Sida 1 av 3
forts!!
Postat: tis jan 11, 2005 16:30
av Stingray-75
Siktar på american racing tork thrust II fälgar i polerat 17" utförande,har inte bestämt däck fabrikat ännu
Maskinen åker ur för lite massering inom kort då ska jag även passa på att blästra lite delar+lacka maskin och motorum samt andra detaljer!!
Mvh T

Postat: tis jan 11, 2005 17:54
av Stefan
trevligt

Postat: tis jan 11, 2005 17:56
av frisk
Bilder!!!

ska jag säga va hehe
Postat: tis jan 11, 2005 18:21
av Stingray-75
Bilder kommer inom kort

Postat: ons jan 12, 2005 0:07
av vett74
låter trevligt det där!
ska du inte sätta dit sidepipes när du ändå håller på

Postat: ons jan 12, 2005 0:22
av Stingray-75
Vett74 vet du någon i svedala som säljer sidepipes till bra priser????
Jag tycker det är s**t snyggt mvh T

Postat: ons jan 12, 2005 0:48
av vett74
njae det blir nog att handla från jänkeland
Det är både snyggt åsså låter det så himla trevligt

Postat: ons jan 12, 2005 10:18
av Stingray-75
Vett74 köpte du dina over there?
vad kostade dom,om man får fråga?
Mvh T
Postat: ons jan 12, 2005 20:34
av vett74
jo ja köpte dom från
www.jegs.com det är ett par Patriot Side Pipes
4 into one style heter dom här är en länk till dom
http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ ... rmenbr=361
Känns väldigt rejäla och mycket bra kromning för det priset
Ser inte ut som på bilden på jegs hemsida det är en bild på Shielded Style
Här är en Bild på mina monterade på bilen

Tror Ericsson här på forumet har ett par Shielded style på sin bil är också snygga
Det bästa är väl Hookers men hittade dessa och tänkte prova å se hur dom såg ut och lät,vart väldigt road när ja startade bilen första gången

Postat: ons jan 12, 2005 23:09
av ornet
vett 74
Har du några dämparinsatser i?
Postat: tor jan 13, 2005 0:08
av Johan Fräjdin
Vett74,
Har också funderat på de där.
Vad landade frakten på?
Har du headers, och har du isåfall dragit eget rör mellan headersen och sidepipsen?
Vad är det för dimension på det främre röret (de fyra), känns som det blir lite liten dimension då allt går i ett rör?
Postat: tor jan 13, 2005 1:07
av vett74
jo jag har headers,efter det är det hemmagjort rör i först 2,5 tum sen går det över i ett u av 2tum efter det en 90 gradare å sen ut i sidepipsen det är 2 tums rör in i pipan och 4 tum ut
här är en bild på en liknande installation.
Sitter dämpare i piporna ger ett trevligt dovt men rappt ljud,tycker det låter helt perfekt.
Har inte märkt nån skillnad i effekt i bilen med dessa tror dom är ungefär samma som det jag hade förut (2,5 tum dubbla rör med en dämpare på varje)
Går att ta bort dämparna om man vill sitter bara punktat i ett ställe i varje pipa men då lär det väl låta utav

Körde med Bara headers till och från garaget när ja höll på med detta(bara typ 500 meter men det lät som nån promod dragster

)
Postat: tor jan 13, 2005 1:08
av vett74
å ja justdeja frakten hmm minns inte riktigt men tror att det vart allt som allt med moms å så runt 4000:-
men det var när dollarn låg på 8:90 eller nått
Postat: tor jan 13, 2005 1:19
av Christian Larsson
vett74 skrev:å ja justdeja frakten hmm minns inte riktigt men tror att det vart allt som allt med moms å så runt 4000:-
men det var när dollarn låg på 8:90 eller nått
Låter som ruggigt bra pris

Hooker sidepipes lär ha bättre effekt och antagligen längre livslängd, men verkar ju kosta minst det tredubbla
Att få hem kompletta sidepipes för 4k är ju härligt... får ta mig en funderare på detta, behöver mer ljud i min bil

Postat: tor jan 13, 2005 8:44
av Stingray-75
Ser trevligt ut! Både utseende och pris verkar bra ska ta mig ett snack med frugan och se om hon står ut me snabbmakaroner en månad till

Postat: tis jan 25, 2005 9:46
av Stingray-75
Mmmmmm en beställning gick i väg till jeg`s i morse så nu blir jag snart lika ball som vette74
Nu närmast väntar uppdateringar som omfärgning av stolar,byte instrument panel pga spricka,byte dörrsidor,byte panel över handbroms,allmän översyn bromsar,meka dit väghållnings kittet och i samband med det pulverlacka ett antal detaljer puhhh nä nu är det bäst man sätter fart om det ska bli något åka till sommaren
Mvh T
Postat: ons jan 26, 2005 13:31
av vett74
hmm du får nog jobba nattskift och dagskift om du ska hinna allt det där
Blir nog väldans fint i slutändan

