Hur ser brickorna ut på andra sidan...?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
CoolvetteC3
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Hur ser brickorna ut på andra sidan...?

Inlägg av CoolvetteC3 »

Jag har hittat dessa aluminiumbrickor hos CorvetteCentral.

Syftet skall vara att styva upp balken till bakaxelinfästningen mot ramen.
Se bilden:

Bild

Jag har inte hittat någon bild som visar den sidan som monteras uppåt, mot gummibussningen i crossmembern.
Jag kan och vill göra dessa brickor själva men behöver komplettera min bild av hur de ser ut så att jag tillverkar bitarna på rätt sätt.
Finns det en förhöjning som gör att de ligger emot där bultskallen normalt finns eller trycker de enbart i ytterkant?

Såhär beskrivs satsen:

"If you are upgrading your rear suspension, add this kit to your list - created to reinforce the rubber isolators that secure and retain the cross member in place. Kit Includes:
*Two Aluminum Disc
*Two 7/16" Studs
*Four Nuts, Lock Washers, Flat Washers
*Instructions"

Två bultar fattar jag men varför fyra muttrar?
Är de till för att kontra brickorna eller hur är det tänkt?

Är det till någon nytta eller skall jag lugnt köra vidare med originalinfästningen?
Ingvar i LA (Landskrona)

www.ihansson.se
Användarens profilbild
CoolvetteC3
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av CoolvetteC3 »

I brist på respons har jag förtydligat frågeställningen med ett foto:

Bild

Fråga #1 gäller alltså om dessa brickor gör någon förbättrande skillnad eller om det är försumbart.

Fråga #2 är hur brickorna ser ut på andra sidan, finns det en upphöjning som går i botten på gummibussningarna som sitter i balkupphängningen?

På en bild i en annan katalog ser det ut som om man får med två gängade stänger och fyra muttrar, kanske man låser gummibussningen med stången och den första muttern och sedan alubrickan med den andra muttern?

Någon som vet...?
Ingvar i LA (Landskrona)

www.ihansson.se
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Jag köpte och monterade sådana däringa på min bil och jag har för mig att man drar dit pinnbulten istället för den vanliga bulten och sedan fixerar den med en mutter. Sedan kommer då,som sagt,aluskivan och den andra muttern.
Om det funkar? Mja,nått kanske den gör,men jag har inte märkt någon skillnad iaf. :roll:
Kasta inte bäver i trähus.
Skriv svar