Hej alla,
har letat lite överallt för att hitta en hylsa i tumstorlek 1 5/16 = 33.3375 mm. Hittar inte denna hylsstorlek på tex Biltema eller på hemsidan för Kamasa Tools.
Går det att använda en 33 eller 34 mm hylsa ??!
//Hagge
Dum fråga (kanske), hylsa till muttern för Pitmanarmen ???
En vanlig skiftnyckel funkar , dock av lite större modell.
Men du kan säkert också använda en hylsa 33-34mm
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=5388
Men du kan säkert också använda en hylsa 33-34mm
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=5388
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
grejen är den att jag har bytt styrväxel förra sommaren, drog loss Pitmanarmen från den gamla och monterade på den nya utan att momentdra den. Med växeln monterad i bilen är det bara hylsa som gäller för att komma åt att efterdra muttern till rätt moment.
gbak, tack för länken till den gamla tråden, men jag blev inte klok på om du eller Johan använde en 33 el 34 mm hylsa alternativt skiftnyckel för att lossa/dra muttern !
mvh/Hagge
gbak, tack för länken till den gamla tråden, men jag blev inte klok på om du eller Johan använde en 33 el 34 mm hylsa alternativt skiftnyckel för att lossa/dra muttern !
mvh/Hagge
Till vilket moment då?
Eftersom jag inte hade någon hylsa la jag Loctite gänglåsning på muttern, och drog fast den ganska hårt.
Eftersom jag inte hade någon hylsa la jag Loctite gänglåsning på muttern, och drog fast den ganska hårt.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
gbak, momentet som man ska dra muttern till ska vara 185 Ft-lbs för "power-steering" modeller och 140 Ft-lbs för de utan servostyrning.
Det är nog vetttigt att trycka dit lite loctite i vilket fall som helst ! Fast å andra sidan så sitter ju Pitmanarmen på axeln så j...a hårt så man kan nog köra utan mutter
Nej det ska man inte göra !
//Hagge
Det är nog vetttigt att trycka dit lite loctite i vilket fall som helst ! Fast å andra sidan så sitter ju Pitmanarmen på axeln så j...a hårt så man kan nog köra utan mutter
Nej det ska man inte göra !
//Hagge
-
Johan Fräjdin
- Corvetteälskare

- Inlägg: 345
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 18:10
- Ort: Eksjö
