Pettersson skrev:Testar ett par frågor till, Justeringen på "ändlänkarna" måste/helst göras med bilen med alla fyra hjulen i backen och vara körd innan så bilen "satt sig" som jag fattat, jag satte mina nästan som original länkarna i längd men nu har jag ju sänkt också så kanske måste justeras? Tips hur man gör detta bäst i "hemmagaraget? Sen Sänkbultarna fram så satt det nån slags låsbricka men dom var inte mycket att hurra för men dom känns inte "jätteviktiga" eller? Allt för idag...
//Micke
Hej!Ändlänkarna ska inte vara i spänn.Du kan palla upp med flera träplank under hjulen så pass mycket så att du kommer under och justera.
Jag har inte justerat mina och jag tog också bort låsbrickorna(onödig vikt).
Har justerat in mina sänk bultar max och då blev bilen snygg låg och funkar bra på banan, men inte roliga att komma fram i stan och grus vägar mm och har du dessutom splitter som på min så har jag 10cm till den och 65cm från mark till framskärm.
Du kan nog ha ett gapp på 8mm fram.
Tänk på att bilen måste vara lägre fram en bak
Obs! Smörj ej in länkarmarna då fastnar det bara massor skit och dom slits ner snabbare.
Lycka till mvh Ubbe