Väghållning/ Stötdämpare

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Väghållning/ Stötdämpare

Inlägg av Corinthian »

Pettersson skrev:Hittade en firma i usa som hade PFADT Johnny O’Connell hemma (& beställde...) så nu är det bara att vänta & hoppas grejorna snart är här...Beställde även sänkbultar runt om & lite annat. Krängarna har ju som jag förstår 3st "hållägen" vilket ska man välja?

//Micke
börja med det som tillverkaren rekommenderar (brukar vara mitten).. sen får man känna efter..
min erfarenhet säger att man kör hårdare fram än bak...
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

Mittenläget duger bra, beror på t.ex. vilka däcksdimensioner du kör med o vad bilen används till. Hur som helst kommer du inte fatta varför du åkt omkring med bilen Utan att uppgradera... :mrgreen:
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Igår kom ett av paketen "krängningshämmarkitet" kul som f..n, blir att montera i helgen tänker man, men visar sig att 2st "länkar" & div skruv,distans & brickor saknas...Tror tullen öppnat & packat kass för var typ hål i ena sidan av paketet...Tur man kan ha...Har mailat leverantören men helgen kom imellan så avaktar svar, hoppas det löser sig snabbt...Tänkte bara i "värsta" fall vad kan man skaffa för ersättnings " länkar" till dessa krängningshämmarna kanske inte går att få tag i Pfadt eftersom dom "lagt ner".... :?
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

Orginal gm i metall borde funka ?
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Uppdatering, Nu är grejorna på plats efter lång väntan med diverse "strul"... & tog en "liten" provtur idag och är mkt nöjd än så länge & inte alls så hård som jag trodde det kunde bli. Blev ju tvungen att beställa 2st GM ställbara metalländlänkar som jag satte fram upplever som att dom "klonkar" lite vid mkt låga farter (typ30-40km/h) i gupp men hör/märker inget i högre farter, misstänker att det kan vara helt normalt med dessa ändlänkar...? Dom som följde med PFADT är ju betydligt trögare att "jucka" på, GM:S går hur lätt som helst och verkar ju inte vara nån "bussning" i dom alls...Ska montera sänkbultarna vid tillfälle också, märkte dock att dom verkade sitta ordentligt fast och lite rost fram...tips om det skulle "jävlas?

//Micke
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Justerbultarna kan vara rikitgt tjuriga att få väck ifall det satt sej ordentligt. Jag bytte oxå till sänkbultar och den ena satt som berget och till slut vred jag av skallen på den. Fick skruva loss den undre armen och ta den underifrån till slut. Jag vågade inte värma eftersom jag inte visste hur bladfjädern skulle reagera. Testa att smörja in med rostlösningsspray ett par dar innan du ska börja greja. Bak går mycket lättare
MVH Conan999
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Conan999 skrev:Justerbultarna kan vara rikitgt tjuriga att få väck ifall det satt sej ordentligt. Jag bytte oxå till sänkbultar och den ena satt som berget och till slut vred jag av skallen på den. Fick skruva loss den undre armen och ta den underifrån till slut. Jag vågade inte värma eftersom jag inte visste hur bladfjädern skulle reagera. Testa att smörja in med rostlösningsspray ett par dar innan du ska börja greja. Bak går mycket lättare
Jo jag kände lite på ena sidan i samband med det andra mekandet men den satt ordentligt. smorde med rostlösare så får se hur det går nästa gång...? Kan man ta i "riktigt ordentligt" utan att nått pajar är lite rädd att gängan i bladfjädern eller fästet i bladfjädern ska ta stryk...? Muttersmack kanske går...? Blev du nöjd med sänkbultarna annars? Verkar var lite olika uppfattning om dom "behövs"...

