Sida 1 av 1
Nybänkad C6 LS2 med lite bolt-on.
Postat: fre okt 05, 2012 16:00
av malerasjon
Kom precis hem från att ha gjort en bänkning av vetten på Maxxtuning i Vrigstad idag. Vet ej modell på rullarna med resultatet blev följande med: 2006 årsmodell, automat, med Headers, catback, vararam och individuell mapp från min Diablosport Predator.
370 whp / 506 wNm
Enligt deras formel för motoreffekt (14-15% drivlineförluster) så blir det 431 hk / 575 Nm i motorn.
Film från bänkningen
http://www.youtube.com/watch?v=w4dZfNuNLGw&feature=plcp
Effektkurva
/Jon
Re: Nybänkad C6 LS2 med lite bolt-on.
Postat: fre okt 05, 2012 16:08
av Hejdarn
Inte så illa.
Man kan ju inte jämföra bänkar eftersom de kan skilja åtminstonde 15% men min gav:
345.8 till 383.4 hk vid 5900 varv
och
468.2 till 518.2 Nm vid 4700 varv
vilket ger +37.6 HP och +50 NM på hjulen
och det är ju samma konfig på bilarna fast på en ny 2009a med Vette.se tuning.
Re: Nybänkad C6 LS2 med lite bolt-on.
Postat: fre okt 05, 2012 16:39
av malerasjon
Nej de skiljer sig nog en hel del mellan bänkar. Vet ej vilket fabrikat på bänk som Maxxtuning kör på och hur pass bra mätvärden den ger.
Fina siffror, och en hel del mer intressant när du även gjorde bänkning före trimningen med! Körde du det på rototest eller?
MVH
Jon
Re: Nybänkad C6 LS2 med lite bolt-on.
Postat: lör okt 06, 2012 9:56
av Conan999
Roliga nöjen det där. Man är som ett barn på julafton

. Jag är dock till lite tveksam till endast 14-15% i drivlineförlust på en automat. Nu har jag C5 och det kanske skiljer sej något ifrån C6:an? När Anders på r-rune bytte kam på min så räknade jag bort 18,5% på min automat(12% man).
Re: Nybänkad C6 LS2 med lite bolt-on.
Postat: lör okt 06, 2012 11:17
av malerasjon
Räknar man med mer "rimliga" 18% hamnar jag på 450hk i motorn istället. Men hur som helst, så verkar det iaf som bilen presterar som den ska med det som är gjort på den:)
/Jon
Re: Nybänkad C6 LS2 med lite bolt-on.
Postat: lör okt 06, 2012 11:45
av Hejdarn
Jag tycker att man bara räknar skillnad före/efter eftersom bänkarna är olika och eftersom det bara är vad du får ut på hjulen som spelar någon roll.
Jag tillhör ju egentligen inte trimmningsfalangen utan optimeringsfalangen där det handlar om att få ut det som ingenjörerna hade tänkt sig innan ekonomerna lade sig i.
Min är körd på R-tunes Rototest.
Grafer i Vette.se länken:
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... &start=150
Re: Nybänkad C6 LS2 med lite bolt-on.
Postat: lör okt 06, 2012 12:44
av velasoraptor
Effekt förlusten är 15% på manuella Corvetter och 18% på automat bilar.Den dynon som visar mest rätt effekt mässigt är Roto test enlig min erfarenhet och det jag läst.Dina 370 rwhp ser dock ut att stämma rätt bra på en 2006a med boltons.
KENTA C5 Z06 2004 Ls7 555 HP 715 NM (470 RWHP 612 RWNM)