Jag har en fråga gällande TPMS.
Efter att jag hade haft batteriet bortkopplat och instrumenteringen urtagen ur bilen en dag tappade jag indikeringen på lufttrycket i tre av hjulen, tre visade 0 kPa och höger bak visade 270 kPa. Efter att ha kopplat bort instrumentering och batteri ytterligare en gång, denna gång endast 20 minuter visade alla fyra 0 kPa.
Innebär detta att givarna måste programmeras om eller kommer det tillbaka efter lite körning?
Hälsningar
Göran
Fråga om TPMS.
Re: Fråga om TPMS.
Hej.har du tur så väcker du dem igen när du kör över 30 km.sitter en gyromätare i dem för att spara ström.ett bra exempel på en annan diskution här inne...en modern bil idag bör ej va utan ström en längre period....många konstiga fel kan uppstå....
Tack för ditt svar Sven-Erik.
Problemet löste sig av sig själv. Efter ca 30 minuter kom visning tillbaka på två givare och efter ytterligare en liten tid kom visningen tillbaka på resterande.
Tydligen sänder givarna med tidsintervall, förmodligen för att spara ström.
//Göran
Problemet löste sig av sig själv. Efter ca 30 minuter kom visning tillbaka på två givare och efter ytterligare en liten tid kom visningen tillbaka på resterande.
Tydligen sänder givarna med tidsintervall, förmodligen för att spara ström.
//Göran
Är det någon som vet om nedanstående procedur fungerar?
TPMS RELEARN PROCEDURE
Fits: Chevrolet Corvette C6 2005-2009
1. Apply parking brake. Turn ignition to ON position (engine off)
2. Press and hold unlock and lock buttons on the keyless entry transmitter until horn sounds, and then LF turn signal will become illuminated.
3. Starting with LF tire, increase/decrease tire pressure until horn sounds.
4. After horn sounds proceed as in step 5 for the next 3 sensors in the following order: RF RR LR After completing LR tire horn will sound twice.
5. Turn ignition to OFF position to exit vehicle learn mode. Adjust all tires to pressure listed on the placard.
Hälsningar
Göran
TPMS RELEARN PROCEDURE
Fits: Chevrolet Corvette C6 2005-2009
1. Apply parking brake. Turn ignition to ON position (engine off)
2. Press and hold unlock and lock buttons on the keyless entry transmitter until horn sounds, and then LF turn signal will become illuminated.
3. Starting with LF tire, increase/decrease tire pressure until horn sounds.
4. After horn sounds proceed as in step 5 for the next 3 sensors in the following order: RF RR LR After completing LR tire horn will sound twice.
5. Turn ignition to OFF position to exit vehicle learn mode. Adjust all tires to pressure listed on the placard.
Hälsningar
Göran
2009 och upp funkar denna procedur.blå färg tpms sensorn...annar ej...verktyg behövs
2010 kom den nya sensorn. Min 2009 har i alla fall den gamla modellen där programmerare erfordras.
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Finns både och 2009.....syns klart och tydligt på färgen...men klart bra uppdatering...slipper vertyg