//Micke
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Jo du kan ta i ordentligt, ska inte vara några problem. Du kan bara sänka 15mm ungefär med orginalbultarna fram sen tar gummit i. Jag sänkte nog min 30-35mm runt om och där går nog gränsen för min bil i vägbulor och när jag åker ut ur garaget.
MVH Conan999
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Pettersson skrev:...tips om det skulle "jävlas?
/Micke
kör på lite CRT 556 eller WD40.. höj sen bladfjädern med en separat domkraft underifrån så den inte ligger med tryck när du skruvar så går det superenkelt
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Conan999 skrev:Justerbultarna kan vara rikitgt tjuriga att få väck ifall det satt sej ordentligt. Jag bytte oxå till sänkbultar och den ena satt som berget och till slut vred jag av skallen på den. Fick skruva loss den undre armen och ta den underifrån till slut. Jag vågade inte värma eftersom jag inte visste hur bladfjädern skulle reagera. Testa att smörja in med rostlösningsspray ett par dar innan du ska börja greja. Bak går mycket lättare
Kass väder inget bokat, så det blev en sväng i garaget men inte mkt blev gjort tyvärr, sänkbulten sitter "berget" kört rörtång & tagit i ordentilgt skallen blir fulare & fulare....tänkte jag får lossa nedre "spindelleden & sänka ner armen och ta sänkbulten underifrån, men får inte loss den heller....5-56 slagit på muttern så hårt jag vågat o värmt "väldigt lite dock" Vad göra blir lite trött när man inte kommer framåt, men det ska väl räcka att lossa "nedre spindelleden" & knacka ur den och sen sänka armen med domkraft under eller är jag ute & cyklar...?
//Micke
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Hej! Det är inte roligt när det trilskas :twisted:
Spruta på med med m-56 i flera dagar.
Du måste använda domkraften på fjädern med en träbit (avlastar trycket mot armen)så att du inte skadar fjädern
Prova att skruva åt andra hållet och sedan det rätta hållet.
Se tråden här https://forum.clubcorvette.se/viewto ... =5&t=17415

Gjorde det jobbet i vintras utan problem men jag hade också navet borta.
Här är en bild från mitt jobb :wink: Bild
Lycka till mvh Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Ubbe skrev:Hej! Det är inte roligt när det trilskas :twisted:
Spruta på med med m-56 i flera dagar.
Du måste använda domkraften på fjädern med en träbit (avlastar trycket mot armen)så att du inte skadar fjädern
Prova att skruva åt andra hållet och sedan det rätta hållet.
Se tråden här https://forum.clubcorvette.se/viewto ... =5&t=17415

Gjorde det jobbet i vintras utan problem men jag hade också navet borta.
Här är en bild från mitt jobb :wink: Bild
Lycka till mvh Ubbe
Tack, Var ute o testa med en avdragare nyss men våga inte ta i mer...har sprayat 5:56 får göra ett nytt försök imorgon eller helgen...har ju den andra fram & dom bak kvar med....Skulle också gjort detta tidigare men fick mina delar levererade så sent....Vill få det gjort & göra en hjulinställning så man vet att det är ordning på allt, men får se krånglar det allt för mkt så får jag väl vänta till "vintern" vill inte riskera att paja nått "stort" nu mitt i säsongen....

Micke
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

[quote="Conan999"] till slut vred jag av skallen på den.

Så nu ikväll "vred jag av skallen på den" men får inte bort den ändå och bilen är varken lägre eller högre.....Skämt åsido, 5-56, knacka mm sen fick jag bra "grepp" med rörtången och inbillade mig att den följde med, men jag var för "stark" bulten gick av...Inte livsviktigt att byta nu så tar nog en paus och gör bytet längre fram och då kanske bladfjädrar också...Nån som ligger på några fina exemplar kanske?

//Micke
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Pettersson: hehe ja det är inget vidare att vara för stark. Om du inte kan få nåt bra grepp om det som är kvar av bulten så är det ju bara att borra ut den, inget ska ju gå alltför lätt :D
MVH Conan999
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Pettersson skrev:till slut vred jag av skallen på den.

Så nu ikväll "vred jag av skallen på den" men får inte bort den ändå och bilen är varken lägre eller högre.....Skämt åsido, 5-56, knacka mm sen fick jag bra "grepp" med rörtången och inbillade mig att den följde med, men jag var för "stark" bulten gick av...Inte livsviktigt att byta nu så tar nog en paus och gör bytet längre fram och då kanske bladfjädrar också...Nån som ligger på några fina exemplar kanske?

//Micke
Affe har ute på blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Corvett ... 8.htm?aw=1
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Corinthian skrev:
Pettersson skrev:till slut vred jag av skallen på den.

//Micke
Affe har ute på blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Corvett ... 8.htm?aw=1
Passar C6:ans Bladfjädrar "Rakt av" på C:5an då eller?

//Micke
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Pettersson skrev: Passar C6:ans Bladfjädrar "Rakt av" på C:5an då eller?

