Detta på ALLA varvtal och under ALL slags belastning.
Tändstiftsproblem
Re: Tändstiftsproblem
6-6,5 PSI enligt Holley själva och inte högre än 7,5 PSI. 
Detta på ALLA varvtal och under ALL slags belastning.
Detta på ALLA varvtal och under ALL slags belastning.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Tändstiftsproblem
Tack för det Ricky. Då är det bara mätaren kvar dåRicky skrev:6-6,5 PSI enligt Holley själva och inte högre än 7,5 PSI.
Detta på ALLA varvtal och under ALL slags belastning.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Re: Tändstiftsproblem
När jag ändå är igång och tjatar så vill jag passa på att fråga om det i mitt fall är någon vits att gå från den gamla hederliga mekaniska bränslepumpen till en elektrisk.
Om så vad är vinsten?
Om så vad är vinsten?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Re: Tändstiftsproblem
Mekanisk bränslepump. Enkelt, få komponenter som kan strula, billigt, tillförlitligt.hasseh skrev:När jag ändå är igång och tjatar så vill jag passa på att fråga om det i mitt fall är någon vits att gå från den gamla hederliga mekaniska bränslepumpen till en elektrisk.
Om så vad är vinsten?
En elpump med justerbar regulator kan du lätt justera in bränsletrycket på. En annan fördel kan vara att motorn startar snabbare, mekanpumpen börjar ju pumpa bränsle först när man motorn börja snurra (med tomt flottörhuset tar det ju en stund).
Ska man bestycka om förgasare och vill köra slut på bränslet i flottörhuset först, så är det lätt att göra med elpump osv.
Jag skulle köra med mekanisk pump på en förgasarmotor, elektrisk på en insprutad (EFI).
Re: Tändstiftsproblem
Hejhasseh skrev:När jag ändå är igång och tjatar så vill jag passa på att fråga om det i mitt fall är någon vits att gå från den gamla hederliga mekaniska bränslepumpen till en elektrisk.
Om så vad är vinsten?
Jag har en sprillans ny elpump över om det skulle behövas.
Stefan
Re: Tändstiftsproblem
Tackar för dessa svar.
Att frågan dök upp för mig är delvis att det är svårt att få till dragningen av bränsleslangarna då det är hiskeligt trångt.
Men det är kanske något man får stå ut med. Det funkar trots allt även om det inte blir optimalt med tanke på alla värmekällor.
Att frågan dök upp för mig är delvis att det är svårt att få till dragningen av bränsleslangarna då det är hiskeligt trångt.
Men det är kanske något man får stå ut med. Det funkar trots allt även om det inte blir optimalt med tanke på alla värmekällor.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."



