Sida 1 av 1

Beträffande inkopplingen av PVC:n

Postat: ons aug 13, 2008 6:20
av Bred
Hejsan.
Skrev lite i NO$ilence tråd innan, men provar istället att starta en egen då min fråga egentligen handlar om inkopplingen av PVC:n. Vet att det finns flera trådar om just detta, men har inte funnit svaret till dessa frågorna.

2 frågor:
Spelar det någon roll i vilken av kåporna PVC:N hamnar? Har för mig att den ska sitta i vänstra kåpan (sett inifrån bilen)?

Beträffande inkopplingen av PVC:n så har jag endas en ansutning mot förgasaren av den dimensionen och den används redan av bromsservon. Har köpt ett t-stycke och funderar på att montera in det på slangen till bromsservon, men är orolig för att få en försämrad effekt på bromsservon. Vad tror ni?

Är en 350 snurra med en Holley 650 på.

Önskas bilder kan jag lägga upp det, bara någon talar om hur :oops:
Misstänker att de ska läggas upp på nåtet någonstans och länkas hit.

MvH Martin

Postat: ons aug 13, 2008 6:32
av KrilleN
Hej

PCV ventilen ska sitta i ventilkåpan som sitter på förarsidan. På andra sidan ska du dra upp en slang till luftfiltret, eller ha en breather.

Det går aldeles utmärkt att köra med t-stycke ihop med broms-servon. Har hört nån gång att det inte ska vara bra, men jag och flera andra jag känner kör så utan problem.

Bilder kan du tanka upp på tex. www.photobucket.com

MVH Krille

Postat: ons aug 13, 2008 16:09
av Bred
Tackar.
Var bara lite fundersam på vad som sker i samma stund man trycker ner bromsen. Kan tänka mig att man inte vill ha in de ångorna och oljeskvättet i bromsservon.

MvH Martin

Postat: fre aug 15, 2008 6:30
av Bred
Efter tips från Nexxus kopplade jag in pcv:n på slangen till lamporna.

Men, funderade lite på vad som händer i samma ögonblick man kopplar in pcv:n någonstans. Tankarna vandrade åt att man borde få samma resultat som om det vore ett läckage.

Mycket riktigt, efter att ha kopplat in den på slangen till lamporna orkar inte lamporna resa sig när man aktiverar dem. Sätter jag igång dem och blockerar pcv:n reser de sig däremot utan problem.

Så, där gick inte, bromsservon borde ju inte heller gå då eftersom det blir som ett läckage där med ifall man kopplar in den.
Så, nu undrar jag, den andra slangen (brevid slangen till lamporna) går ner till någon klocka nere på automaten. Vad gör den? Kan man koppla på där?

MvH Martin

Postat: fre aug 15, 2008 11:53
av ornet
Den går till vaccummodulatorn och styr växlingar "shift points", så det är ingen bra lösning att använda den.