Fredriksson skrev:Jag behöver tips om ett bra lågt aluinsug (så jag slipper såga i huven)..... finns det ovalport för spreadbore?... sitter ju med en flång ny Rochester och en Holley 800, så det känns dumt att inte använda nån utav dom om det inte är katastrof vill säga....
Under en orginalhuv så kanske ett Weiand X-celerator passar, detta är ju ett lite rejsigare insug av enplans-typ, men endå ett av de lägre HP-insug jag känner till iaf, Passar din Holley isf, Har enligt Weiand ett tilltänkt varvtalsband mellan ca:1,500-6800varv. Chevy 454 Oval Port.
Samma sak med Edelbrock's Torker II som med ovanstående Weiand sug -lite rejsigare & av enplanstyp alltså, Edelbrock uppger varvtalsband på 2,500-6,500varv på sitt, & säger att det skall passa under orginalhuv på Vetten. Jag gissar att du kan få lite bättre vrid med detta än det ovanstående Weiand suget åxå pg,av de till synes längre kanalerna, men kanske får ge bort nån hk i toppeffekt istället osv.
Vill du ha ett 2-plansinsug så passar troligen ett Weiand Action plus under orginalhuven, Drar mellan tomgång & upp till ca: 5500 rpm. Passar din Spreadbore fugge / Chevy Big Block Oval Port .
& om du har tex, en L-88:a huv eller liknande på bilen så passar väl även dessa 2-plans insug nedan:
Edelbrock Performer drar från tomgång till ca:5,500 RPM, Passande Spread Bore fuggen, Chevy 454 Oval Port.
Sen har du ju Performer RPM & Performer RPM/Airgap åxå, då passande Holleyn fuggen, avsedda för lite mer varv/effekt +1000varv än vanliga Performer, (1500-6500varv), men dessa bygger väl ännu lite till på höjden gemtemot det vanliga Performer.
Chevy 454 Oval Port.
Samt Weiand Stealth 2-plansinsug för Holleyn, drar enligt Weiand från tomgång till ca:6500 RPM, Chevy 454 Oval Port.
Vill du kolla in dessa sug så kan du ju kopiera namnen på dem & klistra in dem på Summits sökmotor "Keyword or Partnumber" så skall du kunna se dem. Men vet att RPM angivelserna verkar lite tokiga på vissa insug på siten deras.
http://www.summitracing.com/