Sida 3 av 3
Re: Corvette 68
Postat: mån mar 18, 2013 20:03
av axelg89
Re: Corvette 68
Postat: mån mar 18, 2013 20:49
av Ricky
Grattis till effekten och till en mycket fin effektkurva.
Med tanke på var effekten ligger blir den nog jäkligt trevlig och snäll att köra.
Re: Corvette 68
Postat: mån mar 18, 2013 21:33
av sh454
Ricky skrev:Grattis till effekten och till en mycket fin effektkurva.
Med tanke på var effekten ligger blir den nog jäkligt trevlig och snäll att köra.
Vi hade siktat på ca 600 hk ca men Ernie han grottade lite i topparna och matchade kanalerna i insug och toppar och då blev det som det blev.
Jäkligt spännande blir det den dag det är dags för provkörning.
Det finns ett par filmsnuttar på photobucket också.
Re: Corvette 68
Postat: mån mar 18, 2013 22:28
av Smuggler
Stort Grattis från mig också!!! Fantastiskt fin maskin
Jag kollade på filmerna, gött rupp i spisen
Mvh: Daniel
Re: Corvette 68
Postat: tis mar 19, 2013 9:40
av Ricky
En liten undran från en raggare till en annan..
Vad har du för huv på din bil?
Kommer allt få plats under org bigblock huven eller har du en högre huv? L88?
//Ricky.
Re: Corvette 68
Postat: tis mar 19, 2013 9:43
av Ricky
Vad är det förresten för insug du har?
Såg att det var bilder på photobucket på ett Torker2 men det är väl inte vad som sitter på motorn.
Re: Corvette 68
Postat: tis mar 19, 2013 19:50
av sh454
Tjenare Ricky,
Huven är en Daytona Twin Turbo och insuget är ett Edelbrock RPM Air Gap.Insuget har jag kört med tidigare under denna huv men då med förgasare på motorn.Bodyn till insprutningen har samma höjd som en Holley typ 800 som jag haft tidigare så det får plats.
Torker insuget det är till salu ligger under säljes på forumet
Stefan

Re: Corvette 68
Postat: sön dec 15, 2013 16:39
av sh454
Re: Corvette 68
Postat: sön dec 15, 2013 18:04
av Ricky
Jäklar vilken puts det blir på grejorna!

Re: Corvette 68
Postat: sön dec 15, 2013 22:53
av Smuggler
Fantastiskt roligt att få montera ihop karossen med chassiet igen!
Jag ser att du förberett chassiet för lackeringen med plastinslagning. Blir nog en del svordomar innan det är bortrivet efter lackeringen är färdig... Fast det där har du nog redan räknat ut.
Roligt att se bilder på ditt seriösa bygge igen! !
Re: Corvette 68
Postat: mån dec 16, 2013 9:53
av sh454
Smuggler skrev:Fantastiskt roligt att få montera ihop karossen med chassiet igen!
Jag ser att du förberett chassiet för lackeringen med plastinslagning. Blir nog en del svordomar innan det är bortrivet efter lackeringen är färdig... Fast det där har du nog redan räknat ut.
Roligt att se bilder på ditt seriösa bygge igen! !
Montera karossen är ju ett stort delmål i renoveringen. Ta bort plasten känns som en västanfläkt jämfört med tidigare jobb.
Hur går det själv? Allt fungerar som tänkt? Lackering i vinter?
Hälsningar
Stefan
Re: Corvette 68
Postat: mån dec 16, 2013 13:28
av Smuggler
Hej Stefan,
Det rullar på! Har skickat allt krom på hela bilen på omkromning...
Har rivit dörrarna totalt och det blir helrenovering av mekanismerna och en ny ruta. Grejat lite med sidepipesen och byggt dom dubbelmantlade hela vägen.
Inte så mycket att lägga upp bilder på i min tråd således. Lackering får dröja ett tag till. Det brukar vara den som folk blir imponerande av, fast den ser ut som skit på nära håll.
Re: Corvette 68
Postat: fre jan 03, 2014 19:10
av sh454
En lite försenad hjulklapp dök upp idag från det stora landet i väster.
Cool,ser dessutom ut att vara "bolt on" vi får se

Re: Corvette 68
Postat: fre jan 03, 2014 21:25
av Ricky
Ett sånt där tanklock skulle sita som en smäck på min bil.. -Var köpte du det?

