Sida 1 av 1
Bias-spring
Postat: fre aug 11, 2006 18:23
av Lasse-HBG
Nån som vet varför det inte går att använda en "bias-spring" på 85:ans huvudcylinder? står ju 86 el 87 och framåt om man tittar i Ecklers katalog tex. Men vad jag kan se så är det ingen synbar skillnad på 85 och 86 års huvudcylinder.
Postat: lör aug 12, 2006 6:21
av Stefan
Den jag handla passar alla utan ABS = upp t.o.m. -85. -86 kom ju ABSn å de är skillnaden på de två du nämner
http://www.ecklers.com/product.asp?dept ... 2XAW2J41M4
Postat: lör aug 12, 2006 10:52
av Lasse-HBG
Tackar för tipset Stefan. Blir att beställa på en gång...

Postat: sön aug 13, 2006 1:09
av Stefan
Berätta skillnaden sedan... har ej fått i min

Bias
Postat: sön aug 13, 2006 10:04
av Skp
Bytte själv bias-spring förra året men jag mätte aldrig g-krafterna vid retardation före och efter, så det är svårt att säga om det blev någon större skillnad.
Att mäta är att veta!
Skp
Re: Bias
Postat: sön aug 13, 2006 11:35
av Lasse-HBG
Skp skrev:Bytte själv bias-spring förra året men jag mätte aldrig g-krafterna vid retardation före och efter, så det är svårt att säga om det blev någon större skillnad.
Att mäta är att veta!
Skp
Upplevde du ngn skillnad i körstabiliteten när du bromsar hårt? min har en tendens att kännas "lätt" i bakvagnen. Är ju inte säket man kan korta bromssträckan så avsevärt men jag är nog mer ute efter bättre stabilitet vid inbromsningar, framför allt vid och i kurvtagningar där man kanske behöver lugna ner sig några km/h... Mvh Lasse
Bias
Postat: sön aug 13, 2006 23:14
av Skp
Nej det kan jag inte säga, när man väl bromsar hårt och svänger spelar det ingen roll, ABS:en går in och jobbar. Bägge mina 91:or blir lätta där bak och jag har bara annan BIAS-spring på den ena.
Skp