Sida 1 av 1
Växellåddemont?
Postat: tis aug 16, 2005 20:35
av danettiracing
Har problem casen har spruckit på min th350!Går det att få bort neråt utan kapa balk??Tycker de borde gå men tänkte höra om nån annan tagit bort lådan neråt?Tacksam om nån kan svara på det så inte satsar mycke tid onödan på det......
Mvh:Danne
Postat: tis aug 16, 2005 20:46
av Peter
Om det sitter en Auto orginal i din bil så borde du ha en bultad växellådsbalk. Borde väll gå att ta ner den utan mankemang.
På dom som kom med manuell så e balken fastsvetsad i ramen.
Postat: ons aug 17, 2005 9:11
av 2QIK4U
....och har Du inte en bultbar vxllådsbalk och bara har ett snikgarage som oss andra går det snabbare att lyfta ur motor och låda i ett paket
mvh R
Postat: ons aug 17, 2005 17:29
av STINGRAY454
Hmm, Följdfråga angående VXL-Lådor & balkarna,
Jag har en -71:a som kom orginal med 454 & M-21 manuell, är svetsad balk på den, satt även en extra plåt som lådan satt i mot balken,
skall nu istället montera i en TH-400 med kort strut istället,
Fråga :
Passar automatarn "direkt" i den svetsade vxllådsbalken eller måste man modifiera den på något sätt...??
Bytet skall bli av vilken dag som helst är det tänkt så svar fort uppskattas verkligen.
Nån som vet ??

Hoffman kanske...
MVH.
Postat: ons aug 17, 2005 17:58
av STINGRAY454
KrilleN skrev:Hej
En kompis bytte i sin BB -72a med original manuell till automat. Det gick bra. Jag tror tilloch med att färstet är samma.
Den där extra plåten du nämner vet jag inte om han hade.
Det jag hoppats på är att den där extra plåten var till för den manuella enbart, & att fästena direkt i balken som denna plåt tidigare suttit i nu blir samma fästen som den längre TH-400:an skall kunna monteras rätt i utan modds.
Håller tummarna...

Postat: ons aug 17, 2005 18:03
av STINGRAY454
Postat: ons aug 17, 2005 18:08
av KrilleN
Hej
Har pratat med honom nu, han behövde inte göra några modifieringar. Det passar direkt av att byta från manuell till automat. Enda nackdelaen är att du måste ta ur eller flytta fram motorn lite för att få dit lådan.
MVH Krille
Postat: ons aug 17, 2005 18:15
av STINGRAY454
KrilleN skrev:Hej
Har pratat med honom nu, han behövde inte göra några modifieringar. Det passar direkt av att byta från manuell till automat. Enda nackdelaen är att du måste ta ur eller flytta fram motorn lite för att få dit lådan.
MVH Krille
Jättekanoon, Tack för svaret

.
Inga problems med motorn, den ligger inte i ännu

,
Nu kan man sova lite lugnare...

Postat: ons aug 17, 2005 19:03
av danettiracing
Min corvette 69 a är med svetsad balk och är med bbc med kort th350.Om nu man måste flytta motorn lite framåt med th400,så måste de väl gå med th350 bättre eftersom den är kortare.Angående att sätta dit th350 efter manuell varit där så var de bara att bolt on.Men tror lite mera bekymmer med th400 eftersom den är längre+kardan blir för kort...
Mvh:Danne
Postat: ons aug 17, 2005 19:15
av KrilleN
Hej Stingray454
Jepp det är klart du ska ha automat. Läste om din motor på streetrace402m....verkar vass? Vad är uppskattad effekt?
MVH Krille cheva
Postat: ons aug 17, 2005 22:53
av KrilleN
Läste vad danettiracing skrev. Konstigt för min kompis hade inga broblem med kardan. Och det är en bil med original BB och manuell låda.
MVH Krille
Postat: ons aug 17, 2005 23:08
av 2QIK4U
STINGRAY454 skrev:Hmm, Följdfråga angående VXL-Lådor & balkarna, :roll:
Jag har en -71:a som kom orginal med 454 & M-21 manuell, är svetsad balk på den, satt även en extra plåt som lådan satt i mot balken,
skall nu istället montera i en TH-400 med kort strut istället,
Fråga :
Passar automatarn "direkt" i den svetsade vxllådsbalken eller måste man modifiera den på något sätt...??
Bytet skall bli av vilken dag som helst är det tänkt så svar fort uppskattas verkligen.
Nån som vet ?? :shock: Hoffman kanske...
Den plåt Du talar om är antagligen det manuella vxllådsfästet som bultas i vxl lådsbalken.
Det ska Du ej längre ha då det har rätt längd för Muncie; TH350 och PG
400 :s fäste hamnar mitt på vxl låds balken där kan Du ev vara tvungen att borra några nya hål...mkt beroende på vad Du har för vxl lådskudde till lådan....själv har jag ikväll legat under där och lekt med just samma saker,,,,men jag har vart tvungen att borra nya hål för jag har en aluminiumpuck som distans mot balken bara....
mvh R
MVH.
Postat: tor aug 18, 2005 1:45
av STINGRAY454
Låter ju bra det där, Verkar som att 400:an kan passa rakt av i rambalken då,
Men lite kostigt då att en TH-350 åxå gör det isf, ?? Måste väl vara med den däringa extra plåten då isf, Eller kan det isf, vara med lång strut då måntro:roll:
Jag skall köra med Energy Suspensions växellådsfäste, antar att det är liknande orginal i utförande fast inte i gummi då,
Skulle beställa en beg, kardan passande 400auto lådan tillsvidare tänkte jag,
men då sa de att jag skulle prova först då den jag har kan passa om jag hade tur tydligen, gjorde den inte det så kunde jag höra av mig om vilken läng det skulle vara isf, så skulle de kolla om nån sån fanns hemma, (EAT).
Så det verkar ju vara lite si & så med längderna på Vettekardarnerna enligt EAT iaf,
Men det visar sig väl snart om den blir för lång eller...
Hade bara tänkt ha orginal"sugröret" tillsvidare (Uppstart / provkörning osv,) tills jag vet vilken exakt längd det skall vara, sen tänkte jag faktiskt gynna Hoffmans Speedshop med en beställning på en häffa kardan som han utlovat intropris på året ut.
Hoffman. Vad har du för kombination i din streetracer då (Puffra/Låda/Axel)??,
antar att det är C-3 cabben du håller på med.
MVH.
Postat: tor aug 18, 2005 1:47
av STINGRAY454
KrilleN skrev:Hej Stingray454
Jepp det är klart du ska ha automat. Läste om din motor på streetrace402m....verkar vass? Vad är uppskattad effekt?
MVH Krille cheva
Utan gas 700HK (inte uppskattat

).
Postat: tor aug 18, 2005 6:39
av Jonathan
Vad har du kört för tider?
Postat: tor aug 18, 2005 13:37
av STINGRAY454
Jonathan skrev:Vad har du kört för tider?
Inga alls, (Med nya motorn iaf,) Har inte fått ihop kärran ännu

.