Sida 1 av 1

Montera isär rattstången

Postat: sön nov 26, 2006 0:49
av Hånta
Någon som vet hur man monterar isär denna "friläges" mekanik?Tänkte plocka isär den så att jag kan blästra och lacka sakerna för sig.

[img][img]http://i60.photobucket.com/albums/h25/l ... ekanik.jpg[/img][/img]


Lars

Postat: sön nov 26, 2006 0:57
av ornet
Tycker du skall läsa på lite och lära dig detta för en gång skull, så vi andra kan skicka våra till dig. Blir enklast så :)

Postat: sön nov 26, 2006 0:59
av Hånta
Ornet

Så du tycker det verkar som jag är syslolös eller :roll:

Lars

Postat: sön nov 26, 2006 1:01
av ornet
Nä nä
Ville bara försöka ändra lite på din prioritering lite till gagn för oss andra bara.
Du vet, Tänk på din nästa :!:

Postat: sön nov 26, 2006 1:03
av Hånta
Jaja,det lät ju bra eller :?

Postat: sön nov 26, 2006 1:12
av ornet
Ja jag har inte hört om någon som kan ta hand om en rattstångsrenovering. Men nog vore väl det bra om det funnits någon. Känns som det tar lång tid att meka med denna.
Hur komplicerat tycker du det varit hittills.
Själv har jag lite respekt för detta.

Postat: sön nov 26, 2006 1:20
av Hånta
Tja,nu har ju jag bara rivit isär,men då det ska till baka alltsammans så kommer man till ett annat läge då det säkert kommer massa svordomar och mycket kliande i skallen,så man blir nog mera tunn hårig då :D

Lars

Postat: mån nov 27, 2006 7:27
av Hånta
Har nu fått isär rattstången.Fick lite hjälp från ett forum i USA.Det visade sig att just 69 årsmodell har en lite speciell låsning i den nedre delen av rattstången,och som sagt finns den bara på just 69:an.Så här ska man göra:
It is always very helpful to indicate what year Corvette and what type of steering column that you have. I now see from your hotmail address that it is probably a 1969. From looking closely at your photograph of the lower end of the steering column, I can see a spring that loads the lever and shift tube. So the column must be a standard (non-adjustable) one.

My information indicates that there should be a clamp with a nut and bolt on the steering shaft just outside of the lower bearing shown in your photograph. The clamp was only used in 1969. I do not know why it was required just that one year and not the others. The rest of the lower end parts were the same in the following years. But in either case, your column does not have the clamp.

This is a link to a blowup of the entire steering column.
http://jimshea.corvettefaq.com/wp-co...9-76Blowup.doc

This is a link to a better picture of the lower end of the standard steering column.
http://jimshea.corvettefaq.com/wp-co...InstrPage2.doc

To disassemble the lower end parts, you should start by removing the Retaining Clip #60. Then the Retainer #59, the Adapter #57 and Bearing Assembly #58, and the Shift Tube Return Spring #56 should slide out of the Steering Column Jacket #42.

You will find that the Shift Tube Assy #48 will have to remain in the Steering Column Jacket. You will not be able to remove it. The Shift Tube Assy is a press fit to what is called the Gear Shift Lever Bowl #39 at the upper end. There is not a good way to undo the press fit without a special tool.

Just remember, additional help is only a computer click away.
Good luck,
Jim
Lars