//Micke
Jag tar ju det för givet men säkrast att kolla med Anders på AK Racing (eller nån annan bra mek)
Larzzon
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Larzzon »

Corinthian skrev:
Pettersson skrev: Passar C6:ans Bladfjädrar "Rakt av" på C:5an då eller?

//Micke
Jag tar ju det för givet men säkrast att kolla med Anders på AK Racing (eller nån annan bra mek)

Dämparna och kränghämmarna passar från C6an men inte fjädrarna.
På C5an sitter fjädern under bärarmarna i bak, på C6an sitter de över bärarmarna lika som i fram på C5an.

C5
Bild

C6
Bild

/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Tack för infon, då blir det inte några bladfjädrar från C6:an...Får se om jag kan samla lite kraft & motivation att gå på spindelleden igen, har skaffat lite nya verktyg...

//Micke
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Larzzon skrev:Dämparna och kränghämmarna passar från C6an men inte fjädrarna.
På C5an sitter fjädern under bärarmarna i bak, på C6an sitter de över bärarmarna lika som i fram på C5an.
/Marcus
Ajuste, glömde det.. sorry
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Till salu Sänkbult i "nyskick"....Lite humor i detta...har klurat & letat & köpt alla möjliga verktyg, och hade en hel del innan med, men hela tiden behövs andra verktyg som man inte har....Har fått loss spindelleden, och fick nu loss sänkbulten, problemet är bara att hela "gänginsatsen" följde med ut från fjädern som jag fruktat...frågan är vad man kan fästa den med för nått? Sen måste jag skaffa gängtapp med får nu när jag testar så går den nya så tungt....ingen dimension jag hade på "hyllan" nån som vet är väl tum förstås...? Lärorikt detta men tar på "psyket"....skulle bifoga bild men det fick jag visst inte...

//Micke
Senast redigerad av Pettersson den sön maj 11, 2014 16:18, redigerad totalt 1 gånger.
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

Pettersson skrev:Till salu Sänkbult i "nyskick"....Lite humor i detta...har klurat & letat & köpt alla möjliga verktyg och hade en hel del innan med men hela tiden behövs andra verktyg som man inte har....Har fått loss spindelleden, och fick nu loss sänkbulten, problemet är bara att hela "gänginsatsen" följde med ut från fjädern som jag fruktat...frågan är vad man kan fästa den med för nått? Sen måste jag skaffa gängtapp med får nu när jag testar så går den nya så tungt....ingen dimension jag hade på hylla nån som vet är väl tum förstås...Lärorikt detta men tar på "psyket"....skulle bifoga bild men det fick jag visst inte...

//Micke
Har du hört med Jonas eller Andreas på http://www.tradetechsweden.se/ ?
Byt till annan bladfjäder så kommer du vidare från nuvarande problematik, de har säkert ett antal kompletta beg bladfjädrar för en vettig peng.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Mange_C5 skrev:
Pettersson skrev:Till salu Sänkbult i "nyskick"....Lite humor i detta...har klurat & letat & köpt alla möjliga verktyg och hade en hel del innan med men hela tiden behövs andra verktyg som man inte har....Har fått loss spindelleden, och fick nu loss sänkbulten, problemet är bara att hela "gänginsatsen" följde med ut från fjädern som jag fruktat...frågan är vad man kan fästa den med för nått? Sen måste jag skaffa gängtapp med får nu när jag testar så går den nya så tungt....ingen dimension jag hade på hylla nån som vet är väl tum förstås...Lärorikt detta men tar på "psyket"....skulle bifoga bild men det fick jag visst inte...

//Micke
Har du hört med Jonas eller Andreas på http://www.tradetechsweden.se/ ?
Byt till annan bladfjäder så kommer du vidare från nuvarande problematik, de har säkert ett antal kompletta beg bladfjädrar för en vettig peng.
Jo eller byta bil...Hittar jag bara rätt gängtapp så jag kan få den nya sänkbulten att gå lättare, och rätt "loctite/lim" så ska det nog gå, Är ju stål i "gänginsatsen" och bladfjädern är väl nån slags compositmaterial, annars är det bara att ta på rätt "lim" i botten & runt så ska det nog funka behöver ju inte sitta som svetsad men tillräckligt så att den inte går runt när man börjar justera på sänkbulten...

