Sida 1 av 1

nu har jag äntligen fått ur tummen

Postat: sön jul 20, 2008 18:14
av claesson
och plockat ner växellådan. Bild nya lagret i framkant har rasat och tagit med en del annat. konstigt att de stora lagret kan gå sönder lager fel :?: i vart fall så harmoniserade m21 utväxling dåligt med min motor. frågan är om man ska satsa på en eftermarknads låda typ Richmond men alla jag har sätt rekomenderar max 600hp eller tåler dom mycket mer alternativt får man inte ner mer effekt i backen :?: har funderat en del på automat låda kanske skulle de lira bättre med min motor skulle väl funka och hiva i en prepad 4l80e :?: eller denna http://www.keislerauto.com/index.php?pa ... t&Itemid=7 men utväxling 3,06 på ettan borde mer passa vanbussar :?:
Någon som har något tips på automat med överväxel allt manuell växellåda som håller om man trimmar lite i framtiden :?:

Postat: sön jul 20, 2008 18:35
av KrilleN
Eller kanske en M22 stenkrossar lådan :)

Postat: sön jul 20, 2008 18:49
av claesson
jo de är ju ett alternativ men nu 40 år senare borde de väl finnas en vettig låda med överväxel förvisso har jag sätt någon typ av överväxel man kan skruva på befintlig låda som palade minst 1200 hästar men har för mig att den kostade som en hel låda. vid ca 210km/h slår ju varstoppet till :evil:

Postat: sön jul 20, 2008 20:31
av KrilleN
Jo, skulle du köra automat så finns ju GV Gear Vendors. 6 växlat automat blir det då :D Som pallar 2000 hk. Visst kostar endel, men fräckt.....sen om det får plats under en corvette, tveksamt.

http://www.gearvendors.com/

MVH Krille

Postat: sön jul 20, 2008 21:50
av frisk
tänk på att en låda avsedd för många hästar inte funkar så bra med lite hk i motorn.