Re: Corvette 68
Postat: fre jan 03, 2014 21:39
av Kjell.Magnusson
Hejs
Skit snyggt tanklock!
Kommer det att skymmas av tanklocksluckan?
Eller kommer det att synas?
Och som sagt: Var hittade du det?
Re: Corvette 68
Postat: lör jan 04, 2014 9:55
av 427cobra
Ricky: Europa Spares i England har några olika varianter att välja på.
http://www.europaspares.com/exterior-pa ... -caps.html
(köpte delar därifrån när jag byggde AC Cobra)
Re: Corvette 68
Postat: lör jan 04, 2014 17:48
av sh454
Hej
Tanklocket kommer från ett företag i USA (Mustalgia) och det är lite fejk.Tanklocket finns som vanligt på tanken och den här ersätter luckan som sitter i karossen original.Det finns säkert andra att köpa som går att ansluta direkt på tanken(eller modifiera).Locket funkar som ett riktigt Roller Latch.
Jag valde den här varianten för att den ska passa direkt i originalfästena och jag gillar ju inte att göra om bilen "så mycket"
Kolla på hans sida,oftast är delen på backorder men skicka honom ett mail med intresse så hör han av sig när han producerat ett gäng.
Stefan
Re: Corvette 68
Postat: lör jan 04, 2014 20:02
av Kjell.Magnusson
Hejs
Aaha, I stället för tanklockslucka.. Helt perfekt!
Vad är det för diameter? Nyare C3:or (81:a) verkar ha större tanklockslucka.. men jag kan ha fel..
Re: Corvette 68
Postat: sön jan 05, 2014 10:02
av sh454
magnum skrev:Hejs
Aaha, I stället för tanklockslucka.. Helt perfekt!
Vad är det för diameter? Nyare C3:or (81:a) verkar ha större tanklockslucka.. men jag kan ha fel..
Hej,
Han har till 78-82 också,kolla in hos Mustalgia $279.95 +frakt
Stefan
Re: Corvette 68
Postat: sön jan 05, 2014 10:40
av Kjell.Magnusson
Hejs
Hmm, inte så snyggt till 1978 - 1982 Corvetter, tycker jag.. för mycket tanklockslucka..

Det ser betydligt mycket bättre ut på din -68:a

Re: Corvette 68
Postat: tis jan 28, 2014 19:29
av sh454
Mattan är ju ingen höjdare att hålla på med.Knepigt avslut på golv mattan,ursparningen som har gjorts fyller ju ingen funktion tycker jag.Jag håller med dig Daniel,isoleringen är nog monterad en fredag eftermidag eller tidigt en måndag morgon.Bra material och bra lim men på lite fel ställen.Det var ingen isolering i hålet under stolen,undrar om jag ska lägga i en bit och se om passformen blir lite bättre.Hur har ni gjort som genomlidit denna fas??
Stefan

Re: Corvette 68
Postat: tis jan 28, 2014 23:56
av Smuggler
Just den delen på mina mattor, bakkanten, gick längre upp på skottet och var utan sydd list som din ser ut att ha. Mattbiten som sitter på skottet hade sydd list nedtill och täcker över den främre mattan mot golvet.
Jag lade inte in någon ytterligare isolering under stolarna. Några knölar där syns inte. Tyckte också att mattan gav med sig lite om man lät den ligga på plats ett tag.
Vänta tills du skall i med bakre mattorna, då blir det roligt... Gratisfylla av kontaktlimmet och ryggskott av arbetsställningen

Re: Corvette 68
Postat: ons jan 29, 2014 10:11
av sh454
Jag har redan skurit till mattorna över hjulhusen men ej limmat än.Det var de eländigaste bitarna att hålla på med.Det blir säkert inte roligare att limma dem.
HejHopp
Re: Corvette 68
Postat: ons okt 01, 2014 15:53
av sh454
Re: Corvette 68
Postat: ons okt 01, 2014 16:07
av Kjell.Magnusson
Hejs
Bedrövelser

Vad är det som hänt?
Re: Corvette 68
Postat: ons okt 01, 2014 19:39
av PG-son
Va härligt med en åktur sa Bettan
På våg mot livstid i Fagersta också
Skojar bara
Väntar med spänning på att se färgval.
När jag kikade igenom din tråd igen, skådade mitt norra öga, ett hydraliskt urtrampningslager.
Får det verkligen plats
Har du längden på det tillgänglig?
"Kittet" säljs ju med lådan, som dito tillbehör.
Re: Corvette 68
Postat: tor okt 02, 2014 14:59
av sh454
magnum skrev:Hejs
Bedrövelser

Vad är det som hänt?
Inget allvarligt,strul med billackerare.Nog så irriterande
Stefan
Re: Corvette 68
Postat: tor okt 02, 2014 15:12
av sh454
PG-son skrev:Va härligt med en åktur sa Bettan
På våg mot livstid i Fagersta också
Skojar bara
Väntar med spänning på att se färgval.
När jag kikade igenom din tråd igen, skådade mitt norra öga, ett hydraliskt urtrampningslager.
Får det verkligen plats
Har du längden på det tillgänglig?
"Kittet" säljs ju med lådan, som dito tillbehör.
Hej,färgen jag valt heter Victory Red en original Corvette färg. Om jag inte ångrar mig i sista sekunden förstås,jag har velat fram och tillbaka i några år.
Ja,lagret får plats,iom att jag valde det så monterades det av leverantören.
Jag ska se om jag kan få fram någon längd på det. Annars finns det hos Silver Sport Transmission fd Keisler Eng som konkat
Du får dyka in när bilen kommer från lack
Hälsningar
Stefan