Jag har monterat ett nytt Pfadt kit på min 01:a Z06
råd önskas om inställningar till typ Mantorp.
Funderar på att åka en må em där
Väghållning/ Stötdämpare
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Hej!Borgen52 skrev:Jag har monterat ett nytt Pfadt kit på min 01:a Z06
råd önskas om inställningar till typ Mantorp.
Funderar på att åka en må em där
Du kan sätta på det innersta läget fram och mittersta bak.
Kul att du ska åka på Mantorp

Vi är några stycken som sticker ner den 2juni och ska köra på eftermiddagen.
mvh Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Väghållning/ Stötdämpare
börja med standardinställningarna och känn dig fram ifrån det... tror inte du behöver köra på hårdaste inställningarna (innersta) om du inte även har poly-bussningar.Borgen52 skrev:Jag har monterat ett nytt Pfadt kit på min 01:a Z06
råd önskas om inställningar till typ Mantorp.
Funderar på att åka en må em där
här är inställningschema:

Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
- Ort: Linköping
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Hej igen
Nån som har koll på "höjden" på bilen, Ska ju vara ca: 1-1,5 cm "framåtlut", men hur är det mellan förarasidan & passagerarsidan? Läste nånstans att förarsidan "ska" vara lite högre...? Nån som vet? Hur ser det ut på era bilar samma höjd på bägge fram samt bak? Jag har justerat mina sänkbultar "hit & dit" men verkar svårt att få bilen "samma" runt om...slår på nån halv eller hel centimeter hit eller dit normalt förmodligen..?
//Micke
Nån som har koll på "höjden" på bilen, Ska ju vara ca: 1-1,5 cm "framåtlut", men hur är det mellan förarasidan & passagerarsidan? Läste nånstans att förarsidan "ska" vara lite högre...? Nån som vet? Hur ser det ut på era bilar samma höjd på bägge fram samt bak? Jag har justerat mina sänkbultar "hit & dit" men verkar svårt att få bilen "samma" runt om...slår på nån halv eller hel centimeter hit eller dit normalt förmodligen..?
//Micke
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Jag räknade antal varv på gängorna när jag gjorde min för några år sedan.. sen tar det ju några mil innan bilen har satt sig och man ser resultatet.Pettersson skrev:Hej igen
Nån som har koll på "höjden" på bilen, Ska ju vara ca: 1-1,5 cm "framåtlut", men hur är det mellan förarasidan & passagerarsidan? Läste nånstans att förarsidan "ska" vara lite högre...? Nån som vet? Hur ser det ut på era bilar samma höjd på bägge fram samt bak? Jag har justerat mina sänkbultar "hit & dit" men verkar svårt att få bilen "samma" runt om...slår på nån halv eller hel centimeter hit eller dit normalt förmodligen..?
//Micke
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: ons maj 25, 2011 19:46
- Ort: Linköping
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Räknade också varven först och sen lite körning på det, men bilen var inte lika hög på respektive "axel" (fram & bak). Så jag har testat lite olika men verkar svårt att få till den jämn runtom...Var "jättenoga" först att räkna varv, men några varv i skillnad verkar knappt mätbart. Men vet du nått om att bilen ska vara lite högre på förarsidan? Är väl bara som vanligt att man fått nån fix ide i skallen är ju inte så att det syns för ögat direkt...Corinthian skrev:Jag räknade antal varv på gängorna när jag gjorde min för några år sedan.. sen tar det ju några mil innan bilen har satt sig och man ser resultatet.Pettersson skrev:Hej igen
Nån som har koll på "höjden" på bilen, Ska ju vara ca: 1-1,5 cm "framåtlut", men hur är det mellan förarasidan & passagerarsidan? Läste nånstans att förarsidan "ska" vara lite högre...? Nån som vet? Hur ser det ut på era bilar samma höjd på bägge fram samt bak? Jag har justerat mina sänkbultar "hit & dit" men verkar svårt att få bilen "samma" runt om...slår på nån halv eller hel centimeter hit eller dit normalt förmodligen..?
//Micke
//Micke
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Tror inte bilen ska vara högre på förarsidan.. låter som en amerikansk ide för at kompensera för en tung förare.. men den spricker direkt man har passagerare med sigPettersson skrev:Räknade också varven först och sen lite körning på det, men bilen var inte lika hög på respektive "axel" (fram & bak). Så jag har testat lite olika men verkar svårt att få till den jämn runtom...Var "jättenoga" först att räkna varv, men några varv i skillnad verkar knappt mätbart. Men vet du nått om att bilen ska vara lite högre på förarsidan? Är väl bara som vanligt att man fått nån fix ide i skallen är ju inte så att det syns för ögat direkt...
//Micke
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Väghållning/ Stötdämpare
Satte mina på mellan läget, får väl se hur den beter sig.
Blir det regn får man nog lossa den helt i bak
Blir det regn får man nog lossa den helt i bak