Sida 1 av 1
böja motorhuven
Postat: ons dec 10, 2008 7:33
av kungricky
går det att böja motorhuven på nåt sätt eftersom den är för rak? det är ju som sagt inte den bästa passformen, eller måste man använda kilovis med glasfiberspackel, eller räcker det att ha nåt stöd i kanterna vid hjulhusen utan att plasten spricker?
Postat: ons dec 10, 2008 17:34
av Peter
Brukar sitta små gummipuckar som man kan ansa till så huven följer flyglarna.
Detta funkar ju vid små skillnander men om det sklijer centimetrar så blir det ju jobbigare.
Postat: ons dec 10, 2008 18:48
av kungricky
det är ju det att det handlar om ca 1 cm
Postat: tor dec 11, 2008 14:01
av Stingray
Schimsa huven vid gångjärnen och/eller vid låsningen....
Postat: tor dec 11, 2008 18:41
av vett74
är den lägre mitt på huven?
alltså den följer inte skärmarna?
Postat: tor dec 11, 2008 21:28
av kungricky
om fram och bakkant är bra så ligger huven 1 cm under vid hjulhusen. och det är utan något stöd. det är snart dags för lack så jag tänkte om det går på något sätt att få till en bättre passform. sen undrar jag om jag får plats med ett viktor jr insug under huven utan nåt slags av extra skop. chokehuset kapas bort från förgasaren och sen tänkte jag göra på nåt sätt ett kalluftsintag framifrån om det går. bilen är en 75 l48
Postat: fre dec 12, 2008 1:05
av ornet
hej.
Har själv ett Super Victor Jr insug
som du ser blir det högt. Visseligen har jag en lustgasplatta under förgasaren på ca 10mm, men jag fick såga hål i huven för att kunna stänga huven och då satte jag på scoopet.
Med ett Performer EPS-insug nuddade luftrenarskruven huven.
Sorry om bilderna inte blev i bra storlek, men ngt var krångligt med uppladdningen.

Postat: fre dec 12, 2008 7:07
av kungricky
jag har ett bowtie viktor jr liggandes så jag tänkte använda det. alltså måste jag höja huven 6-7cm . tänkte isåfall höja hela vägen från framkant. kanske man kan försöka få till böjen över hjulhusena lite bättre samtidigt men då måste jag väl även kapa i förstärkningarna undertill.
Postat: fre dec 12, 2008 8:27
av vett74
Du får nog kapa i förstärkningen då ja för att få det bra,går ju att försöka separera huven och förstärkningen och lägga in material där också..
Postat: fre dec 12, 2008 13:53
av ornet
Det är ju olika höjd mellan Victorinsugen också
mitt är nog högre än ditt.
Postat: fre dec 12, 2008 18:28
av kungricky
har haft ett superviktor samtidigt också
å jag tyckte det bara var kanalerna som var större i super viktor
Postat: fre dec 12, 2008 23:33
av ornet
Ok. Stämmer säkert. Fick inte fram måtten på Edelbrock idag såg bara att det var olika höjd på några och tyckte på beskrinvningen att Bowtie var lägre
Postat: tor dec 25, 2008 19:57
av Staffan...
Min huv låg också lägre på mitten, men det var för att den var knäckt. Det kanske din också har varit och sedan har någon tidigare ägare inte fått det rätt när han lagade det. Var ganska lätt åtgärdat. La ut lite bilder på hemsidan hur jag lagade det.
www.solvberg.se/veteraner