Sida 1 av 1

förgasar inställning ?

Postat: sön jul 17, 2011 17:56
av Chrippe
Jag gick ner i munstycken på primärsidan från org. 72 till70
, den går väldigt bra på låg och motor vägfart air/fuel ligger på 13,7-14,0
Men efter det , så när man trycker fullt så dippar air/fuel till minst 17,0/1 , den ska väl hamna på minst 12,7/1.
Är det powervalve tillskottsventilen som behöver ge tidigare ?
Holley 750 vacuum 3310.

/Christer

Re: förgasar inställning ?

Postat: sön jul 17, 2011 21:37
av Mr. Beam
Funderar på om du verkligen hittar all förklaring i PW:n. Jag tror inte att bränslemängden genom PW:n täcker upp för 5 steg oavsett när den öppnar.

Vad händer precis när du trycker till map acc pumpen? A/F borde blippa till på 11-nånting nån 1/10 sek efter du tryckt till.

Har du koll på när sekundärena öppnar? För lätt fjäder kanske?

/ Mr. Beam

Re: förgasar inställning ?

Postat: mån jul 18, 2011 1:04
av Chrippe
Jag har en mjukare fjäder ska prova och sätta tillbaka org. fjädern.
Samt koppla in vacuum mätare så jag får koll på det också.

Re: förgasar inställning ?

Postat: tis jul 19, 2011 10:19
av Chrippe
Jag nämde inte att jag hade bytt huset "Proform" från Summit , men nu har jag gått tillbaka till scratch.
Byggt tillbaka (750 vacuum"3310") m. choke huset , satt tillbaka org. munstycken som det var från början.
Mätt vakuum på tomgång m. driven i , den fladdrade runt 12hg det sitter en tillskottsvent. 6,5hg standard.
Ska ut å provköra m. fullgas idag.

Re: förgasar inställning ?

Postat: tis jul 19, 2011 10:49
av Stingray
750 förgasare? Åker du 540 bigblock eller ska du varva 11000 ?

Re: förgasar inställning ?

Postat: tis jul 19, 2011 16:06
av Chrippe
Vart lite fintad att köpa 750 för 10 årsen , nu när jag vet mer , skulle jag kunna gå ner i storlek min motor är en 400 smallblock 12,63sek/178Km 402.
Efter att jag byggde tillbaka min 3310 så går den klockrent på hela registret låg som fullgas.
Skulle nog funka bra/bättre med en 600-650 Holley eller likn.

/Christer