//Micke
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

För säkerhets skull, när jag kommer så långt....Stämmer det att ju mer synlig gänga på sänkbulten "uppåt" ovansidan av bladfjädern lika med mera sänkning (FRAM)? Och (BAK) Tvärtom...Som jag fattat det hela. Ni som har "långa" sänkbultar hur mkt har ni ungefär "gängat"? Vill ha lågt men inte "toklågt" måste gå att köra "normalt"...

//Micke
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Testar ett par frågor till, Justeringen på "ändlänkarna" måste/helst göras med bilen med alla fyra hjulen i backen och vara körd innan så bilen "satt sig" som jag fattat, jag satte mina nästan som original länkarna i längd men nu har jag ju sänkt också så kanske måste justeras? Tips hur man gör detta bäst i "hemmagaraget? Sen Sänkbultarna fram så satt det nån slags låsbricka men dom var inte mycket att hurra för men dom känns inte "jätteviktiga" eller? Allt för idag...

//Micke
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Pettersson skrev:Testar ett par frågor till, Justeringen på "ändlänkarna" måste/helst göras med bilen med alla fyra hjulen i backen och vara körd innan så bilen "satt sig" som jag fattat, jag satte mina nästan som original länkarna i längd men nu har jag ju sänkt också så kanske måste justeras? Tips hur man gör detta bäst i "hemmagaraget? Sen Sänkbultarna fram så satt det nån slags låsbricka men dom var inte mycket att hurra för men dom känns inte "jätteviktiga" eller? Allt för idag...

//Micke
Hej!Ändlänkarna ska inte vara i spänn.Du kan palla upp med flera träplank under hjulen så pass mycket så att du kommer under och justera.
Jag har inte justerat mina och jag tog också bort låsbrickorna(onödig vikt).
Har justerat in mina sänk bultar max och då blev bilen snygg låg och funkar bra på banan, men inte roliga att komma fram i stan och grus vägar mm och har du dessutom splitter som på min så har jag 10cm till den och 65cm från mark till framskärm.
Du kan nog ha ett gapp på 8mm fram.
Tänk på att bilen måste vara lägre fram en bak :wink:
Obs! Smörj ej in länkarmarna då fastnar det bara massor skit och dom slits ner snabbare.
Lycka till mvh Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Ubbe skrev:Har justerat in mina sänk bultar max och då blev bilen snygg låg och funkar bra på banan, men inte roliga att komma fram i stan och grus vägar mm och har du dessutom splitter som på min så har jag 10cm till den och 65cm från mark till framskärm.
Klokt med lite markfrigång på banan, inget kul att slå sönder bilen på curbsen :( och ännu värre för den som kör på losskörda karossdetaljer :evil:
Det är bara vid korvkiosken bilen ska ligga på backen :mrgreen:
Senast redigerad av 745 den ons maj 14, 2014 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Lite framsteg, Sjutton hakar vad lätt det var bak jämfört med "pärsen" fram...skönt att nått kan gå bra, Angående ändlänkarna måste man inte köra upp bilen på typ träplank, för om du lyfter bilen ändras väl förutsättningarna? Kanske inte är nån fara? annars är det riktigt svårt att göra hemma för mig i alla fall (har ingen lyft...) Var ute och åkte en sväng & bilen känns väldigt stadig o fin men måste justera sänkningen bak blev för låg däcken skrapa i vid kurvor...har ju 19tums fram och 20tums hjul bak...Hur "mäter" du upp bilen vid sänkningen? Jag försökte ta så lika som möjligt på bultarna (mätte på lite olika sätt) men bilen är inte jämn ändå om jag mäter vid hjulen och upp till skärmkant...Kanske bättre att mäta från marken till trösklarna? Tips kanske?
Tack för alla tips & råd. Kanske hjälper lite fler "hemmafixare" med denna tråd ganska många som kollat i den i alla fall...
//Micke
Ubbe skrev:
Pettersson skrev:Testar ett par frågor till, Justeringen på "ändlänkarna" måste/helst göras med bilen med alla fyra hjulen i backen och vara körd innan så bilen "satt sig" som jag fattat, jag satte mina nästan som original länkarna i längd men nu har jag ju sänkt också så kanske måste justeras? Tips hur man gör detta bäst i "hemmagaraget? Sen Sänkbultarna fram så satt det nån slags låsbricka men dom var inte mycket att hurra för men dom känns inte "jätteviktiga" eller? Allt för idag...

