Även om intresset är noll kring spridare&Hptuners så skrivar jag lite till ...
745: Camaro forum känns lite .. ja..
Har nu fått hem Gregs 2 CD och det är definitivt något man bör se innan man ger sig på att mappa själv. Ja, förutom att läsa så där +300 trådar på HPTUNERS.COM innan man börjar haja vilka frågor man skall ställa sig för att alls komma vidare.....
Passade på att ta hem ett set 42# "Ford Green tops" á 210$(billigt)+frakt då CD:na innehåller alla timing data som behövs för dem. Bytte i helgen o sen lite mappning á 5 timmar...(på allmän väg). Tyvärr inte fullgasmappning då min bredbandslamda lagt av. En ny är på väg, NGX AFX. För övrigt den som proffsen i USA anser vara bäst just nu, till BRA pris. Fullgasmappning görs för övrigt bäst på Vette.se dyno. Blir gärna lite vilt annars med +500hk
Tiderna förändras och numera gäller tydligen andra knep än för ett par år sedan. Tanken är att man får bra kontroll över grejorna o inte bara får dem att funka - halvbra eller på fullgas. Med rätt timingdata för spridarna behöver man varken ha hög tomgång, ojämn tomgång, taskig respons eller stallproblem. O mycket ligger i spridardatat.
Gregs CD innehåller data för ett 10-tal spridare. Några andra borde
NUMERA inte vara aktuellt att köpa för nån. Vad som gällde för att år sedan gäller inte nu.. Ok, ALLA spridare med korrekta timingdata är förstås ok. Tyvärr kommer de flesta äldre spridare att också fortsättningsvis sakna dessa data.
På tal om seriösa spridare, ta en titt på denna site. O man får med alla TIMING paramerar. Cool site !
http://www.injectordynamics.com/
Ja, på samma hemsida finns detta lite krävande resonemang kring timingparametrar...
http://www.injectordynamics.com/dynamic ... ation.html