Sida 1 av 1
Bromsa bara framhjulen?
Postat: tor feb 24, 2005 17:48
av janbanan24
Ursäkta att jag tar upp en fråga som diskuterats tidigare, men jag hittade inte det jag sökte, med sökfunktionen!
Vad var det för nånting man skulle montera för att kunna strypa trycket till de bakre oken vid "fastbromsning" av bilen?
...gissa vad jag vill kunna göra!

Postat: tor feb 24, 2005 18:17
av vett74
det är en så kallad line lock du behöver!
Här är en länk till ett ställe där det finns lite olika typer!
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... grfnbr=584
Postat: tor feb 24, 2005 18:33
av frisk
Eller också skaffa mer hästar!!

Linelock e för riskokare *fniss*

Postat: tor feb 24, 2005 18:42
av 2QIK4U
Fördelen med line lock är att Du inte nöter ut bakbromsarna och samtidigt skonar drivlinan.
Klart rekomenderbart dock ej hundra uppskattat av bilprovningen. Rådet är helt enkelt: Dont tell em!
mvh R
Postat: tor feb 24, 2005 18:44
av janbanan24

Ja, min bil är ju lackad som en MitsuBITCHy så...
Någon som säljer linelocks i svea rike?
...ja det var ju klart att bilprovningen skulle ha något att invända emot!

Syns inte solenoiden ganska tydligt där på bromsledningen?
Janne
Postat: tor feb 24, 2005 20:48
av frisk
Vad menar du med nöta ut bakbromsen?? Måste du hålla på bromsen för att spinna loss????
Postat: tor feb 24, 2005 22:05
av stingray350
Haha!
Bra svar Frisk!
Postat: tor feb 24, 2005 22:09
av KrilleN
Tror knappt du kan så 100% still och burna utan linelock Frisk..
Startat 502:an än?
Postat: tor feb 24, 2005 22:25
av frisk
om jag inte klarar av det med 502:an så säljer jag av skiten!! kan bara nämna att med 454:an va det inga problem alls... tvärtom fick man ju svårt att ta sig iväg nästan hehe. Dock bör nämnas att det sitter nu radialdäck på. Har man DOT-däck eller liknande så e det ju en annan femma! Då kan det ju vara bra med linelock om man ska tävla ock inte har ruskit med pollar
Postat: fre feb 25, 2005 6:55
av Stefan
vill minnas att man inte fick ha linelocken i coupe´n, men i morrummet va de ok, kan minnas fel

Postat: fre feb 25, 2005 11:49
av 2QIK4U
Janbanan/
Alla välförsedda firmor som säljer bildelar har säkert sånt på hyllan så kolla med den kille Du handlar hos
Har inte han så tar vi 700:- för en och mitt råd är att Du sätter den på innerskärmen tillvänster om huvudbromscylindern. Gärna en bit in under skärmen så lär aldrig nån besiktningsman se den och onödig diskussion aldrig uppstå
mvh R
Postat: fre feb 25, 2005 11:53
av 2QIK4U
Frisk den dag din gamla harv kan göra som vår paketbil (se bildlänk)
http://www.speedpro.se/camino.html ska jag kanske lyssna på det Du har att inflika,,,,(Detta är dessutom den snällaste av mina 7 hobbybilar)
Kan ärligt erkänna att jag höll på bromsen lite -ja. Man gör det för att få mer effektfulla moln.
mvh R
Postat: fre feb 25, 2005 12:42
av mrv8
2QIK4U skrev:Janbanan/
Alla välförsedda firmor som säljer bildelar har säkert sånt på hyllan så kolla med den kille Du handlar hos
Har inte han så tar vi 700:- för en och mitt råd är att Du sätter den på innerskärmen tillvänster om huvudbromscylindern. Gärna en bit in under skärmen så lär aldrig nån besiktningsman se den och onödig diskussion aldrig uppstå
mvh R
Tjenare 2QIK4U
Nu har du nämnt något jag måste ha

Inte för att man är någon race kung men för lekstugan skull *ler* Så man kan göra kontrolerade burnouter *ler* utan en massa gasande i onödan med plågande av drivlinan i onödan som följd.
Tack för mycket trevligt samtalet sisst Robban vi ses på måndag.
När du läger in såna bilder på dina hobby bilar så skulle jag villja se din kompressor kombi i farten *ler stort*
ha en bra helg!
Mvh
MrV8
Postat: fre feb 25, 2005 19:44
av janbanan24
...okej!
Så då drar man bromsrören till bakbromsarna in under kanten på framskärmen först?
Eller sätter man linelocken på frambromsarna? (Trycker på bromsen och sedan "låser" trycket?)
Postat: sön feb 27, 2005 14:13
av 2QIK4U
MRV8/
Vem vill inte se kombin in action??...*s*
Låter som vi snabbt som ögat får beställa hem fler linelocks...*s*
JanBanan/
Man lägger dem på frambromsen och lämpligen drar Du baraett nytt rör ut från linelock solenoiden...det gamla röret sätter Du på andra sidan linelocken.Minst jobb och krångel så(=minst onödiga kostanader med)
mvh R
Fördelningsswitchen?
Postat: fre maj 05, 2006 14:56
av R0ffe
Om man kopplar in linelocken mellan huvudcylindern och fördelningsblocket/switchen som tex min 74:a har, då kommer förmodligen lampan för "trasig bromskrets" att lysa, men rätar det till sig efter man släppt upp igen eller måste man göra nåt för att lampan ska slockna? (läste i manualen att ibland kan den "fastna" och man måste trampa hårt och nån annan släppa/lufta ena kretsen för att switchen ska ordna till sig igen).
det skulle samtidigt vara bra om den tändes när man låste fast bilen, då slipper man ju koppla in en extra lampa (om man vill ha en lampa som visar att man håller in knappen, man kanske glömmer det när man står efter vattenfållan!

)
Jag hade funderat på att göra som ovanstående, men polarn med camaro satte ett fördelningsblock efter switchen, pluggade en utgång på switchen och har alltså linelocken EFTER switchen..... Men det syns ganska väl och besiktningen var lite gnällig nu när han skulle dit förra veckan.... han blev inbjuden på ett nytt besök inom en månad igen!