//Micke
Hej!Ändlänkarna ska inte vara i spänn.Du kan palla upp med flera träplank under hjulen så pass mycket så att du kommer under och justera.
Jag har inte justerat mina och jag tog också bort låsbrickorna(onödig vikt).
Har justerat in mina sänk bultar max och då blev bilen snygg låg och funkar bra på banan, men inte roliga att komma fram i stan och grus vägar mm och har du dessutom splitter som på min så har jag 10cm till den och 65cm från mark till framskärm.
Du kan nog ha ett gapp på 8mm fram.
Tänk på att bilen måste vara lägre fram en bak :wink:
Obs! Smörj ej in länkarmarna då fastnar det bara massor skit och dom slits ner snabbare.
Lycka till mvh Ubbe
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Pettersson skrev:Lite framsteg, Sjutton hakar vad lätt det var bak jämfört med "pärsen" fram...skönt att nått kan gå bra, Angående ändlänkarna måste man inte köra upp bilen på typ träplank, för om du lyfter bilen ändras väl förutsättningarna? Kanske inte är nån fara? annars är det riktigt svårt att göra hemma för mig i alla fall (har ingen lyft...) Var ute och åkte en sväng & bilen känns väldigt stadig o fin men måste justera sänkningen bak blev för låg däcken skrapa i vid kurvor...har ju 19tums fram och 20tums hjul bak...Hur "mäter" du upp bilen vid sänkningen? Jag försökte ta så lika som möjligt på bultarna (mätte på lite olika sätt) men bilen är inte jämn ändå om jag mäter vid hjulen och upp till skärmkant...Kanske bättre att mäta från marken till trösklarna? Tips kanske? Tack för alla tips & råd. Kanske hjälper lite fler "hemmafixare" med denna tråd ganska många som kollat i den i alla fall... //Micke
Hej Micke:) Det är ju ingen hjulinställning du ska göra;) men annars kan jag tipsa om mitt bygge ( trä ramp av gammalt byggmaterial ) dom är som kilar man åker upp på;) Jag är inte helt säker men det ska nog vara 1cm skillnad fram på sparklådan än bak (rätta mig om jag har fel) Det kan också skilja mellan C5 och c5z06 hur mycket bilen sänks?Bladfjädrarna är olika?
Pettersson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Pettersson »

Hej igen
Nej...bara att man vill vara så noggrann som möjligt, för sen är det dags för hjulinställning & då vill man ju inte höra att man gjort nån stor miss så man måste göra en till kort efter...Får se om jag orkar bygga nån ramp, annars får det bli att palla under lite i taget runt om igen...Angående sänkningen så ska det vara 1-1,5cm "framåtlut", men höjden ska väl vara lika på framhjulen resp bakhjulen i alla fall, som det är för tillfället slår det på nån cm fram höger/vänster då får man väl justera efter det och inte "bultlängen"? Tack igen :D

//Micke
Ubbe skrev:
Pettersson skrev:Lite framsteg, Sjutton hakar vad lätt det var bak jämfört med "pärsen" fram...skönt att nått kan gå bra, Angående ändlänkarna måste man inte köra upp bilen på typ träplank, för om du lyfter bilen ändras väl förutsättningarna? Kanske inte är nån fara? annars är det riktigt svårt att göra hemma för mig i alla fall (har ingen lyft...) Var ute och åkte en sväng & bilen känns väldigt stadig o fin men måste justera sänkningen bak blev för låg däcken skrapa i vid kurvor...har ju 19tums fram och 20tums hjul bak...Hur "mäter" du upp bilen vid sänkningen? Jag försökte ta så lika som möjligt på bultarna (mätte på lite olika sätt) men bilen är inte jämn ändå om jag mäter vid hjulen och upp till skärmkant...Kanske bättre att mäta från marken till trösklarna? Tips kanske? Tack för alla tips & råd. Kanske hjälper lite fler "hemmafixare" med denna tråd ganska många som kollat i den i alla fall... //Micke
Hej Micke:) Det är ju ingen hjulinställning du ska göra;) men annars kan jag tipsa om mitt bygge ( trä ramp av gammalt byggmaterial ) dom är som kilar man åker upp på;) Jag är inte helt säker men det ska nog vara 1cm skillnad fram på sparklådan än bak (rätta mig om jag har fel) Det kan också skilja mellan C5 och c5z06 hur mycket bilen sänks?Bladfjädrarna är olika?
Skriv svar