G-tech Pro RR
Postat: mån jun 18, 2007 3:20
Hej,
Jag har prylat upp mig med en G-Tech Pro RR -
- och har en del frågor.
Fråga 1.
Har ni som kör med G-Tech eller liknande några tips på hur man skall göra för att kalibrera varvtalet på bästa sätt?
Jag har problem med att varvtalskurvan visar ca 1500 rpm för lite samt att kurvan är hackig, se bild. Jag har följt instruktionerna till punkt och pricka, provat att flytta strömförsörjningen så att den kommer närmare generatorn. Ingen större skillnad. Kan det vara störningar tro?
Fråga 2.
Vad kan en -73:as 454:a väga? Standard kaross sånär på en 15kg lättare bakfjäder. Jag behöver bra värden för Hk-beräkningarna i G-Techen och har inte vägt den själv.
Fråga 3. Hur skall jag egentligen tolka 60-fots tiderna? Kan man utifrån mina två första tafatta försök (2.388 och 2.230) utgå ifrån att jag gör bort mig i starten? Det var inte helt enkelt att komma iväg snabbt utan att gå upp i rök... Vad skulle i så fall en "bra" tid vara? All ökad insikt i detta uppskattas!

mvh
/ Mr. Beam
Jag har prylat upp mig med en G-Tech Pro RR -
Fråga 1.
Har ni som kör med G-Tech eller liknande några tips på hur man skall göra för att kalibrera varvtalet på bästa sätt?
Jag har problem med att varvtalskurvan visar ca 1500 rpm för lite samt att kurvan är hackig, se bild. Jag har följt instruktionerna till punkt och pricka, provat att flytta strömförsörjningen så att den kommer närmare generatorn. Ingen större skillnad. Kan det vara störningar tro?
Fråga 2.
Vad kan en -73:as 454:a väga? Standard kaross sånär på en 15kg lättare bakfjäder. Jag behöver bra värden för Hk-beräkningarna i G-Techen och har inte vägt den själv.
Fråga 3. Hur skall jag egentligen tolka 60-fots tiderna? Kan man utifrån mina två första tafatta försök (2.388 och 2.230) utgå ifrån att jag gör bort mig i starten? Det var inte helt enkelt att komma iväg snabbt utan att gå upp i rök... Vad skulle i så fall en "bra" tid vara? All ökad insikt i detta uppskattas!

mvh
/ Mr. Beam