Sida 1 av 1

vilken koppling?

Postat: lör mar 01, 2008 21:35
av dixon
tjänna!
har ett rätt stort och irreterande problem, har en vässad 350 med en hays koppling och m-21 låda till, men kopplingsjäveln är helt slut tack vare allt slirande. (motorn gillar inte att fis köras) finns det någon koppling som pallar slir och ca 500 hk? eller är det bara att investera i en ny låda och i sådanafall vilken? gärna en som inte gör 100 km/h på ettan utan snarare 50 km/h.
har kikat på både automat lådor och manuella och kommit fram till att jag inte vill åka automat utan manuellt.
richmonds 6 petade r.o.d är ju lockande men har fått för mig att den är rätt dyr? finns det någon vettig låda som ni kanske tror skulle kunna funka.
någon som har nån låda ligger och skräpar som kanske skulle kunna passa mig?

trevlig helg mvh nicklas

Postat: lör mar 01, 2008 21:56
av Peter
CenterForce,SPEC,RAM,MacLeod har ju vettiga kopplingar. Vad har du för utväxling i bakaxeln?

Postat: sön mar 02, 2008 8:05
av claesson
Denna koppling blev jag rekomenderad tll min vässade BB av någon vetare i usa http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku har dock inte hunnit prova den än och kan väl tillägga att jag har 10 spliansad axel vilket de verkar finnas lite mindre att välja på. richmonds lådan kostar väl ca 35000kr ink frakt. Har du läst Björn Leidelöf tekniska artikel på http://www.clubcorvette.se Billigst är ju att ändra utväxlingen i bakaxeln om man nu inte är ute efter toppfarten vilket känns som att man behöver göra en hel del uppgraderingar på c3 innan man kan börja tänka dom tankarna.

Postat: sön mar 02, 2008 20:39
av dixon
okey tack grabbar, ska kolla era tipps. vet inte riktigt vad jag har för utväxling, är nog det som är standard till sb motorn -75. vet att det är org iaf, gör det mycket skilnad om man byter utväxling?

hade gott
/nicklas