Postat: ons jan 26, 2005 13:46
av Stingray-75
Snackade med en lackerare i dag för att försöka få motor utrymet lackat då det börjar se lite slitet ut!!!
Vette74 vet du någon som säljer tidsenliga fälgar el dyl i svedala till vettiga priser börjar tröttna lite på 15" original=(
Hoppas få ner bilen till polarens garage snarast det är så D****A kallt hos föräldrarna
Nä nu måste jag ta en funderare på hur bilen kommer att se ut med mina nya sid pipor*ler*
mvh T
Postat: ons jan 26, 2005 19:28
av pappi
Ang sidepipes! Finns det inget annat sätt eller rättare sagt en mjukare övergång ut till sidepipesen, för som det ser ut på bilden så verkar det vara en ren stopp kloss för avgaserna att hitta ut. Man strävar väl efter att få ut avgaserna med så få 90 gradersböjar som möjligt ? iallafall jag. Det verkar då inte vara något för de som vill få ut maximalt med pållar ur sin maskin. Men vi är alla olika och vad man prioiterar.

Det ser fränt ut iallfall.

Postat: ons jan 26, 2005 19:33
av vett74
man skulle väl kunna dra rören under halva bilen om man vill få det rakare
Har då inte märkt nån skillnad i fart på min bil med piporna.
Stingray:vet inte nån i sverige som är billigare på snygga fälgar till vetten än om man importerar från staterna.om man inte nu känner nån som säljer fälgar,kanske nån här som vet??
Postat: tor jan 27, 2005 8:22
av Stingray-75
jag kollar lite over there,men skulle gärna slippa lite kostnder utöver fälgarna
vette74 har du en 327a i din bil?
har du bromsat den?
skulle vara trevligt att få ett pm om resultatet i så fall
inte för att JAG har planer på en sådan motor

men i alla fall.....
shoppade service prylar till min original snurra häromdagen,jag tror jag blivit frälst då jag fick än smärre chock när det var dags för plånboken att göra entre den lättade nästan ingenting om man jämför med dom tyska bilar jag dagligen leker med

och då ska man betänka att jag fick all service+olja för lika mycket stålar som ett sett stift kostar till en tysk v8
mvh t
Postat: tor jan 27, 2005 10:31
av vett74
har inte bromsat motorn men effekten borde vara kring 400hk
räcker då för mig....än så länge.....
Postat: tor jan 27, 2005 10:42
av Stingray-75
Byggde du den själv??
Postat: tor jan 27, 2005 12:06
av vett74
det var förra ägaren som satte in motorn i bilen så ja vet inte alla modifieringar men det rör då på sig

Postat: tor jan 27, 2005 12:47
av Stingray-75
Oki jag hoppas att man börjar bygga min maskin snart,jag vill ha en lugn tomgång och körbarhet då jag gillar att glida men även kunna plocka några racers vid rödljusen så killen som bygger åt mig har lovat just detta

Postat: tor jan 27, 2005 13:31
av gbak
Stingray-75: Är det en 350 du har? Vilka grejor stoppar du in i motorn?
Postat: tor jan 27, 2005 13:44
av Stingray-75
Vi håller på och diskuterar detta men det blir en ny motor alt om jag får tag på en kille som säljer en snurra jag suktat efter ett tag så kommer jag köpa den med tillhörande låda
Jag vill behålla min vette i sådant skick att det går utan några större ingrepp återställa den till original därför bygger/köper jag en ny maskin+låda och köper mestadels "bolt on" prylar till pärlan.......så vi får se vad det blir för maskin kanske skulle göra som frisk

men då måste man börja jobba övertid

Postat: fre jan 28, 2005 12:20
av vett74
Stingray är det en L82 i din bil?
Det är ju en bra motor att trimma på annars istället för att byta,men du kanske vill ha en BB!
Postat: fre jan 28, 2005 13:15
av Stingray-75

Jag står och väger lite olika alternativ,är sugen på att renovera original maskinen då den läcker olja efter min hemkörning från jönköping

men det skulle i så fall göra så att jag kör med "original" i sommar och säger åt min motor snubbe att bygga i mån av tid vilket reducerar priset väsentligt och då får jag njuta av mer kraft nästa sommar vilket vore nice för då vet jag att jag kan göra klart bilen utan att vara så där dö sugen på att trampa lite vid rödljusen

måste ta loss min instrument bräda också och bytta då Tommy ville ha den för något experiment,vet ej vad!
Mvh T
Postat: fre jan 28, 2005 17:36
av pappi
Hej Stingray 75. Tänkte bara rekommendera en trevlig motorkombination! För ngra år sedan så byggde min kompis en 350 motor med ett kit från Edelbrock. Dvs rpm toppar, rpm insug, rollercam, rullvippor, preppad 750 vacum spreadbore förgasare från Johns i LA. MSD tändning. Alla motorjobb dvs borrning, balanserad vev, vägda kolvar osv. Denna kombination gav 437 hkr och ett gassvar som bara en mc motor har, helt makalöst m a o. Men mycket vill har mer och så monterades det ett NOS system med största munstyckena och den gick så in i h-vete till det sa KABANG!!!! Den bilen kom tvåa i snabbast i stan det året.

Ang monterad bigblock som vette 74 skrev, får man verklig montera det i en 75:a ? Sista året var väl 74:a som de fanns med 454? Tidigare så tror jag inte man fick det men tiderna ändras och nu kanske det är tillåtet ?