner
Tjena Terner

Lova inte för mycket.
Min motor har bara varit ute på Atlanten drygt en vecka, långt kvar :cry:
Sen är det ju Vårmönstring i Lindesberg 14 eller 15 maj. Bor ju bara 3,4 mil ifrån. Klart man vill dit, men hur f-n ska jag hinna :oops:
Annars kan jag lägga upp Kvällens RAS i Linde, det kan ju roa många, iaf alla utan Corvette.... :wink:

Vad är detför 350 du har liggandes?

Vette Rockar™
Lars Nilsson
Rookie
Rookie

Inlägg av Lars Nilsson »

Än så länge har jag bara originalgrenrör i gjutjärn... låter inte alls så mycket.... :roll: :roll: dessutom är det min svåger som äger hyreshuset.. :D :D men snart blir det annat ljud. Beställde faktiskt mufflers också - "glass pack" som jag kan montera då grannarna står utanför huset med högafflar och hängsnara... :wink: :wink: Läste just att en stackare i Göteborg är åtalad för att "levt om onödigt mycket" då han accelerade iväg med sin Porsche i vintras :!: :!: Jag får hoppas att "Haffa" har mera överseende här uppe..
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Kai P »

Lars Nilsson skrev:Än så länge har jag bara originalgrenrör i gjutjärn... låter inte alls så mycket.... :roll: :roll: dessutom är det min svåger som äger hyreshuset.. :D :D men snart blir det annat ljud. Beställde faktiskt mufflers också - "glass pack" som jag kan montera då grannarna står utanför huset med högafflar och hängsnara... :wink: :wink: Läste just att en stackare i Göteborg är åtalad för att "levt om onödigt mycket" då han accelerade iväg med sin Porsche i vintras :!: :!: Jag får hoppas att "Haffa" har mera överseende här uppe..
Men Hallå!
Bor inte du i Norrland?
Närmaste granne typ 2 km?

Kunde inte låta bli... :lol:
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Dom flesta jänkare jag haft har alltid haft en pristagg på sig liksom om någon bjuder det så säljer jag. Vettens tag är så hög så den kommer garanterat att stanna i min ägo haha
Apropå priserna på C3:orna! Läste i veteranbörsen (eller vad tidningen nu heter). Jisses va priserna har gått upp på våra bilar! Såg en bb för över 400 påslakan... en -71 cab =410.000kr
:shock: :shock:
Lars Nilsson
Rookie
Rookie

Inlägg av Lars Nilsson »

Det stämmer, Men nog hörs den längre än två kilometer.....
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Kai P »

Lars Nilsson skrev:Det stämmer, Men nog hörs den längre än två kilometer.....
Tjena.
Skulle kunna tänka mig att det låter låter TUNGT , gillar sidpiper jag med. men jag bränner bara benaav mig....Nu är kvinnan sugen...Fan. Vill Ut i Gararet....
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

hmm på tal om ljud ur sidepies här är nått ja spelade in förra sommaren....
http://www.geocities.com/trrayzer/fett.mp3
tycker det låter helt ok........
Stingray-75
Corvettefantast
Corvettefantast

vette-474

Inlägg av Stingray-75 »

snart får vi se hur rören från jegs låter ska ner i helgen och monta 8)
20" E ballt!!!!
Användarens profilbild
Kai P
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: vette-474

Inlägg av Kai P »

Stingray-75 skrev:snart får vi se hur rören från jegs låter ska ner i helgen och monta 8)
Säger bara: Starta upp bilarna ni som kan.
Vi andra lyssnar på ert ljud...
*Fan*
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

:( :( :( :( :(
instämmer...
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

stingray75:du kommer nog bli nöjd! 8)
Hade du headers på bilen?borde isåfall låta ganska likt min
Användarens profilbild
Don Tomaso
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Don Tomaso »

Startade upp min idag för första gången iår. Kör med patrioter och headers sedan förra sommaren. Hu vad det låter gott. Har fått i det nya tändsystemet också (MSD) går kanon. Nu skall det åkas i sommar. 8) 8)
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
Stingray-75
Corvettefantast
Corvettefantast

vette-74

Inlägg av Stingray-75 »

Japp jag har headers så det borde bli bra ljud i kärran ups har skickat mitt polyuretan kitt fel så det kommer i slutet av veckan=)
fick tillbaka krängningshämmarna från pulverlacken dom blev skit snygga börjar med framvagnen på fredag borde bli nice med ny maskin ny lackat motorrum och pulverlackade framvagnsdetaljer=)
20" E ballt!!!!
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

fick tillbaka krängningshämmarna från pulverlacken dom blev skit snygga börjar med framvagnen på fredag borde bli nice med ny maskin ny lackat motorrum och pulverlackade framvagnsdetaljer=)
Låter läckert.
Ser fram emot bilder
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Stingray-75
Corvettefantast
Corvettefantast

hmm

Inlägg av Stingray-75 »

Jag ska bara lära mig lägga upp bilder :shock:
just nu står bilen nytvättad och väntar på att bli ompysslad!!!!
20" E ballt!!!!
Användarens profilbild
Knightrider
Rookie
Rookie

Inlägg av Knightrider »

:P
Senast redigerad av Knightrider den sön jul 24, 2005 18:02, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar