Sida 1 av 1

Någon som importerat från Tyskland ?

Postat: tor jan 27, 2005 20:34
av madcow
Vad kostar det att ta hem en Corvette från Tyskland ?
Någon som gjort det ?
En C4:a i så fall, -90 eller senare
Några speciella regler för de årsmodellerna ?

Import.....

Postat: tor jan 27, 2005 22:17
av jonce
Hej! Jag importerade en -86:a förra året,jag skulle tro att det är samma regler som gäller till 92.Räkna med ca 3000 kr. i avgifter för reg.bes skyltar och skrotninsavgift. (gå in på bilprovningens sida) sen kan det tillkomma mer utlägg om du tex.måste byta blinkers glas till orange färg. det finns lite annat också inga direkt utgifter men bra att veta. slå en signal 0708686206 Mvh Jan :D :D

Postat: tor jan 27, 2005 23:30
av Jake
hehe mellan 89-93 ör det lite knepigt... Se för guds skull till att det står "G-kat" i Farzueg Breif.. Gör det inte det så får du åka tillbaka med bilen :(..

Annars så är det som vanligt inga förändringar införda osv.. har själv tagit hem min 85a och innan det en 3000GT-92.. Det var ren tur att GT'n gick igenom för de fick inte G-kat förren 93 officiellt..

Postat: fre jan 28, 2005 14:25
av madcow
Jake skrev:hehe mellan 89-93 ör det lite knepigt... Se för guds skull till att det står "G-kat" i Farzueg Breif.. Gör det inte det så får du åka tillbaka med bilen :(..

Annars så är det som vanligt inga förändringar införda osv.. har själv tagit hem min 85a och innan det en 3000GT-92.. Det var ren tur att GT'n gick igenom för de fick inte G-kat förren 93 officiellt..
Ahh...
Tur att man frågade med andra ord,
hade för mig att det var någon hake, det var väl -89 eller så man införde KAT här i Sverige på nya bilar.........

Postat: fre jan 28, 2005 20:36
av alberto.becker
madcow skrev:
Jake skrev:hehe mellan 89-93 ör det lite knepigt... Se för guds skull till att det står "G-kat" i Farzueg Breif.. Gör det inte det så får du åka tillbaka med bilen :(..

Annars så är det som vanligt inga förändringar införda osv.. har själv tagit hem min 85a och innan det en 3000GT-92.. Det var ren tur att GT'n gick igenom för de fick inte G-kat förren 93 officiellt..
Ahh...
Tur att man frågade med andra ord,
hade för mig att det var någon hake, det var väl -89 eller så man införde KAT här i Sverige på nya bilar.........
Från och med 1990 årsmod är det inga problem. Min är en 90a och togs hem från Österike. A/B :wink:

Postat: fre jan 28, 2005 23:59
av jonce
Hej "Madcow"! Jag skulle nog ta och ringa till bilprovningen och få riktiga uppgifter från dom, vad det är som gäller . min är en -86 o på den står det G-kat, det är lika enkelt att handla i Tyskland som i Sverige.Däremot om bilen varit avställd i Tyskland över ett år så kostar det några tusen för tysken att regga den, så det kan vara bra att veta om man inte är riktigt överens om priset tex. men se till att den har ett fahrsugbrief. Mvh Jan :D :D

Postat: lör jan 29, 2005 13:29
av Jake
alberto.becker skrev:
madcow skrev: Ahh...
Tur att man frågade med andra ord,
hade för mig att det var någon hake, det var väl -89 eller så man införde KAT här i Sverige på nya bilar.........
Från och med 1990 årsmod är det inga problem. Min är en 90a och togs hem från Österike. A/B :wink:
från österrike kanske.. i tyskland fick man inte G-kat krav förren 93.. och i Italien tror jag inte att man har infört kravet än :? (jag kan ha fel på den punkten men de var väldigt sena).. något som många ferrariköpare bittert har fårr erfara.. Men många bilar fick G-kat redan innan... Sedan så kan det vara så att Just corvetten har haft G-kat ruggit länge (82 eller nåt).. Men det ser man ju i Brevet för just den specifika bilen.. Och just det se till att brevet är orginal är det en kopia så är det bara att åka tillbaka..